[HTML] interne video embedden?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macindroid
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-05 07:09
Hallo,

Voor mijn afstudeerscriptie heb ik een enquete gemaakt.
de enquete gaat over een filmpje dat vertoont moet worden.

Nu zou ik graag een link aan het begin van mijn enquete plaatsen zodat het filmpje opgestart wordt.

De enquete wordt van een of meerdere vaste computer afgenomen dus het filmpje hoeft niet online te staan.
(Ik had wel wel via youtube gekeken naar een externe link maar dan opent hij het in lage kwaliteit. ipv 1080p)

Nu heb ik een mogelijkheid gevonden om de .mov filmpjes te laten openen vanaf een (interne)hyperlink.
als ik het volgende adres in mn adres balk zet opent het filmpje:
file:///Users/Hoofdgebruiker/Documents/filmpjes%20scriptie/Diana%20normaal.mov
(in safari werkt dit wel, in chrome niet)

maar als ik dit gebruik:
<a href="file:///Users/Hoofdgebruiker/Documents/filmpjes%20scriptie/Diana%20normaal.mov">link</a>
wil het filmpje niet openen.

Een ander probleem is dat wanneer ik de directe link in mijn browser plak hij het filmpje te groot opent. Hij opent groter dan dat ie in de browser past. ik krijg dus scrollbars in het filmpje. Dit terwijl het de browser instellingen op normaal staan, dus niet ingezoomd.

Doe ik iets verkeerd met de html? of kan ik beter een andere manier proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Nooit local files gebruiken.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Bij youtube filmpjes heb je de mogelijkheid de hd=1 parameter toe te voegen. Dit geeft uit mijn hoofd standaard 720p kwaliteit.

Ik ontken het bestaan van IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
macindroid schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:23:
(Ik had wel wel via youtube gekeken naar een externe link maar dan opent hij het in lage kwaliteit. ipv 1080p)
&hd=1 toevoegen aan de url (als ik me niet vergis) ;)

* RobIII mept cyberstalker :P

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 22-05-2012 13:30 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macindroid
hey thx voor de reacties. Ik ben van plan het via youtube te doen.
Nu heb ik alleen wel wat problemen met de parameters.

voorbeeld filmpje:

http://youtube.com/v/XSGBVzeBUbk&hd=1&autoplay=1

als ik dit adres in mn browserplak en het open, is hij in hd.
als ik op de link van dit filmpje klik is hij niet auto in hd..

is dit een soort beveiliging van youtube? en weet iemand of dit te omzeilen valt?

Voor mijn enquete is het de bedoeling dat men niet hoeft te gaan copy-pasten om het filmpje te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Heb je al gegoogled op "embed youtube hd" oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:43
MueR schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:26:
Nooit local files gebruiken.
Kun je daar een reden voor geven? ben namelijk best beniewd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jessy100 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 17:29:
[...]

Kun je daar een reden voor geven? ben namelijk best beniewd
Je kunt er niet vanuit gaan dat iemand die een enquete invult dat filmpje lokaal en op dezelfde locatie heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macindroid
Arie- schreef op maandag 28 mei 2012 @ 17:27:
Heb je al gegoogled op "embed youtube hd" oid?
ja heb me hele maal suf gegoogled en geprobeerd..

Ben op het gegeven moment deze site tegen gekomen:
https://developers.google.com/youtube/youtube_player_demo

daar wat zitten stoeien met de demoplayer maar als ik daar suggested quality: high res zet dan werkt ie zelf daar ook niet..

de moed begint me beetje in de schoenen te zakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macindroid
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 17:32:
[...]

Je kunt er niet vanuit gaan dat iemand die een enquete invult dat filmpje lokaal en op dezelfde locatie heeft staan.
m'n oorspronkelijke idee was het persoonlijk met eigen laptops af te nemen, dan zou dat toch gewoon moeten kunnen?
Maar gelukkig heb ik inmiddels naar alle waarschijnlijkheid een online-panel dat ik mag gebruiken. Ik wil dus sowieso geen local files meer gebruiken voor deze opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Het wordt nu wel vreemder, als je een enquête afneemt (face2face?) met een lap-top, waarom dan kiezen voor een enquête in een browser? Als het filmpje toch lokaal opgeslagen is, waarom überhaupt openen vanuit de browser, en niet gewoon openen vanuit je verkenner? Volgens mij doe je er goed aan om nog eens na te denken wat je precies wilt bereiken en welke manieren er zijn om dat te bewerkstelligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:40
Hmm, volgens mij kan je een Youtube video dmv van een iframe niet in HD embedden, want hij kijkt automatisch naar de grootte van je frame. Dat kon wel in de oude versie schijnbaar, met &hd=1

