Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Allereerst alvast mijn excuses wanneer dit niet in het juiste forum geplaatst is.

Ik ben in het bezit van een Synology DS210J NAS met twee 1,5 TB Seagate schijven (7200 rpm). Nu heb ik een probleem tijdens het afspelen van videobestanden via mijn mediaspeler. Ik heb een WD TV HD Live mediaplayer en wanneer ik een willekeurig bestand afspeel (avi, mkv, mpg etc.) hangt het afspelen na ongeveer 15 tot 20 minuten om vervolgens na 10 seconde weer door te spoelen tot het juiste punt en weer verder af te spelen.

Nu heb ik al onderzocht of dit aan mijn mediaplayer lag. Met de nieuwste software en de wijzigingen in de configuratie blijft het probleem bestaan. Hierdoor heb ik geconcludeerd dat het aan de snelheid van mijn NAS moet liggen (de router is een WNDR3700 en alles is aangesloten met CAT6 kabels, dus daar kan het niet aan liggen).

Wat adviseren jullie, een nieuwe NAS bijvoorbeeld de DS212+ of is er een andere oplossing voor dit probleem?

Ik hoor het graag.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Het lijkt me sterk dat de NAS niet snel genoeg zou zijn. Wat is de stream helemaal, 10Mbit/sec? Dat kan elke NAS zonder enig probleem.
Verder zou dan het probleem niet pas na een kwartier optreden.

Je zou eens in kunnen loggen via SSH en 'top' draaien. Mogelijk zie je dan wat de NAS aan het doen is in die 10 seconden.
(Overigens is 10 seconden precies de opspintijd van een harddisk. Kan de mediaspeler zoveel bufferen dat de schijven gaan slapen?)
demo31051987 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:09:Nu heb ik al onderzocht of dit aan mijn mediaplayer lag. Met de nieuwste software en de wijzigingen in de configuratie blijft het probleem bestaan.
Dat je het op de mediaspeler niet op kan lossen, garandeert natuurlijk niet dat het niet aan de mediaspeler ligt. Je zou eens moeten streamen vanaf een PC om de mediaspeler uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de software van alle appaten al eens een update gegeven?.Welke dsm draai je nu?Welke firware heeft de router?zitten er verder nog switches tussen?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:32
Ik kan gewoon alles prima streamen vanaf m'n 210j, ook films van 15GB.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:59
Je conclusie dat het de nas is, en niet één van de andere componenten lijkt me voorbarig:

Waar ik naar zou kijken:

Streamen vanaf een ander apparaat (PC bv)
Forceert de nas de slaapstand van de HDD?
Staat je ip lease op een korte tijd?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik heb even wat testen uitgevoerd.

Streamen direct vanaf de pc geeft geen enkel probleem. Video's lopen niet vast en hangen ook niet. De slaapstand van de interne HDD stond op 20 minuten. Kan het hieraan lIggen???

IP lease heb ik nog niet gecheckt. Maar dit lijkt niet het probleem te zijn, aangezien alle apparaten een vast IP hebben toegekend gekregen door mij in mijn router.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:59
demo31051987 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:39:
Streamen direct vanaf de pc geeft geen enkel probleem. Video's lopen niet vast en hangen ook niet. De slaapstand van de interne HDD stond op 20 minuten. Kan het hieraan lIggen???
Zou het zo maar kunnen zijn: zet hem op één uur en je weet het.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Pagina: 1