Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

tweedehands auto, 6K budget, diesel, 50k km / jaar.

Pagina: 1
Acties:

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:48
ik ben een klein stapje verwijderd van een nieuwe baan.
Huidige situatie: leaseauto, 15 km woonwerk afstand :+
Nieuwe situatie: eigen auto, 100 km woonwerk afstand. (in Duitsland, dus over relatief rustige Autobahn).

ik heb dus een auto nodig. En ik heb een aantal eisen en wensen:

Eisen
  • +/- 6K
  • diesel
  • relatief zuinig
  • Comfortabele km-vreter. Ik ga niet in een Aygo deze afstanden afleggen, omdat deze zo zuinig is.
Wensen
  • stationcar
  • familie auto, 3 kleine kinderen en echtgenote!
  • relatief goedkoop in onderhoud.
Ik zit eraan te denken om de auto in duitsland aan te schaffen. Waarom?
Goede prijs, en je komt daar veel dieselauto's tegen met een redelijke km-stand. Tevens zijn er vaak winterbanden inbegrepen.

Mijn lijstje, Favoriet eerst (Qua verstandigheid, lijstje omkeren ;) )

Volvo V70 D5.
  • Prachtige, grote auto. Voldoet m.i. optimaal aan de term km-vreter.
  • Nadelen: iets minder zuinig. Zwaar, nadelig voor wegenbelasting.
  • Voorbeeld: 2002-08, 191k km. 5400 euro
Volkswagen Golf IV variant, 130 pk TDI.
  • Degelijke auto. Vlot. Zuinig.
  • Nadeel, een wat ouder model.
  • Voorbeeld: 2005-06, 178k km. 5450 euro
Ford Focus TDCI 109 pk.
  • zeer goede wegligging (heb er 3 jaar in rondgereden), erg zuinig (ik heb 1 op 22 gehaald...). Goedkoop voor het bouwjaar.
  • Nadeel: beetje anoniem modelletje.
  • Voorbeeld: 2007-01, 140k km. 4800 euro
Zijn er alternatieven? Of weet iemand bepaalde dingen mbt bv motorisering, pijnpunten van opgesomde auto's?

[ Voor 5% gewijzigd door 107mb op 22-05-2012 13:47 ]

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-11 15:55
BMW 530d uit 2002 met full-options kost je ook maar 5000 euro. Dan rij je echt RIANT. Deze bv:

http://suchen.mobile.de/a...1&negativeFeatures=EXPORT

Sorry voor de brakke lange link. Die keurig wordt ingekort door Tweakers, hulde

[ Voor 3% gewijzigd door EvaluationCopy op 22-05-2012 13:50 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• 107mb
potverdorie zeg... wat een mooie auto.

Onbewust laat ik BMW buiten beschouwing... Waarschijnlijk omdat ze nieuw niet te betalen zijn (voor mij dan...)
Ik ga maar eens verder zoeken!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Is je budget in Duitsland inclusief of exclusief BPM? Ik weet niet hoeveel er nog bij op komt, maar het is wel iets om rekening mee te houden.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• 107mb
de totaalprijs is wat ik netto kwijt ben. Daarom ben ik met de auto's onder de 5500 euro blijven zitten. Dan kom ik totaal uit op rond de 6500 euro.

Bij de golf en Volvo komt er zo'n 1100 euro bij, bij de ford een kleine 1800 euro.

[ Voor 22% gewijzigd door 107mb op 22-05-2012 14:11 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik kan alleen maar beamen dat de Focus Wagon heerlijk rijdt, zeker als je een Ghia-variant neemt met de toeters en bellen erbij incl lederen bekleding. Dat "anoniem modelletje" begrijp ik niet zo - dat boeit toch weinig als je erin zit... :?

BMW's zitten heerlijk, maar je betaalt wel relatief veel voor je auto.

Andere dingen waar je aan zou kunnen denken binnen dit budget:
- Rover 75 (BMW-tech maar andere styling en vaak lagere prijs)
- Ford Mondeo (veel ruimte, meer dan een Focus)
- Citroen C5 (heerlijke vering, maar je moet ervan houden)

Stuk voor stuk doen ze 1:17 of beter en zijn ze (ruim) binnen budget te vinden.

