Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 17:47
Hallo,
Ik hoop dat ik in de goede gedeelte van het forum zit, zo niet mijn excuses hiervoor :-(
Sinds vanochtend heeft bij een pc van een vriendin van mij haar chipset fan het begeven.
Het gaat om deze moederbord: MSI K9N4 SLI.
Heb al diverse keren op google gezocht maar elke keer helaas met geen succes.
Het kan zijn dat ik verkeerde zoektermen gebruik maar heb o.a. gebruikt: K9N4 SLI chipset fan replacement, K9N4 SLI chipset fan vervangen, en meer van dit soort combinaties.
Maar mijn vraag is eigenlijk, ik ben op zoek naar een vervanger voor die chipset koeler, maar kan helaas het nergens vinden welke erop zou kunnen.
Zij heeft zelf geen geld om een nieuwe Moederbord te kopen dus probeer ik het nu zo goedkoop mogelijk op te lossen voor haar om die chipset fan te vervangen.
Alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Er zit een koelblok op met pushpins. Het beste kan je de afstand tussen de pushpins meten, en een koelblok zoeken op basis daarvan. Let wel op de hoogte van de koeler, aangezien lange grafische kaarten erover kunnen komen. Indien ze een korte kaart heeft, kan je eventueel een groter passief koelblok plaatsen. Anders ben je beperkt tot lage blokken met een fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 17:47
Hallo,
Als eerst bedankt voor je snelle reactie !
Ik zal dat dan even gaan uitzoeken hoe dat precies zit (met de afstand en de hoogte).
Is er nog iets anders waar ik op moet letten? Bijvoorbeeld een merk van de koeler?
Alvast bedankt

[ Voor 2% gewijzigd door kokkie20 op 22-05-2012 11:11 . Reden: kleine typo veranderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Die koeler van MSI is sowieso al klein en wellicht lawaaiierig, dus je kan er alleen maar op vooruitgaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb een aantal van deze dingen gebruikt pricewatch: Zalman ZM-NB47J voor verschilllende systemen. Evt beetje buigen als er hardware in de weg zit, maar verder werkt dat prima :)