Hallo,
Voor mijn afstudeerscriptie heb ik een enquete gemaakt.
de enquete gaat over een filmpje dat vertoont moet worden.
Nu zou ik graag een link aan het begin van mijn enquete plaatsen zodat het filmpje opgestart wordt.
De enquete wordt van een of meerdere vaste computer afgenomen dus het filmpje hoeft niet online te staan.
(Ik had wel wel via youtube gekeken naar een externe link maar dan opent hij het in lage kwaliteit. ipv 1080p)
Nu heb ik een mogelijkheid gevonden om de .mov filmpjes te laten openen vanaf een (interne)hyperlink.
als ik het volgende adres in mn adres balk zet opent het filmpje:
file:///Users/Hoofdgebruiker/Documents/filmpjes%20scriptie/Diana%20normaal.mov
(in safari werkt dit wel, in chrome niet)
maar als ik dit gebruik:
<a href="file:///Users/Hoofdgebruiker/Documents/filmpjes%20scriptie/Diana%20normaal.mov">link</a>
wil het filmpje niet openen.
Een ander probleem is dat wanneer ik de directe link in mijn browser plak hij het filmpje te groot opent. Hij opent groter dan dat ie in de browser past. ik krijg dus scrollbars in het filmpje. Dit terwijl het de browser instellingen op normaal staan, dus niet ingezoomd.
Doe ik iets verkeerd met de html? of kan ik beter een andere manier proberen?
Voor mijn afstudeerscriptie heb ik een enquete gemaakt.
de enquete gaat over een filmpje dat vertoont moet worden.
Nu zou ik graag een link aan het begin van mijn enquete plaatsen zodat het filmpje opgestart wordt.
De enquete wordt van een of meerdere vaste computer afgenomen dus het filmpje hoeft niet online te staan.
(Ik had wel wel via youtube gekeken naar een externe link maar dan opent hij het in lage kwaliteit. ipv 1080p)
Nu heb ik een mogelijkheid gevonden om de .mov filmpjes te laten openen vanaf een (interne)hyperlink.
als ik het volgende adres in mn adres balk zet opent het filmpje:
file:///Users/Hoofdgebruiker/Documents/filmpjes%20scriptie/Diana%20normaal.mov
(in safari werkt dit wel, in chrome niet)
maar als ik dit gebruik:
<a href="file:///Users/Hoofdgebruiker/Documents/filmpjes%20scriptie/Diana%20normaal.mov">link</a>
wil het filmpje niet openen.
Een ander probleem is dat wanneer ik de directe link in mijn browser plak hij het filmpje te groot opent. Hij opent groter dan dat ie in de browser past. ik krijg dus scrollbars in het filmpje. Dit terwijl het de browser instellingen op normaal staan, dus niet ingezoomd.
Doe ik iets verkeerd met de html? of kan ik beter een andere manier proberen?