Oslik blyat! Oslik!

• EvaluationCopy
Een 5 is natuurlijk wel kostbaar om in te rijden, stukje minder zuinig dan de wagens die je zelf noemt.

Realistisch alternatief is een 320d touring. BMW's zijn nieuw idd amper te betalen maar in Duitsland valt dat best mee dus zeker 2e hands is goed te doen.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

dion_b schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:13:
Ik kan alleen maar beamen dat de Focus Wagon heerlijk rijdt, zeker als je een Ghia-variant neemt met de toeters en bellen erbij incl lederen bekleding. Dat "anoniem modelletje" begrijp ik niet zo - dat boeit toch weinig als je erin zit... :?

BMW's zitten heerlijk, maar je betaalt wel relatief veel voor je auto.

Andere dingen waar je aan zou kunnen denken binnen dit budget:
- Rover 75 (BMW-tech maar andere styling en vaak lagere prijs)
- Ford Mondeo (veel ruimte, meer dan een Focus)
- Citroen C5 (heerlijke vering, maar je moet ervan houden)

Stuk voor stuk doen ze 1:17 of beter en zijn ze (ruim) binnen budget te vinden.
Mondeo moet je kijken naar de Titanium modellen van de laatste generatie van het vorige model. 6-bak met diesel is zuinig en de titanium is lekker aangekleed met een gaaf sierlijstenpakket 8) Wij hebben er eentje gehad en op een tank kon je met zuinig karren ongeveer 1100 tot 1200 halen. Wat ongeveer 1 op 20 is.

Dus modeljaar 2005-2007. Let wel het Titanium model hebben wij ervaring mee. ook met de Ghia zoals wij die nu hebben maar die is onzuinig, traag en automaat

[ Voor 3% gewijzigd door Touchdomex op 22-05-2012 14:55 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Ga je in Duitsland werken, of woon je in Duitsland? Mede bepalend voor of de auto op NL of DE kenteken komt te staan!

Nederlands is makkelijker als je denkt

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

EvaluationCopy schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:47:
Een 5 is natuurlijk wel kostbaar om in te rijden, stukje minder zuinig dan de wagens die je zelf noemt.

Realistisch alternatief is een 320d touring. BMW's zijn nieuw idd amper te betalen maar in Duitsland valt dat best mee dus zeker 2e hands is goed te doen.
Valt best mee met de 5 als je tenminste je rechtervoet weet te beheersen. Op www.autoverbruik.nl zie ik iemand met een 530d uit 2000 die met 174 bonnen gemiddeld 1:17.43 haalt, maar evengoed anderen die met dezelfde auto niet eens 1:13 halen :X

Automaat vs schakelbak maakt hier uit. De beste automaten kunnen beter scoren qua verbruik dan handmatig schakelen, maar de meeste doen het een stuk slechter. De 530d lijkt in die tweede categorie te vallen, 1:12 met automaat...

Als je automaat wilt zou je beter richting DSG kunnen kijken.

Oslik blyat! Oslik!

• EvaluationCopy
Met een beetje normaal doen moet 1 op 15 dan wel lukken, 1 op 17,5 is wel heel extreem. Wel een koningsbak hoor, check dat interieur, ik zou het wel weten en de kans grijpen om lekker in een 5 te gaan rijden.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

EvaluationCopy schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:18:
Met een beetje normaal doen moet 1 op 15 dan wel lukken, 1 op 17,5 is wel heel extreem. Wel een koningsbak hoor, check dat interieur, ik zou het wel weten en de kans grijpen om lekker in een 5 te gaan rijden.
Met een Mondeo is ook weinig mis :>

Afbeeldingslocatie: http://img2.netcarshow.com/Ford-Mondeo_2005_800x600_wallpaper_0a.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Touchdomex op 22-05-2012 15:22 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• EvaluationCopy
True, true. Maar een Mondeo is wel een hele andere klasse auto, ook al is deze een generatie nieuwer dan de E39 5-serie.

