Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik wil graag een nieuwe pc kopen, en ik dacht ik zal eens kijken of de mensen op tweakers mij daar bij kunnen helpen, dus bij deze.

Wat wil ik doen met mijn nieuwe systeem:

De pc word gebruikt voor veel gamen, de games lopen uiteen van BF 3 tot Diablo 3 maar zal het meest worden gebruikt om straks het nieuwe Guild wars 2 op te spelen.
Verder lichte video bewerking en een hoop download werk.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Wat er voor nodig is maar ik dacht zelf dat rond de 1200-1400 wel genoeg is voor de componenten (als het iets duurder of goedkoper wordt is dat ook niet erg) De monitor dat ligt eraan welke het gaat worden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees
specifiek en noem merk en model.

Ik heb de volgende componenten nog die ik zal hergebruiken:

Case: Corsair Obsidian 800D
Voeding: Corsair HX 850 Watt voeding
Soundcard: Creative Titanium Fatal1ty Pro
HDD: 2x OCZ 240GB Vertex 3 + 2x Samsung Spinpoint F3 1TB

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Het volgende heb ik nog nodig, ik heb een voorkeur voor ASUS/Gigabyte/Corsair:
Een moederbord, welke weet ik niet presies de Gigabyte X79 UD5 lijkt me wel goed, maar als er betere alternatieven zijn hoor ik het graag.

Een processor, ik weet niet of ik voor een quad core of voor een hex core moet gaan dus hier hoor ik zeker graag argumenten en adviesen over.. wordt het al ondersteund door applicaties etc of is het onzin en kan ik beter een quad core nemen.
Een processor koeler, ik zat zelf te denken aan een Corsair H100 hiervoor.

Een videokaart, ik heb zelf altijd ATI kaarten gehad maar ik denk dat Nvidea op het moment de beste keus is, een 680? Ik “denk” dat ik liever geen Multi GPU setup wil omdat ik lees dat MMO’s niet echt de beste ondersteuning hebben voor meerde GPU’s dus een enkele kaart is hier beter?

Een paar reepjes geheugen, ik denk dat 16Gig hier goed zal voldoen en de rest over kill is? Hier denk ik ook weer aan een Corsair setje, welke maakt me niet echt uit aangezien ik niet weet wat het beste is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Zoals ik al eerder heb aangegeven heb ik het liefst ASUS/Gigabyte/Corsair gewoon om het feit dat ik altijd goed ervaringen heb gehad met deze merken, het is echter geen bittere noodzaak.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Ik wil er dus ook een andere monitor bij hebben, en het liefst een monitor die een hogere resolutie aankan van bijvoorbeeld 2560x1440 zoals bijvoorbeeld de Dell U2711 HIER
Heb ik een paar monitoren die ik op het oog had, hebben mensen hier ook nog een mening over?

Ik heb niet heel veel verstand van pc’s daarom heb ik deze post gemaakt, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om een mooi op elkaar afgestemd systeem te maken, Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:33:
Hallo mensen,

Ik heb de volgende componenten nog die ik zal hergebruiken:

Case: Corsair Obsidian 800D
Voeding: Corsair HX 850 Watt voeding
Soundcard: Creative Titanium Fatal1ty Pro
HDD: 2x OCZ 240GB Vertex 3 + 2x Samsung Spinpoint F3 1TB
Wat is je huidige systeem? Gezien deze componenten kan ik me inbeelden dat de rest ook redelijk high end was (is). Als het defect is dan is het een ander probleem natuurlijk.

Verder denk ik dat onderstaande selectie een goede uitgangsbasis is. Je hebt nog een goede case + voeding + opslag. Je kan eventueel een 2de GTX670 toevoegen mocht je dat willen, je budget laat dit toe blijkbaar en de CPU gaat geen bottlenek vormen in games als BF3... (Als alternatief kan je ook een 7970 nemen die op hoge resoluties ook mooie resultaten neerzet, of de duurdere GTX680...)

Er staat 16GB ram in omdat je dit wou maar of het echt nuttig gaat zijn in games betwijfel ik. Het is natuurlijk ook niet de grote kost.

Een i5 is perfect voor games, een i7 is direct een pak duurder zonder dat je er voordeel van gaat hebben. Als koeler is de Scythe Mugen 2 een goede keuze, deze koelt net zo goed als de H100 en werkt even stil of zelfs stiller.

Mobo is gewoon goed, je hebt al een aparte geluidskaart, laat SLI/Crossfire toe, ...

#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,55€ 31,55
1Asus GTX670-DC2T-2GD5€ 399,-€ 399,-
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 203,03€ 203,03
2Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 46,85€ 93,70
1Asrock Z77 Extreme4€ 122,95€ 122,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 850,23

[ Voor 6% gewijzigd door Inrage op 22-05-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidinge computer heeft de volgende specs:

Intel i7 950 gekoeld door een Noctua NH-D14
Asus ATI 5870
Gigabyte X58A-UD5

Dit gaat naar een vriend van me die altijd met mij gamed, dit zet ik voor hem over in mijn oude kast van de pc die ik hiervoor had (CM stacker 832 met een 1200 watt Tagan voeding)

Ik koop normaal elke 3 jaar een nieuwe pc van rond de 2000 euro +- dit jaar was ik het niet echt van plan omdat het niet nodig was, maar die “vriend”van mij die heeft het niet zo heel breed zeg maar dus dit leek mij een mooie oplossing. Hij mijn oude systeem voor een vrienden prijs inclusief mijn full hd samsung monitor en ik koop weer een nieuwe.

Dit keer is het echter het plan om iets langer met de pc te doen dus ik zat wel aan een i7 te denken met een enkele GPU maar met wel de mogelijkheid om er eventueel over een tijdje een 2e bij in te drukken, en dit dan graag op een hoge resolutie met bijpassende monitor.