Als je in Youtube kiest embedden, en dan de 'oude manier' aanvinken, kan je die code kopieren. Daar staat echter (2x) version=3. Als je daar version=2 van maakt, krijg je de oude player. Dan (2x) achter de link &hd=1 toevoegen, forceert HD. Als je geluk hebt, werkt dat.
Voorbeeld van een filmpje dat bij mij iig een 720p start: http://jsfiddle.net/f37S6/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:38
Als je toch met de laptop aan de wandel gaat kan je het filmpje prima lokaal laten draaien. Als je geen problemen met het pad van het filmpje wilt stel ik voor het filmpje in dezelfde map te plaatsen als de enquete. Dan hoef je niet meer te verwijzen naar file///..... maar gewoon naar filmpje.mov

Ik vermoed dat het nu fout gaat doordat het converteren van %20 naar spatie niet goed gaat. Dat mag waarschijnlijk niet tijdens embedden.

[ Voor 18% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 28-05-2012 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macindroid
Barryvdh schreef op maandag 28 mei 2012 @ 22:15:
Hmm, volgens mij kan je een Youtube video dmv van een iframe niet in HD embedden, want hij kijkt automatisch naar de grootte van je frame. Dat kon wel in de oude versie schijnbaar, met &hd=1

Als je in Youtube kiest embedden, en dan de 'oude manier' aanvinken, kan je die code kopieren. Daar staat echter (2x) version=3. Als je daar version=2 van maakt, krijg je de oude player. Dan (2x) achter de link &hd=1 toevoegen, forceert HD. Als je geluk hebt, werkt dat.
Voorbeeld van een filmpje dat bij mij iig een 720p start: http://jsfiddle.net/f37S6/
Thx, heb je code gebruikt maar dan gewoon als los popup venster. Het opent het filmpje dan in hd wat me nog niet eerder gelukt is via een link :)
Het gaat echter niet geheel vlekkeloos. De verbinding is snel genoeg om het filmpje in te laden in hd. Toch stottert het beeld in de oude player. Dit merk ik bij zowel bij het filmpje van jou als mijn eigen filmpje. Als ik beide filmpjes in de nieuwe player handmatig op hd zet stottert het beeld niet..
Arie- schreef op maandag 28 mei 2012 @ 19:18:
Het wordt nu wel vreemder, als je een enquête afneemt (face2face?) met een lap-top, waarom dan kiezen voor een enquête in een browser? Als het filmpje toch lokaal opgeslagen is, waarom überhaupt openen vanuit de browser, en niet gewoon openen vanuit je verkenner? Volgens mij doe je er goed aan om nog eens na te denken wat je precies wilt bereiken en welke manieren er zijn om dat te bewerkstelligen.
Ik ga waarschijnlijk toch gebruikmaken van online onderzoek, dus localfiles zijn niet meer van toepassing.
Ik wilde dit in eerst instantie doen omdat ik mensen dan de enquete voor kon leggen, waarin instructies staan vermeld voor het kijken van het filmpje. Zo kun je ook makkelijker meerdere mensen tegelijk de enquete laten doorlopen. Ik wil een digitale enquete omdat er nogal wat output gegenereerd wordt en ik dit zo meteen naar spss kan exporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:40
Tja, dan is de nieuwe speler waarschijnlijk efficiënter. Bij mij draait hij overigens wel goed.
Anders kan je ook gewoon de youtube externe link openen in een nieuw venster, of uitleggen dat ze op de HD knop moeten drukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macindroid
Barryvdh schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:25:
Tja, dan is de nieuwe speler waarschijnlijk efficiënter. Bij mij draait hij overigens wel goed.
Anders kan je ook gewoon de youtube externe link openen in een nieuw venster, of uitleggen dat ze op de HD knop moeten drukken ;)
extern in nieuw venster openen pakt hij ook geen HD, alleen bij handmatig in browser plakken pakt hij hd..
vrees dan idd maar erbij vermelden dat ze m handmatig op hd kunnen zetten.. maar verre van ideal bij een enquete waarin niet iedereen even handig met computers zal zijn ;(

bedankt voor de tips allemaal!
Pagina: 1