Ik heb volgens mij een vrij aardige router thuis staan, een netgear WNDR 4500, alleen het bereik hiervan richting de achtertuin is ronduit ruk. In de keuken is het bereik minimaal, de achtertuin is hopeloos. Aan de voorkant however heb ik bereik tot het einde van de straat. Maar goed. Zondag op het werk een sitecom WL-351 router gewonnen, is het mogelijk deze te configureren als range extender? Dan kan ik hem ergens centraal neerzetten en in de tuin blijven internetten op de ipad oid.
Range extender alsin draadloos wifi signaal ontvangen en weer uitzenden is niet mogelijk.
Je kunt wel een kabeltje trekken naar die nieuwe router en die dan in bridge mode zitten.
Je kunt wel een kabeltje trekken naar die nieuwe router en die dan in bridge mode zitten.
Er zijn toch ook draadloze range extenders? Bijvoorbeeld http://www.netgear.nl/hom...wireless-range-extenders/.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Hij heeft een router gewonnen; zou een beetje zonde zijn om dan alsnog een extra device aan te schaffenVirtuozzo schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:37:
Er zijn toch ook draadloze range extenders? Bijvoorbeeld http://www.netgear.nl/hom...wireless-range-extenders/.
Topicstarter: lees ff rustig de handleiding door. Dat apparaat heeft namelijk gewoon:
WDS (Wireless Distribution System)
Make wireless AP and Bridge mode simultaneously as a wireless repeater
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
WDS zit er op zie ik nu net idd. Is dit eenvoudig in te stellen? Ik zit er nu mee op schoot maar ik snap er vrij weinig van.
Als ik snel in die handleiding kijk, zie ik de optie die je om moet zetten in de web interface van de router.
Namelijk onder Wireless settings > Basic > Mode > WDS
Waarschijnlijk veranderen de velden daaronder naar velden waar de instellingen van het andere netwerk overgenomen kunnen worden.
Zo niet vul dan in de rest van de instellingen zo veel mogelijk dezelfde in als je op de primaire router hebt staan, maar laat DHCP wel uit e.d.
Succes!
Namelijk onder Wireless settings > Basic > Mode > WDS
Waarschijnlijk veranderen de velden daaronder naar velden waar de instellingen van het andere netwerk overgenomen kunnen worden.
Zo niet vul dan in de rest van de instellingen zo veel mogelijk dezelfde in als je op de primaire router hebt staan, maar laat DHCP wel uit e.d.
Succes!
Welke settings moet ik dan overnemen? DHCP heb ik uitgeschakeld, en als ik de sitecom op WDS set kan ik het SSID wijzigen, die heb ik veranderd naar dezelfde naam als die van de netgear, het 2.4ghz kanaal staat bij beide routers op 11, het enige wat ik verder nog kan invoeren zijn mac adressen. Wat doe ik daarmee?
Kom op, het is hier geen helpdesk,.
Toon eens initiatief en inzet en probeer eerst zelf eens wat uit te zoeken in plaats van alles voorgekauwd op te vragen.
Toon eens initiatief en inzet en probeer eerst zelf eens wat uit te zoeken in plaats van alles voorgekauwd op te vragen.
Tijd voor een nieuwe sig..
Pagina: 1