[Vodafone] Friends and Family abonnement

Pagina: 1
Acties:
  • 1.267 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-04 14:38
Hallo!

ik ben een arme student en opzoek naar een leuke telefoon in combinatie met een abonnement. Mijn oog viel op een iPhone. Ik kwam op een site van Vodafone terecht, met daarop een aanbieding voor vrienden en familie van vodafone-medewerkers. Ik ben student, dus ik het geld wat ik bespaar goed gebruiken.

Ik ken niemand die werkt bij Vodafone, maar ik ben eigenlijk opzoek naar iemand die nog zo' n code over heeft. Bij deze dus mijn vraag :)

Alvast bedankt voor het lezen en voor de moeite!

Roel

p.s het gaat om deze link: https://directsales.vodafone.nl/friendsfamily/orderform/2208

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305478

Er zijn meerdere mensen op dit forum met zo'n code. De een vraagt er een vergoeding voor, de ander niet.
Ik vind het persoonlijk ethisch niet echt verantwoord er geld voor te vragen maar wie ben ik.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 305478 op 22-05-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404313

Sommige schijnen illegaal aan codes te komen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zijn er ook codes voor T-Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404361

R0elr schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:53:
Hallo!

ik ben een arme student en opzoek naar een leuke telefoon in combinatie met een abonnement. Mijn oog viel op een iPhone. Ik kwam op een site van Vodafone terecht, met daarop een aanbieding voor vrienden en familie van vodafone-medewerkers. Ik ben student, dus ik het geld wat ik bespaar goed gebruiken.

Ik ken niemand die werkt bij Vodafone, maar ik ben eigenlijk opzoek naar iemand die nog zo' n code over heeft. Bij deze dus mijn vraag :)

Alvast bedankt voor het lezen en voor de moeite!

Roel

p.s het gaat om deze link: https://directsales.vodafone.nl/friendsfamily/orderform/2208
op marktplaats kwam ik dit tegen: http://gsm-telecom.marktp...Ae4rTww%3D&fta_ind=3&fs=1

ik weet niet of en zo ja hoeveel hij of zij ervoor vraagt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 459843

Anoniem: 404313 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:43:
Sommige schijnen illegaal aan codes te komen ofzo.
Dit is juist. Ik volg alles al enige tijd op Tweakers.net en ben erachter gekomen dat sommigen op een illegale manier codes voor onze personeelsledensite gebruiken en aan anderen overhandigt. Ook zijn wij erachter gekomen dat sommigen op een onrechtmatige manier de codes aanvraagt. Dit is uiteraard niet de bedoeling.

Jij hebt aan kunnen tonen dat familie daadwerkelijk bij Vodafone werkt, dus daar zijn geen problemen mee. De abonnementen die zijn afgesloten met de codes die onrechtmatig zijn verkregen zullen de normale maandelijkse kosten hebben, uiteraard zonder korting. Wij zitten dit allemaal te onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
Beste Teo,

is het dan illegaal om op deze wijze (dus een bekende van het forum) een code te verkrijgen? Hiermee bedoel ik dus zonder een vergoeding te betalen. Kunnen leden van het forum niet als Friends worden beschouwd?

Excuus als dit het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
R0elr schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:55:
Beste Teo,

is het dan illegaal om op deze wijze (dus een bekende van het forum) een code te verkrijgen? Hiermee bedoel ik dus zonder een vergoeding te betalen. Kunnen leden van het forum niet als Friends worden beschouwd?

Dat vraag ik me dus ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vrienden en familie is een wijd begrip, hoe wil je nou gaan aantonen dat ik niet de vriend ben van iemand die de code rechtmatig heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

R0elr schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:55:
Beste Teo,

Nee, het is niet illegaal om van iemand een code te verkrijgen. Waar het probleem ligt is dat sommige de code aanvragen, terwijl ze helemaal geen personeelslid of vrienden van Vodafone zijn.

Daarom gaan wij de codes en mailadressen na om te zien of er misbruik van gemaakt is.

Als je legaal aan codes kan komen, dat wil zeggen je een personeelslid of een partner van Vodafone bent, is het geen enkel probleem om je code met iemand te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
Dus voor alle duidelijkheid: het is legaal om via een gebruiker van dit forum een abonnement aan te vragen, als dit gebeurd met een legaal verkregen code?

Als dit geval is, mag hier dan ook een vergoeding voor gevraagd worden?

In ieder geval bedankt voor de heldere uitleg en de moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een vergoeding mag niet dan toch? Dat lijkt me namelijk voldoende bewijs om aan te tonen dat het niet een echte relatie is die de codegever met codenemer heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

R0elr schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:12:
Dus voor alle duidelijkheid: het is legaal om via een gebruiker van dit forum een abonnement aan te vragen, als dit gebeurd met een legaal verkregen code?

