Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Via vodafone actie sta ik voor de keuze, tussen
een iphone 4 en iphone 4s, ben nu bezitter van galaxy S i9000. Wat me prima bevalt.

Iphone 4:
25 per maand +60 euro bij betalen

Iphone 4s
25 per maand + 160 euro bij betalen

Ik heb iphone 4 en 4s al is naast elkaar gelegd, en merk zelf nauwelijiks verschil.

Mijn vraag is nu aan jullie kan ik beter 100 euro bij betalen, voor een 4s?

Mogelijke redenen:
Updates die wel komen voor 4s, maar niet voor 4?
4s zal relatief meer waarde houden?
Toch wel die 100 euro waard?

Of toch wachten op Iphone 5? Die ik waarschijnlijk niet kan betalen?
Of toch android blijven houden op me SIII, omdat ik leuk vind om te rooten, maar eigenlijk ook wel x iphone wil proberen. Bijde abbonementen zijn 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:22

MsG

Forumzwerver

Je geeft vooral persoonlijke keuzes. Waarom zou je voor Android kiezen? Waarom voor iOS?

Waar moet de telefoon aan voldoen. Als je geen verschil merkt spaar je makkelijk 100 euro uit.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt, keuze tot Android en IOS moet ik indd zelf maken. en die heb ik deels ook gemaakt om IOS te kiezen.

Maar waar ik gee verstand van heb is hoeveel is mijn gsm nog waard over 2 jaar?
als ik nu die honderd euro extra er insteek
is daar niks meer van over na het verlopen van me abbonement?

En of er updates zullen komen voor IOS die de 4s wel krijgen en de 4 niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:16:
Ja dat klopt, keuze tot Android en IOS moet ik indd zelf maken. en die heb ik deels ook gemaakt om IOS te kiezen.

Maar waar ik gee verstand van heb is hoeveel is mijn gsm nog waard over 2 jaar?
als ik nu die honderd euro extra er insteek
is daar niks meer van over na het verlopen van me abbonement?

En of er updates zullen komen voor IOS die de 4s wel krijgen en de 4 niet?
het verschil zit hem in snelheid.. de iOS 4s is een geupdate versie van de 4 en is die 100 euro extra zeker waard. vooral ook omdat de 4 8gb is en de 4s 16 gb :-)

zelf heb ik een iphone 4 32gb nog maar heb vrienden geholpen met jailbreaken van hun 4s en dat op zich gaat al veel sneller :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Aangezien het, neem ik aan, om een tweejarig abonnement gaat zou ik voor de iPhone 4S gaan. Ik heb zelf een iPhone 4 (32 GB) en heb een iPhone 4S (16 GB) een paar dagen gebruikt.

Op het moment vind ik het verschil in snelheid nog minimaal tussen de twee apparaten, maar het gaat inderdaad ook om toekomstige updates. De iPhone 4S heeft een betere antenne, snellere chip en een 8 megapixel camera met Full HD 1080p video recording (in plaats van 5 megapixel en 720p HD video recording).

Dat zijn eigenlijk de grootste verschillen tussen de iPhone 4 en 4S.

Ik zou simpelweg voor de iPhone 4S gaan vanwege de snellere chip: nu heb je er nog niet veel aan, maar houd er maar rekening mee dat bij toekomstige software updates, de 4S een stuk sneller zal zijn dan de 4.

De verschillen tussen de iPhone 4 en iPhone 4S voor je op een rijtje (omdat ik in een goede bui ben, haha ;)).

- Dual-core A5 chip met flinke mobiele GPU
- Drie gram zwaarder dan de iPhone 4
- Siri (niet in het Nederlands beschikbaar), Voice Control (simpelere variant, wél Nederlands) op zowel de 4 als 4S
- 8 megapixel camera
--- Vijf in plaats van vier lenzen (om meer licht op te vangen)
--- Gezichtsherkenning
--- Full HD 1080p video recording (i.p.v. 720p HD)
--- Video stabilisatie (software)
- Bluetooth 4.0 i.p.v. 2.1
- CDMA technologie (voor als je in de VS of Azië bent)
- Op 3G netwerken tot 14.4 Mbps (in plaats van 7.2 Mbps)
- Één uur langer bellen op 3G netwerken
- Betere antenne
- GLONASS ondersteuning (Russische variant GPS)
- Enkele kleine extra technische ondersteuningen op gebied van video en geluid

Succes met je keuze! ;)

Edit je geeft aan dat je ook overweegt om op de 'iPhone 5' (in feite de zesde generatie iPhone) te wachten.