Misschien had ik dit er meteen bij moeten zetten aangezien de “rest” materialen die ik nog had inderdaad nog niet echt outdated zijn.

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:55

RoofTurkey

PredatorKalkoen

De meest brute spullen, van de gewenste merken (binnen het 'budget'):

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Hydro Series H100€ 89,95€ 89,95
1Corsair SP120 Quiet Edition Twin Pack, 120mm€ 21,87€ 21,87
1Asus GTX680-DC2T-2GD5 (TOP)€ 516,98€ 516,98
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 301,-€ 301,-
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C10€ 106,40€ 106,40
1Asus Sabertooth ASUS Sabertooth Z77€ 197,-€ 197,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.233,20

Met de bedoeling dat die i7 en de 680 flink onder handen worden genomen en worden overclockt tot ze erbij neervallen. Anders kun je net zo goed een koeler nemen als de scythe mugen en een videokaart als de 670 OC van asus en een goedkoper mobo, want dan merk je daar het verschil toch niet. De corsair fans zijn bedoeld voor op de H100, want de standaard fans die daarbij zitten zijn nou niet echt om over naar huis te schrijven. 16gb geheugen, uitbreidbaar tot 32gb (moet je zelf bepalen of je deze mogelijkheid wilt hebben of niet).

i7: Omdat dat erg handig is voor video bewerking en deze kan flink worden overclockt (icm de H100) dus dan ga je er zeker profijt van hebben en gaat deze tenminste 3 jaar mee met de high-end klasse (denk ik).
16gb geheugen: Omdat dit gewenst is.
H100: Omdat je hiermee super goed kunt OC'en.
Fans: Voor op de H100.
680 met 3 slots koeler: Om flink te kunnen gamen op 1440p en ook nog flink te kunnen OC'en om nog meer fps te halen.
Moederbord: Vanwege support voor SLI, Gigabyte of Asus, Premium look, zeer geschikt voor OC'en, veel aansluitingen, etc.

Indien het allemaal niet zo extreem hoeft, dan 'voldoet' dit setje ook gewoon:

#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,55€ 31,55
1Asus GTX670-DC2T-2GD5€ 399,-€ 399,-
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 203,03€ 203,03
2Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 46,85€ 93,70
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 124,50€ 124,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 851,78

Weer rekening gehouden met merk voorkeur ;)

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat ziet er zeker niet verkeerd uit, ik heb alleen niet zo veel ervaring met overclocken dus daar moet ik me dan even in verdiepen, maar ik denk dat ook dat wel goed komt. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:55

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Dit is een handige OC guide:

Met bijna hetzelfde moederbord en dezelfde koeler. Binnenkort zal er ook een guide verschijnen voor Ivy Bridge, alleen deze legt al heel erg veel uit. Videokaart overclocken is nog simpeler:

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze net gekeken, handige filmpjes inderdaad. Ik laat het even weten waneer ik het systeem heb angeschaft met wat benchmarks erbij etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Ga je nu voor de dure optie of de budget optie? (in huidige games zal je niet veel verschil merken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zeker voor een i7 en een 680, ik ben nog even wat reviews aan het lezen enzo over de adere componenten maar het ziet er naar uit dat de dure optie het toch wel voor het grootste deel zal gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog even uit fatsoen zoals ik gezegd had zal ik even posten wat ik heb aangeschaft.

Case: Corsair Obsidian 800D (Had ik nog)
PSU: Corsair HX1050w
Mobo: Gigabyte Z77X-UD3H
CPU: i7 3770k
CPU Cooler: Corsair H100
GPU: Gainward GTX 680 Phanton (Dual Fan) 2x SLI
Memory: Corsair Vengeance Low profile PC3 12800 (16 GB)
Monitor: Dell U3011 (2560x1600)
HDD's: 2x OCZ Vertex 3 (240 Gig) + 2x Samsung Spinpoint F3 1TB
Geluidskaart: Creative Titanium Fatal1ty Pro

Ik weet dat ik neer had gezet dat ik liever 1 GPU had gehad maar ik las nu dat GW 2 goede SLI ondersteuning had vandaar dat ik er 2 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik snap niet waarom je de i7 3770K gekocht hebt, ipv de i5 3570K die er eerst stond. Je hebt niks aan HyperThreading in games.

Ook 2xGTX680(!!!) lijkt me erg overdreven. Guild Wars 2 is grafisch gezien gewoon goed, maar geen BF3. Nu heb je natuurlijk een hoge resolutie, maar dan was ik eerder voor een HD7970 van AMD gegaan, dan heb je 3GB en dat is wel weer handig bij zo'n hoge resolutie. Als je dan toch meer power wilde, kon je dan altijd later nog die extra HD7970 erbij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel oa ook BF3 en anno 2070 met alles op max was 1 680 niet genoeg voor een constante frame rate van 60.

Als ATI niet zo een zooitje had gemaakt van hun drivers dan had ik ook een ATI gehad nu (altijd ati gehad eerste keer dat ik nvidea heb) en de proccesor omdat ik ook soms video bewerking doe en ik het prijs verschil tussen de 2 proccesoren niet zo schokkend vond heb ik maar de duurdere versie gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den85
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 20:36
Mooi systeempje met een lekker scherm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je :)

Hier ook nog even de resultaten van 3DMark Vantage en 3DMark 11.

Vantage: http://i.imgur.com/DN8v7.jpg
11: http://i.imgur.com/93xPC.jpg
06: http://imageshack.us/f/594/3dmark06oa.jpg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 22:13
en fotootjes van de computer zelf (A)
Pagina: 1