led/neon/CCFL? verlichting achter monitor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hee mense,

ik ben van plan eind deze week een compleet nieuw systeem te bestellen.
ik heb een OCZ ModXstream Pro 600W ATX ATX12V 2.2 EPS12V voeding alleen nu wil ik graag achter mijn monitor , hoeft niet te netjes vast geplakt ofzo te zitten want de achterkant zie je toch niet wil ik 2 van die rode neon/led balken monteren, maar welke zou ik hiervoor het beste kunnen gebruiken en de grootste vraag: HOE doe ik dat?

Want mijn kast staat te ver verwijderd van mijn monitor om een kabel er tussen te trekken, maar zijn deze balkjes er ook die gewoon op stopcontact zitten? ofkan ik die kabel van neon verlengen?

Wat is CCFL precies? is dat LED of ?

MVG

Mechiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

CCFL is een cold cathode verlichting, dus absoluut geen LED. Die dingen kun je aan een 12V voeding hangen. Zelf heb ik er ook eens een tijdje achter m'n monitor gehad. Daar had ik gewoon een stukje instalatiedraad voor gepakt en daar een molexje aangeknoopt.

De kabels verlengen vanaf de inverter zou ik niet doen, dat geeft vaak teveel verlies voor die dingen om het dan nog goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
zoals hierboven al vermeld, zijn CCFL's vaak 12volt,(geen LED, maar er zijn wel LED balkjes) je kan dan via molex vanuit je computer naar je tv laten gaan, wat je ook kan doen is een 12v adapter kopen voor in een WCD

ja, daag.