Als je dat doet, onthoud dan wel dat deze waarschijnlijk pas in september of oktober zal worden uitgebracht. De prijs zal waarschijnlijk hetzelfde zijn als nu.

De grote vraag is dus of je zolang kan/wil wachten. Er is op het moment nog weinig bekend over de 'iPhone 5'. Het enige wat op dit moment zeker lijkt is een nieuw design en LTE ondersteuning (aan LTE hebben we momenteel niks in Nederland). Andere mogelijkheden zijn een zuinige variant van Apple's A5X processor (of een nog zuinigere variant van de A5 chip) en een groter scherm.

[ Voor 17% gewijzigd door Uniciteit op 22-05-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Zou je nu wel voor de 4S kiezen? De 4S is slechts een update van de 4 en Apple komt mogelijk over twee maanden al met de 5. Dan zit je met een verouderde 4S of met een heel oude 4.

[ Voor 18% gewijzigd door Trommelrem op 22-05-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:44
De 4s is zeker de meerprijs waard ;)
16GB heb je toch echt wel nodig waarschijnlijk, een beetje muziek er op en een aantal games en je gaat al over de 8GB heen.

Als je al een 4 had dan zou het upgraden het zeker niet waard zijn. Ik had zelf een iPhone 4 en bij verlengen van het abonnement gekozen voor een 4s. Ik merk nauwelijks verschil, camera is iets beter maar dat was het dan ook wel.

[ Voor 83% gewijzigd door SquareOne op 22-05-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electrom
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-11-2024

electrom

Sapiens ars vivendi

De 4S is miss wel beter en sneller maar het is een persoonlijke keuze of je er 100 euro meer wilt voor betalen.
Hier een mooie vergelijking.

HTC One X+ - Toshiba Satellite C660 - Qware Pro 3 7" - Ipod Touch v4 | Website | Specs | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, jongens voor de mooie reacties.
Ik zou nu wel indd voor de 4s kiezen, alleen jammer dat abbonement verhoogd is bij friends and family.
Dus ben nu weer beetje in dubio, denk dat ik toch afwacht tot nieuwe aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:03
Ik zou op dit moment zeker wachten op de zesde generatie iPhone. En het gerucht gaat dat Apple na twee jaar oude devices bewust trager maakt in de software, dus zeker geen iPhone 4 kopen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Jumpman schreef op zondag 03 juni 2012 @ 23:42:
Ik zou op dit moment zeker wachten op de zesde generatie iPhone. En het gerucht gaat dat Apple na twee jaar oude devices bewust trager maakt in de software, dus zeker geen iPhone 4 kopen.
Dat is geen gerucht, dat is een feit. Test het maar. Gooi een nieuw geinstalleerde iPhone 4 met iOS 4.x vol met software en hij is gewoon snel. Doe hetzelfde met een iPhone 4 met iOS 5.x en hij is traag. Ook na het verwijderen van alle apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Trommelrem schreef op maandag 04 juni 2012 @ 08:27:
[...]

Dat is geen gerucht, dat is een feit. Test het maar. Gooi een nieuw geinstalleerde iPhone 4 met iOS 4.x vol met software en hij is gewoon snel. Doe hetzelfde met een iPhone 4 met iOS 5.x en hij is traag. Ook na het verwijderen van alle apps.
Ik weet niet wat je ermee doet maar een iPhone 4 op iOS 5 is toch echt niet traag. Een hele kleine minderheid heeft performance problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb sinds een paar dagen een iPhone 4S die een iPhone 4 vervangt. Het is dat ik 'm van m'n werk heb, maar anders zou ik het de kosten van een upgrade echt niet waard vinden. Qua look & feel is het gewoon precies hetzelfde apparaat. De camera is wat beter, maar die was voor kiekjes toch al niet slecht. Voor dingen die performance vreten gebruik ik geen telefoon maar een iPad, dus alle andere voordelen van de 4S vind ik erg betrekkelijk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1