Ziggo zakelijk vs xs4all

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibico
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-08-2024
Hallo beste forum leden.

Ik zit met volgend dilemma:

Ik heb een xs4all adsl aansluiting waar ik een server op heb draaien: web, mail, ftp, ssh, en nog een paar dingen.

Het probleem is dat ik met de snelheid en de stabiliteit die xs4all mij kan bieden, niet echt gelukkig word. Volgens xs4all heb ik hier namelijk last van een "klapperende lijn"

Nu vind ik het bij xs4all erg prettig dat ik, in principe, alles met mijn internet verbinding mag doen wat ik wil. Geen poorten dicht of zo.

Ik zit er aan te denken om over te stappen naar Ziggo zakelijk.

Mijn vraag, Heeft iemand hier ervaring mee, cq, kan / mag ik over Ziggo zakelijk ook echt alles doen wat ik nu ook bij xs4all heb?

Is het slim om over te stappen??

Ik zoek menigeen, ervaringen voor een besluit of ik over moet stappen of niet. xs4all is duur, niet snel, maar alles mag. Ziggo zakelijk is net zo duur en sneller, maar ?????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:38
Bij een Ziggo consumentenlijn kan in elk geval web & ssh probleemloos gebruikt worden, die poorten staan niet dicht. FTP weet ik niet, maar verwacht ik geen problemen mee.

Poort 25 zit in elk geval wel dicht - maar dat zou bij de zakelijke variant open staan, dus dan is een eigen mailserver geheel zelfstandig draaien ook geen probleem.

Maar: waarom wil je perse zakelijk? Als het om een vast IP adres gaat, of die open poort 25: ik had daar zelf vooraf ook wat angst voor, maar tot nog toe werkt DynDNS prima, en mail ontvangen op poort-25 gaat ook gewoon. Verzenden dan wel via de Ziggo SMTP, maar goed - meestal werkt die wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
vanaalten schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 18:35:
Maar: waarom wil je perse zakelijk?
Ik denk vanwege de SLA (neen, niet dat groene spul :P).
Bij Ziggo Zakelijk heb je dan een soort van garantie dat je bij storingen snel(ler) geholpen wordt, omdat dat contractueel is vastgelegd.

Bij de consumenten-abo's ben je gewoon overgeleverd aan de goodwill van Ziggo en/of hun helpdesk wanneer ze iets aan een storing of klacht doen (en Ziggo heeft er wel eens een handje van om eerst heeeeeeeeel lang jou de schuld te geven voor ze uiteindelijk eens in actie komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06 17:49
Ik heb hier ziggo zakelijk (bedrijf aan huis). 5 te gebruiken eigen ip adressen en inderdaad, alles staat open.

Ik ben er tevreden over. Ook duidelijke e-mails vooraf i.v.m. werkzaamheden waardoor de verbinding even weg zou kunnen vallen. En in tegenstelling tot de helpdesk voor particulieren wordt je bij de zakelijke helpdesk niet als volslagen idioot gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:06
Hou er rekening mee dat Ziggo 2 verschillende zakelijke versie heeft van de lijnen.
Bij de 1 heb je gewoon een dynamisch IP, en bij de andere krijg je 5 vaste IP's ter beschikking.

Voor de rest de ervaring die ik er mee heb, zoals het werkt heb je geen issue. Echter als er iets mis gaat, dan merk je toch dat zakelijke klanten niet hun core business is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:51
Rolfie schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:40:
Hou er rekening mee dat Ziggo 2 verschillende zakelijke versie heeft van de lijnen.
Bij de 1 heb je gewoon een dynamisch IP, en bij de andere krijg je 5 vaste IP's ter beschikking.

Voor de rest de ervaring die ik er mee heb, zoals het werkt heb je geen issue. Echter als er iets mis gaat, dan merk je toch dat zakelijke klanten niet hun core business is.
De zakelijke alles-in-1 variant is inderdaad gewoon een consumentenverbinding onder een zakelijke noemer.
Dan staan poort 25 dus dicht en heb je gewoon een dynamisch ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibico
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-08-2024
Allen dank voor jullie Reacties.

Het gaat mij er inderdaad ook om dat ik een zakelijke mail server heb lopen. Verder Veel data. Heb ook kantoor aan huis, maar ben heel veel onderweg, ook in het buitenland. Vandaar dat ik op een veilige manier bij mijn bestanden wil kunnen komen.

En natuurlijk ik hobby er ook een beetje mee O-) .

Ik denk dat ik eens 2 jaar de Ziggo zakelijk 30/4 ga proberen met 5 vaste IP- adressen.

Allen moet ik mijn VOIP nummers van xs4all over zetten. Iemand een tip voor een goede VOIP provider die mijn nummers over kan nemen? Gaat om bereikbaarheid, bellen doe ik al met b.v. VoipbusterPro en 1&1 Telecom :) . Maar deze mogen bijdoe mijn Nederlandse nummers niet over nemen :X .
Pagina: 1