Converteren BD-iso naar mkv vanwege italiaanse taal

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

graag zou ik uitleg krijgen over mijn volgende probleem.

Omdat ik graag een film met Italiaanse taal of ondertiteling wil en deze helaas niet tot weinig gespot worden in MKV formaat, dacht ik daarom om een BD-iso te gebruiken en deze zelf dan maar te converteren naar MKV aangezien hier wel soms deze taal aanwezig is. Begreep al dat DVDFab dit kan en kan dan eventueel met MKVExtract de ondertiteling eruit halen, dit om af te spelen op mijn Samsung tv.

Als ik DVDFab Bluray ripper gebruik kan dit maar ik begrijp weinig van alle instellingen en of ik sommige dingen wel in moet stellen.
Na het laden van een ISO kan ik de taal en ondertiteling selecteren en bij 3D moet ik nog kiezen voor half of vol en SBS of OU. Zover snap ik het nog allemaal.
Als ik echter kijk bij ‘Geavanceerde resolutie instellingen’ dan klopt, bij bijvoorbeeld CAPTAIN_AMERICA_BD25_3D_3DTEAM, het formaat niet. Onderaan staat ‘Origineel Frame Resolutie 1920x1080’ maar in het vakje erboven staat 1920x816 geselecteerd. Moet ik dit dan aanpassen in 1920x1080 zodat de aspect ratio hetzelfde blijft?

Wat ik echt niet begrijp is de bitrate instelling onder ‘conversie instellingen’. Moet ik deze veranderen of juist afblijven.

Misschien zijn er ook wel andere programma’s om dit te doen en dat hoor ik natuurlijk ook graag.
Hopelijk wil iemand mij een beetje op weg helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 00:34
Ik gebruik zelf MakeMKV. Vind het een geweldige tool, heb alleen geen idee hoe hij met 3D-films omgaat.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie. Ik zal het eens bekijken.

Gaat hier dan alles automatisch mee? Wat betreft bitrate e.d.? En kan deze omgaan met BD-iso's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:07
Je zou ook eventueel kunnen proberen om de ISO als schijf te mounten en vervolgens zelf een nieuwe rip ervan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MakeMKV ziet er inderdaad een stuk makkelijker uit en kan ook BD-iso's aan maar ik kan hier dus geen taal en ondertiteling kiezen/verwijderen. Helaas dus geen optie.

Kreeg trouwens bij het laden van de iso de melding dat AnyDVD nog aan staat op mijn computer en daarom eventueel fouten geeft....???? AnyDVD staat niet eens op mijn computer.

Edit. Misschien van de week toch AnyDVD erop gehad om te proberen. Met Revo eraf gehaald. Blijft er dan toch iets achter?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
MakeMKV kan weldegelijk talen en subs verwijderen. Je kunt een Title "openklappen" en dan kun je zien welke talen en subs er in zitten.

edit: AnyDVD kan als het niet compleet is verwijderd idd problemen geven. Maar het kan ook zijn dat de melding alleen wat paranoide is.

[ Voor 33% gewijzigd door martijnve op 22-05-2012 14:36 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik kan inderdaad dubbelklikken op de titel en dan selecteren.

Snap alleen de melding niet dat AnyDVD aan staat????!!!!
Kan dan ook niet converteren. MakeMKV geeft foutmelding.

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
Is het alleen een warning of gaat hij er echt op dood?

Als de uitvoer gewoon werkt zou ik de melding lekker negeren.
Anders zal er inderdaad wel echt iets mis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, uitvoer werkt niet. Klaar na 20sec en zegt 1 titel overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:06:
Als ik echter kijk bij ‘Geavanceerde resolutie instellingen’ dan klopt, bij bijvoorbeeld CAPTAIN_AMERICA_BD25_3D_3DTEAM, het formaat niet. Onderaan staat ‘Origineel Frame Resolutie 1920x1080’ maar in het vakje erboven staat 1920x816 geselecteerd. Moet ik dit dan aanpassen in 1920x1080 zodat de aspect ratio hetzelfde blijft?
Dit klopt volgens mij wel, omdat zowat alle films geen 16:9 resolutie hebben, maar breder. DWZ zwarte balken onder en boven. Het kan dus prima dat Captain America 1920x816 is, wat ongeveer overeenkomt met 2.39:1, een bioscoopformaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@mace,

bedankt. Maar het origineel is toch wel 1920x1080. Kan het wel eens wijzigen en ermee spelen, alleen duurt een converteerslag zo'n 6uur. Laat het voorlopig wel zoals het is.