Als dit geval is, mag hier dan ook een vergoeding voor gevraagd worden?

In ieder geval bedankt voor de heldere uitleg en de moeite :)
Dit is helemaal correct. Wij hebben geen regels of er wel al dan niet een vergoeding voor gevraagd mag worden. Ik weet dat thijssiee94 wél een kleine bijdrage vraagt, wat gaat naar een kindertehuis meen ik. Hier heb ik geen problemen mee en vind ik eigenlijk een goed initiatief. Met de code kan je natuurlijk al zoveel besparen, dat die 5 euro op dat bedrag een peanut is.
Anoniem: 305478 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:13:
Een vergoeding mag niet dan toch? Dat lijkt me namelijk voldoende bewijs om aan te tonen dat het niet een echte relatie is die de codegever met codenemer heeft..
De aanvrager van de code moet een relatie met vodafone hebben. De gebruiker van de code moet een relatie met de aanvrager van de code hebben. Zo simpel werkt dat.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 459843 op 22-05-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
In dat geval is het helemaal voor mekaar. Iedereen in dit topic harstikke bedankt reacties, in het bijzonder Thijs en Teo.

Wat mij betreft mag dit topic op slot.
Greetz :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Anoniem: 459843 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:16:
[...]

Dit is helemaal correct. Wij hebben geen regels of er wel al dan niet een vergoeding voor gevraagd mag worden. Ik weet dat thijssiee94 wél een kleine bijdrage vraagt, wat gaat naar een kindertehuis meen ik. Hier heb ik geen problemen mee en vind ik eigenlijk een goed initiatief. Met de code kan je natuurlijk al zoveel besparen, dat die 5 euro op dat bedrag een peanut is.
Voor iemand die nog geen 24 uur ( Anoniem: 459843 ) is geregistreerd op Tweakers.net en nu al dit soort reacties geeft doet mij vermoeden dat TeoVodafone en Thijssiee94 dezelfde persoon is.

[ Voor 5% gewijzigd door eXisTa op 22-05-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:32
eXisTa schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:18:
[...]

Voor iemand die nog geen 24 uur is geregistreerd op Tweakers.net en nu al dit soort reacties geeft doet mij vermoeden dat TeoVodafone en Thijssiee94 dezelfde persoon is.
Wat een onzin, er zijn wel meerdere bedrijven die mee lurken op Tweakers, en dat er toevallig nu iets zo gevraagt gaat worden is geen zelf campange ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan duidelijk zeggen dat ik gewoon mezelf ben en meer niet. Dus dit is echt klin klare onzin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Laatst online: 22-04-2019
Ben letterlijk bedreigd door TheoVodafone met juridische stappen tegen mij. Zou zogenaamd illegale codes hebben terwijl ik alleen maar door personeelslid van vodafone ben gewezen op de procedure en hoe je het kan doen

Zo gaat vodafone met klanten om mensen! Kan zo het hele gesprek met theovodafone plaatsen.

Gaat wel erg ver. Terwijl ik alleen de procedure doorgaf via dm.

[ Voor 3% gewijzigd door alwaysleft op 22-05-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Raar verhaal allemaal, ik vertrouw er helemaal niets van.
Ik ga dit eens voorleggen bij Vodafone zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erg vervelend de miscommunicaties. Ook wij hebben soms problemen met het systeem. Ik heb niet bedreigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik stop maar met die codes.. krijg er anders ook misschien problemen mee..

Er klopt hier zeker iets niet..

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 404313 op 22-05-2012 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Wat reacties van teovodafone via de dm:

Goedenacht,

Ik volg alles al enige tijd op Tweakers.net en ben erachter gekomen dat je op een illegale manier codes voor onze personeelsledensite gebruikt en aan anderen overhandigd. Ook ben ik erachter gekomen dat je op een onrechtmatige manier aan de codes komt. Je maakt geen lid uit van het personeel van Vodafone. Ook hoor je niet bij één van de partners van Vodafone. Het mag duidelijk zijn dat dit allemaal niet de bedoeling is. Daarom wil ik je het volgende vragen:

1) Om je reacties aangaande de codes te editen in Aanbiedingentopic Mobile 2) Geen codes meer aan te vragen via de site: https://directsales.vodafone.nl/actiecodes

Dat je er zelf van hebt geprofiteerd, heb ik niets op tegen, maar zoals je zult begrijpen is dit alleen voor vrienden en familieleden van Vodafone en partners. Ik vind het vervelend om dit nu in de nacht te moeten typen, maar het moet gewoon duidelijk zijn dat dit niet de bedoeling is.

