Beste mensen.
Ik heb nu sinds 2.5jaar een MSI GX620 notebook.
Het probleem is alleen nu dat hij idle op 55graden draait en load tegen 90graden aanloopt.
Toen ik hem net een jaartje had draaide hij altijd max load op 65graden.
Ik ben echt wanhopig aan het zoeken wat het precies kan zijn.
Stappen die ik zelf heb ondernomen:
- Koelpasta vervangen van de CPU en GPU dat mocht echter niet baten.
- Headsink en de fan helemaal schoon gemaakt met perslucht, zat wel wat stof in... Na het verwijderen draaide de laptop 5graden koeler maar binnen 15min was dat alweer verdwenen.
Ik heb al met MSI gebeld maar die kunnen me weinig vertellen. Ook heb ik veel forums afgezocht om een oplossing te vinden..
Videochip: Geforce 9600M GT
CPU: Intel Core 2 Duo P8400 / 2.26 GHz ( Dual-Core )
Load
CPU: 75graden
GPU:95graden
IDL
CPU: 50graden
GPU 64graden
Ik begrijp dat notebooks altijd stuk warmer worden dan Desktops, maar ik vind 90-100graden wel beetje overdreven..
Ik heb nu sinds 2.5jaar een MSI GX620 notebook.
Het probleem is alleen nu dat hij idle op 55graden draait en load tegen 90graden aanloopt.
Toen ik hem net een jaartje had draaide hij altijd max load op 65graden.
Ik ben echt wanhopig aan het zoeken wat het precies kan zijn.
Stappen die ik zelf heb ondernomen:
- Koelpasta vervangen van de CPU en GPU dat mocht echter niet baten.
- Headsink en de fan helemaal schoon gemaakt met perslucht, zat wel wat stof in... Na het verwijderen draaide de laptop 5graden koeler maar binnen 15min was dat alweer verdwenen.
Ik heb al met MSI gebeld maar die kunnen me weinig vertellen. Ook heb ik veel forums afgezocht om een oplossing te vinden..
Videochip: Geforce 9600M GT
CPU: Intel Core 2 Duo P8400 / 2.26 GHz ( Dual-Core )
Load
CPU: 75graden
GPU:95graden
IDL
CPU: 50graden
GPU 64graden
Ik begrijp dat notebooks altijd stuk warmer worden dan Desktops, maar ik vind 90-100graden wel beetje overdreven..