Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voornemend een mediaspeler te kopen welke bestanden van mijn nas moet gaan afspelen.
Momenteel de xbox360 hiervoor gebruik en hierdoor gelimiteerd ben tot divx-formaat en ik wil wat meer.

De mediaspeler moet oa. video-ts folder afspelen/ vob/ mkv met ondertitel ondersteuning e.d. Daarnaast ook nog WLAN. Harde schijf is niet nodig ivm mijn nas.

Er zijn een aantal spelers die mij opvielen en waar ik wel een goed gevoel bij heb:
AC Ryan Playon!HD Mini 2
Mede8er MED400X2
Xtreamer SideWinder Edition 2010
Iomega ScreenPlay TV Link

Ik heb hier niet echt verstand van, dus graag jullie mening over de mediaspelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit valt onder aankoopadvies. Ik zet je even in het juiste subforum, zodat je beter geholpen kunt worden! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:25

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik mis eigenlijk de PCH's in je lijstje..
Ik heb alleen ervaring tussen die en de AC Ryan HD Mini 2, dan wint de PCH het voor mij. Niet qua mogelijkheden maar puur vanwege de snelheid.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kun je eens uitleggen waarom die 4 spelers je opvallen, wat er precies aan opgevallen is en wat je per speler mist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@XeNeRgy: Eigenlijk vanwege de prijs en de afspeelmogelijkheden van deze apparaten.

@Dukeox: PCH's, welk merk is dat?

Ik zoek eigenlijk een leuke mediaspeler voor een leuke prijs. En deze kwamen uit de vergelijkingen die ik heb gedaan het meest positief naar voren. Mochten jullie verder nog suggesties hebben, laat het dan vooral weten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Western digital TV live is ook een leuke rond die prijsklasse, komt er ook positief ook uit in de reviews :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:25

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 20:57:
@Dukeox: PCH's, welk merk is dat?
http://www.popcornhour.com/onlinestore/ Ik heb zelf nog de A200.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind deze net te duur (+/- 175 euro). Ik zat meer te denken aan een prijsrange van ongeveer 80 - 100 euro. Dan zijn de 4 die ik heb voorgesteld goede alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Vergeet de Dune 101 TV ook niet.
Deze verkies ik blind boven de genoemde spelers in de eerste post.
Ik heb zelf 2 Dune spelers en heb een AC-Ryan mini 1 gehad. De interface en besturing van de Dune functioneert domweg beter dan die van AC-Ryan

Als ik het AC-Ryan topic enigzins mag geloven functioneert de AC-Ryan Mini 1 eigenlijk nog beter dan de mini 2.
De Mede8er functioneert overigens weer beter dan de AC-Ryan mini 2
De Iomega zou ik laten zitten omdat Iomega niet bekend staat om regelmatige firmware updates.
Xtreamer heb ik geen duidelijke mening over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 13:09
Ik heb een ACRyan maar die kan ik dus zeker niet aanraden.
Op zich geen verkeerde speler maar wat een firmware/ondersteuning..... zoek maar eens wat rond op internet en je bent snel genezen. Vooral het topic wat hier op GoT staat zal je al kunnen overtuigen... (moet wel eerlijk vermelden dat ik er al in geen tijden meer gekeken heb dus er kan veel veranderd zijn, al neem ik er nooit meer 1 van ACR)
De mijne doet het nu niet verkeerd met Mede8er firmware en zo lang die het doet.....

Mijn volgende zou best wel eens een PCH worden, duur maar toch 1 van de betere als je ze reviews moet geloven.

Edit: ik heb de Playon!HD (de 1e dus)

[ Voor 3% gewijzigd door Ad de Jong op 22-05-2012 23:42 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij de vergelijking die ik heb gedaan op hardware.info
http://nl.hardware.info/v...0386-133405-112549-133406

De iomega, ac-ryan en dune zijn volgens mij aardig gelijkwaardig (stiekem ben ik wel benieuwd naar de iomega)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Is ook helemaal niet raar dat ze gelijkwaardig zijn. Er zit namelijk dezelfde Realtek chip in. De chip echter maar max 50% van de gehele speler. De overige minimaal 50% wordt door de software bepaald en juist daar zitten de verschillen (voornamelijk stabiliteitsverschillen). Vergelijk de GUI van de Mede8er, Xtreamer, AC-Ryan maar eens. Er zitten verschillen in maar de opbouw van de layout vertoont toch wel hele grote overeenkomsten. Dit komt door Realtek. Zij leveren een complete Firmware aan die maar beperkt aanpasbaar is door de fabikant van de spelers. Dit maakt het voor merken als Iomega dan ook erg interessant om een mediaspeler met een Realtek chip op de markt te zetten. Zijn doen dan ook weinig tot niets aan de geleverde firmware. Merken als Asus, Mede8er, Xtreamer en AC-Ryan proberen zich binnen de gestelde grenzen te onderscheiden van de concurrentie en proberen tevens nog wat dingen aan de firmware toe te voegen of fouten de herstellen. Hier is AC-Ryan dan ook de mist in gegaan en Mede8er juist de goede kant op.

De genoemde WD TV Live en Dune TV 101 hebben een Sigma chip. Hierbij is de software nog veel belangrijker en brengt daardoor duidelijk meer verschillen onderling. Vergelijk de GUI van een Dune maar eens met een WD TV of een Popcorn Hour V8 (PCH). Er zit overal dezelfde Sigma chip in maar de interface heeft grote verschillen. Ook blijkt er tussen de ondersteuning van bestandsformaten meer verschillen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus al met al is de conclusie dat de Dune TV 101 de beste koop is voor deze prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Dat is uiteraard jouw keuze.
Met mijn ervaring met Dune en AC-Ryan spelers, vind ik de Dune gewoon beter.
Echter mijn gebruikerseisen zijn dan ook precies wat Dune biedt. Ik wil gewoon kunnen streamen vanaf mijn Windows Server en dingen als automatische ondertiteling downloaden, hoesjes/plot downloaden, allerlei apps als Youtube, internetradio, etc vind ik helemaal niet interessant. Dune biedt dit dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De knoop is doorgehakt...
Het wordt de Western digital TV live...
Net iets meer voordelen tov de Dune.
Meer werkgeheugen, meer usb-poorten, mogelijkheden tot apps.
http://nl.hardware.info/v...0089-133014-112549-133406

Mensen bedankt voor het meedenken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Www.1dayfly.com als je nog niet besteld hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toch komen er nog een aantal dingen bij zoals de afstandsbediening en de wifi waardoor deze weer duurder uitvalt, tov €80,- a €90,- vooor de Western digital TV live. Een aanbieding in deze prijsklasse is altijd welkom!!
Pagina: 1