Ik hoop je hierbij voldoende geïnformeerd te hebben,

Met vriendelijke groeten,

Teo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Nee.meneer dreigt niet zeker check dit:

Daar hoef ik nu geen inhoudelijk uitleg over te geven. Wij, Vodafone, hebben ook een juridische afdeling. Ik hoop dat het niet nodig hoeft te zijn en dat je zelf inziet dat dit een verkeerde beslissing van je was. Als je het voor morgen 9 uur aanpast is er niets aan de hand en anders zal ik echt actie moeten ondernemen. Mij maakt het nogmaals niets uit als je het op Twitter zet, omdat ik verreweg van onredelijk tegen je geweest ben.

Met vriendelijke groeten,

Teo Wagemaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
#vodafone en een link hierheen en je hebt binnen paar minuten wel antwood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Nog een reactie van teo van vodafone via de dm:

Je weet zelf ook wel hoe het zit. De codes heb je niet gekregen van een personeelslid, omdat het systeem heel anders werkt. Ik denk dat ik duidelijk geweest ben en als je niet bereid ben tot aanpassingen zal ik verdere stappen moeten ondernemen. Je mag het op Twitter zetten, maar vergeet niet dat wij als Vodafone ook bewijs hebben en sterk staan.

Groeten,

Teo Wagemaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.C.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-05 18:48
Wat een gezeur, alsof VF dat echt boeit. Zij verkopen een abonnement en ook met F&F verdienden ze er nog aan.

[ Voor 4% gewijzigd door M.C. op 22-05-2012 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke jongens ik ga toegeven.

Dit is helemaal uit de hand gelopen. Ik voel me nu zwaar klote omdat dit totaal niet de bedoeling was.

Ik was inderdaad die Teo en ik zal uitleggen waarom.

Het staat vast dat familie van mij bij vodafone werkt. Ik wilde mijn familie helpen met het goede doel: namelijk het kindertehuis in afrika. Daar is niets van gelogen.

Als ik een dagban krijg of helemaal gebanned word kan ik dat begrijpen. Ik heb het er zelf naar gemaakt.

Bij deze mijn oprechte excuses en ik wil zeggen dat het me echt ontzettend spijt.. Ik heb er veel, heel veel spijt van. Zo erg dat ik nu huil. Ik weet het even niet meer zo goed. ;( :F

het is erg moeilijk voor mij om op enter gedrukt te hebben en ben op dit moment radeloos.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 404313 op 22-05-2012 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

Wat een ontzettend onprofessioneel gedrag van @TeoVodafone.

[ Voor 41% gewijzigd door Flappiewappie op 22-05-2012 16:39 ]

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
M.C. schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:37:
Wat een gezeur, alsof VF dat echt boeit. Zij verkopen een abonnement en ook met F&F verdienden ze er nog aan.
Ja waarschijnlijk netzoals bij alles 80%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Tsja ben wel geschrokken van de werkwijze van vodafone. Ontzettend grof en not done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.C.
Anoniem: 404313 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:37:

Dit is helemaal uit de hand gelopen. Ik voel me nu zwaar klote omdat dit totaal niet de bedoeling was.

Dat vermoeden had ik dus ook al..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Maar waarom de DM's dan naar de Tweakers ?,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Anoniem: 404313 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:37:

Het staat vast dat familie van mij bij vodafone werkt. Ik wilde mijn familie helpen met het goede doel: namelijk het kindertehuis in afrika. Daar is niets van gelogen.

Als ik een dagban krijg of helemaal gebanned word kan ik dat begrijpen. Ik heb het er zelf naar gemaakt.

Bij deze mijn oprechte excuses en ik wil zeggen dat het me echt ontzettend spijt.. Ik heb er veel, heel veel spijt van. Zo erg dat ik nu huil. Ik weet het even niet meer zo goed. ;( :F

het is erg moeilijk voor mij om op enter gedrukt te hebben en ben op dit moment radeloos.
Dus daarom bedreigde je me????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.C.
Mektheb schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:39:
Maar waarom de DM's dan naar de Tweakers ?,
Omdat ze dan misschien alsnog een code zouden kopen voor 5 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Ja theo heeft wel mijn dm's gecheckt...hoe kan dat dan?

Iemand die me dat uit doet leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M.C. schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:39:
[...]

Omdat ze dan misschien alsnog een code zouden kopen voor 5 euro
Inderdaad. Ik vind het echt heel erg. ik ben echt radeloos nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
alwaysleft schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:40:
Ja theo heeft wel mijn dm's gecheckt...hoe kan dat dan?

Iemand die me dat uit doet leggen
Dat is niet zo moeilijk die gene kan gewoon beantwoorden, en dat zegt hij ook zelf.
Maar ik snap de bedoeling er niet achter.

@ hierboven Ah snap em nu

[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 22-05-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

Anoniem: 404313 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:40:
[...]

Inderdaad. Ik vind het echt heel erg. ik ben echt radeloos nu.
Dude als je zit te trollen; not done, en als je dat niet doet ga ergens hulp zoeken (serieus).

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.