Ben benieuwd of ik verder ook nog van de reeds ingevulde bitrate af moet blijven.
Ben ondertussen ook al met Makemkv bezig maar kan daar geen 3D instellen. en krijg, zoals je kunt lezen, daar ook een foutmelding bij.

Voorkeur gaat voorlopig dus uit naar DVDfab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:44:
@mace,

bedankt. Maar het origineel is toch wel 1920x1080. Kan het wel eens wijzigen en ermee spelen, alleen duurt een converteerslag zo'n 6uur. Laat het voorlopig wel zoals het is.
Ja hij gaat allicht de boel opnieuw encoden, en dat kun je beter vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gaan het vannacht maar eens proberen.

Wel nog steeds open voor suggesties of verdere uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lees op het Makemkv forum dat als de ISO gemaakt is met AnyDVD, makemkv hier niet mee overweg kan en dus deze erooro geeft???? Klopt dit?

Vannacht dus even met dvdfab geprobeerd. Alles goed gegaan, duurde alleen 13uur..... :)
Zal wel aan mijn laptop liggen.

Ben benieuwd of andere programma's sneller zijn. Ook nog steeds benieuwd naar bitrate.

@mace. ben erachter dat de resolutie inderdaad te maken heeft met de optie 'verkleinen'. Dat met de zwarte balkjes e.d. Als ik deze deactiveer verandert de gekozen resolutie in de originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Wat ik zelf trouwens zou doen is met tsMuxer alles demuxen, en dan met MKVMerge de streams kiezen die je wilt (video, audio en subs) en dan naar een MKV muxen. Duurt veel minder lang en je behoudt de originele kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
Dat het zo lang duurt is omdat alles opnieuw geencodeerd wordt.
MakeMKV doet dit niet en zou in een hand vol minuten klaar moeten zijn.

Dat met AnyDVD zou kunnen. Post eens een linkje naar het topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Pakt handbrake ook BD? Zo ja kun je die ook proberen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Met AnyDVD kun je de files direct van de Blu-ray af demuxen, wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mace schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:59:
Wat ik zelf trouwens zou doen is met tsMuxer alles demuxen, en dan met MKVMerge de streams kiezen die je wilt (video, audio en subs) en dan naar een MKV muxen. Duurt veel minder lang en je behoudt de originele kwaliteit.
Klinkt ook wel goed. Ga ik maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=38285628,noline]Dat met AnyDVD zou kunnen. Post eens een linkje naar het topic?
Had vraag gepost op makemkv forum maar daar antwoordden ze dat dat alleen met illegale ISO(?) en ISO gemaakt met oude Anydvd versie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Touchdomex schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:43:
Pakt handbrake ook BD? Zo ja kun je die ook proberen.
Ga ik ook proberen. Leren we ook weer wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En nog even een update. DVDFab duurt mij inderdaad te lang. Merkte ook dat daarna de meegenomen ondertiteling (idx en sub) niet werken op mijn Samsung tv via hdd. Misschien wel wat verkeerd gedaan want .sub wordt ondersteund door Samsung volgens de handleiding.
Heb daarna de .sub geconverteerd naar .srt met Subtitle edit maar dan moet je spellingchecken wat weer vervelend is en de ondertiteling is uiteraard niet meer in 3D.

Eerst weekje weg en daarna weer proberen.

Allemaal bedankt vast voor de antwoorden..... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zet voortaan via Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif je reacties in 1 post zolang er niemand anders heeft gereageerd en er nog geen 24uur zijn verstreken. Het is niet nodig om steeds je topic 'omhoog te schoppen' ;)

offtopic:
Ondertussen was ook de Italiaanse versie kopen goedkoper en sneller geweest.. Maar goed, het gaat hier meer om het leren hie een en ander werkt..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1