Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalSamurai
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-05 23:53
Gegeven een veel voorkomend thuis netwerk:

¦|¦
█ Modem (120mbit down 20mbit up van Ziggo)
¦|¦
█ 1Gbit Router (wireless) voor een paar mensen met ouwe k*t computers
¦|¦
█ 1Gbit Switsh (lan) met daarop:
¦|¦
█ Een paar mensen met ouwe k*t computers
¦|¦
Mijn NAS met 1Gbit ethernet
¦|¦
Mijn Videospeler, Dune HD 100Mbit
¦|¦
Mijn PC met Gbit ethernet

Vraag: Als ik bestanden tussen PC en NAS uitwissen, wordt dan de snelheid gelimiteerd door andere oude 100mbit apparaten zoals oude computers of nieuwe mediaspelers met 100mbit of wordt de snelheid bepaald enkel door de NAS en mijn PC?

Noot: alleen mijn computer en de Dune video speler mogen toegang hebben tot de NAS.
Ik wil voorkomen dat ik straks een NAS koop en de snelheid uitgeknepen wordt op een theoretische 100mbit...

Ik heb nog nooit een NAS gehad maar wil graag eentje.
Uw reacties of suggesties zijn van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:42

allure

Titaan fase 2/3

Nee, als alle apparatuur gbit is zal een 100mbit pc of apparaat hier niets aan doen.

De langzaamste verbinding tussen apparaten is de zwakste schakel, als 1 van de 2 100mbit is en de ander gbit, bepaald de langzaamste de snelheid. de gbit word dan niet 100mbit omdat deze aan de gbit switch zit.

[ Voor 56% gewijzigd door allure op 22-05-2012 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat als het bekabeld is, wordt dit niet zoals bij draadloos afgeknepen door het langzaamste apparaat.

Dit zal dan tussen de NAS en de PC liggen op r/w snelheid en de netwerkkaarten in beiden. dat zal je knelpunt zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-03 12:59
In principe zou het snel moeten werken, maar als je ook nog jumbo frames wil gebruiken (wat gigabit over het algemeen een stuk sneller maakt) kan dat wel eens problemen opleveren met het communiceren met 100mb apparatuur, of apparatuur wat jumbo frames niet ondersteund.

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Zonder jumbo frames hoor je gigabit ook praktisch vol te trekken dus dat is niet heel erg interessant voor zijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 21:38
Een paar mensen met ouwe k*t computers
in combinatie met die uitspraak ga ik dan je droomwereld van ik heb perfecte spullen en geen oude k*t computers in duigen gooien.

Hetgeen je vraagt zal gewoon werken op de Gbit poorten maar alleen zal je NAS geen Gbit snelheid toelaten omdat het grote deel van de nassen dit domweg niet aan kunnen.
Dit maakt dan weer dat het wel kan maar heel wat meer centen gaat kosten en niet met de bekende 100-200 euro uitspraak, bij de meeste mensen, goeie zit je al snel op het tienvoudige. (afh van de grote en aantal schijven)
In de praktijk zal je dan tussen de 20 en de 50MB krijgen kortom 200-500Mbit. en daar ga ik persoonlijk niet mee akkoord, onze eigen servers doen dan wel de max aan Gbit. en die is ook al weer 4 jaar oud, je weet wel mensen met oude k*t computers.. maar wel k*t computers die werken.

Zet met deze temps buiten (vandaag 29 graden hier) maar eens een oude pentium-2 op zolder waar het nog warmer is, zeg 40-45 graden en zet daar de koeling van uit, en zet er dan jou pc er naast (met koeling) en dan gewoon 24-7 draaien en kijken welke het eerste stuk gaat, en ik weet het antwoord op die vraag wel, omdat we dergelijk dingen draaiden.
Als ik je profiel zie en je vertaling in de kwaliteit van systemen en je uitspraak, dan klopt er iets niet, beetje ik wil me graag meer en hipper voellen dan een ander. maar je komt meer over als een 16 jarige met dergelijk uitspraken. beetje mijn ouders hebben oude zooi en ik heb de goeie spullen.
Pagina: 1