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-11 11:33
BMW is zeker een leuke keuze maar hou er rekening mee dat deze aardig wat kan kosten als het even niet meevalt.

Nu ga ik me niet over enige financiële toestand uitspreken maar het zou onverstandig zijn een BMW aan te schaffen als er geen grotere reserve is dan bij andere wagens.

Indien je wel de mogelijkheden hebt, zou ik ofwel voor de Volvo ofwel voor de BMW gaan.

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
Mijn optie zou zijn om de Golf Variant te nemen. Er rijden er heel veel van rond en de TDI motoren zijn degelijk. Kunnen zo de 3-4 ton halen. Onderhoud is standaard werk en kost de kluiten niet. Kijken of je een Comfortline of Highline kan opvissen, zit je ook lekker luxe in de accessoires zoals cruisecontrole en climate controle.

* Yonni is VW-minded :>

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
107mb schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:44:
ik ben een klein stapje verwijderd van een nieuwe baan.
Huidige situatie: leaseauto, 15 km woonwerk afstand :+
Nieuwe situatie: eigen auto, 100 km woonwerk afstand. (in Duitsland, dus over relatief rustige Autobahn).

ik heb dus een auto nodig. En ik heb een aantal eisen en wensen:

Eisen
  • +/- 6K
  • diesel
  • relatief zuinig
  • Comfortabele km-vreter. Ik ga niet in een Aygo deze afstanden afleggen, omdat deze zo zuinig is.
Ik denk dat je met de V70 zeker een maatje te groot zit te kijken. Voor 6k koop je een wat ouder exemplaar met een flinke kilometerstand. Nu al bijna 200k, over 3 jaar 380k. Niets ten nadele van de V70, maar reken in je budget op een paar flinke onkosten. Misschien zul je de turbo moeten vervangen, misschien de koppeling, misschien de schokbrekers, ...
Hoewel het geen gekkenwerk is om een V70 D5 van 200k naar 380 k te rijden, moet je wel een stuk budget achter de hand houden voor groot onderhoud. Zorg dat je 10k hebt liggen bij aanvang, dan komt het wel goed.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit soort meuk vind ik allemaal te duur qua belasting/verzekering, maar als ik iets dergelijk zou moeten nemen zou ik denk ik (als Engelsman :P ) voor de Rover gaan, meer auto voor je geld, binnen dit budget moet een van de laatste modellen met leren bekleding enzo prima haalbaar zijn.

Dat gezegd, er valt iets te zeggen voor een standaardmodel ivm minimaliseren onderhoudskosten. Dat spreekt weer voor de Ford Focus/Mondeo danwel VW Golf/Skoda Octavia.

Eigenlijk allemaal prima auto's. Eens dat de V70 te hoog gegrepen is, de V50 is ook een prima auto, heb er jaren terug een tijdje mee kunnen rijden. Ik vond het goed te vergelijken met de Focus Wagon.

Oslik blyat! Oslik!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

dion_b schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 18:11:
Dit soort meuk vind ik allemaal te duur qua belasting/verzekering, maar als ik iets dergelijk zou moeten nemen zou ik denk ik (als Engelsman :P ) voor de Rover gaan, meer auto voor je geld, binnen dit budget moet een van de laatste modellen met leren bekleding enzo prima haalbaar zijn.

Dat gezegd, er valt iets te zeggen voor een standaardmodel ivm minimaliseren onderhoudskosten. Dat spreekt weer voor de Ford Focus/Mondeo danwel VW Golf/Skoda Octavia.

Eigenlijk allemaal prima auto's. Eens dat de V70 te hoog gegrepen is, de V50 is ook een prima auto, heb er jaren terug een tijdje mee kunnen rijden. Ik vond het goed te vergelijken met de Focus Wagon.
V50 is eigenlijk ook gewoon een auto gemaakt op het focus platform :> Dus ja vandaar dat het vergelijkbaar is.

Pagina: 1