Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MittaM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-07 21:20
Firmware: 3.3.7
Provider: heldenvan.nu(glasvezel) en UPC
Aansluiting: wan2 hedenvan.nu en wan1 UPC
Modem: Genexis core advanced SB-CRA-F32t0-EU en Cisco EPC3925

Het probleem is dat mijn Vigor2920 regelmatig opnieuw opstart zonder duidelijke reden. Ik heb op de wan1 poort een UPC modem aangesloten en op de wan2 poort een glasvezelmodem van heldenvan.nu. Beiden staan op always on. Enkele ip adressen worden vanuit het lan geleid via wan1 (ingesteld via het load-balance-policy scherm) en de rest wordt geleid via wan2 met als failover wan1. Verder staat de firewall uit en heb ik een netgear wndr3700V2 als dmz ip ingesteld. Vanuit de netgear worden vervolgens al mijn draadloze apparaten aangestuurd. Voor bedrade apparaten zit er ook nog een switch van netgear Netgear Prosafe GS716T-200 tussen. In totaal bevat het bedrade + draadloze netwerk tussen de 8 - 12 apparaten.

Graag zou ik tot een oplossing komen waarom de vigor de neiging heeft om opnieuw op te starten zonder duidelijk aantoonbare reden. Ik begrijp dat er nog onvoeldoende data is om tot een conclusie te komen maar wellicht kunnen jullie mij verder helpen met dit probleem.

Ik heb ook contact opgenomen met Draytek maar dit heeft tot nog toe niet echt een resultaat opgeleverd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Vigor2920 die perfect werkte tot dat ik mijn HTC One X telefoon upgrade naar Android 4.1 heb gedaan. Sindsdien herstart de router regelmatig wanneer mijn telefoon geconnecteerd is.

Is er bij jou toevallig ook een Android 4.1 device geconnecteerd?

Ik moet nog contact opnemen met Draytek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Zeggen de logs van je Vigor of van je Netgear iets wat nuttig kan zijn?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:57

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb hetzelfde hier met een 2920. Ik heb een beta firmware gekregen van Draytek Nederland die een wifi bug zou moeten oplossen.

Ik ben deze hier aan het testen momenteel met een gastnetwerkje met een handjevol telefoons en een verdwaalde tablet. Ik kan deze wel (op eigen risico!) online zetten als hier behoefte aan is?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stap 0: Reset, update en verwijder de config in de modem. Schakel wireless tijdelijk uit als test. Sluit de modem direct aan op je PC zonder router, switch etc. Test verschillende poorten
Stap 1: Neem contact op met je provider < heel belangrijk
Stap 2: plaats topic op Tnet
Stap 3: Neem contact op met Draytek (het product word waarschijnlijk niet door hun zelf ondersteund maar door de partij uit stap 1)
Stap 4: Test andere modem