Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:15
Ik ben op zoek naar een compacte laptop .
Het budget is rond de 500 euro,
Primair gebruik is voor Textverwerking + Internetten (school)
Hij moet mee naar de schoolbanken en daarom is het gewicht + accuduur best belangrijk. Ook zoek ik een schermgroote van 13 / 14 inch.

Ik zat te kijken naar een
*Dell, Inspiron 14z (n00nz408) (550 euro)
*Asus pricewatch: Asus U31SD-RX260V (500 euro)

wat is jullie gedachte voor zo een laptop?

[ Voor 9% gewijzigd door Paradox op 22-05-2012 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Paradox schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:50:
Ik ben op zoek naar een compacte laptop .
Het budget is rond de 500 euro,
Primair gebruik is voor Textverwerking + Internetten (school)
Hij moet mee naar de schoolbanken en daarom is het gewicht + accuduur best belangrijk. Ook zoek ik een schermgroote van 13 / 14 inch.

Ik zat te kijken naar een
*Dell, Inspiron 14z (n00nz408) (550 euro)
*Asus pricewatch: Asus U31SD-RX260V (500 euro)

wat is jullie gedachte voor zo een laptop?
Als je het gewicht en accuduur echt belangrijk vind zou ik toch maar gaan kijken naar de Vostro V131.
Dit is iets duurder, maar dan heb je tenminst wel een machine waar je veeeeel meer profijt vanuit kan halen ten opzichte van de Asus met ondermaats specs en de Dell inspiron met de heel wat zwakkere eigenschap rondom de accuduur en gewicht

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
en dan specifiek de V131 of ook nog richting de 3350?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter overweging:

Indien je hem echt als portable voor internet en tekstverwerking wil gaan gebruiken heb je voldoende aan een eenvoudiger cpu en kleiner schermmaat.

Zelf heb ik de formaten 10 inch, 11,6 inch, 13 inch, 14 inch, 15,6 inch en 17 inch in bezit gehad.
Alles vanaf 14 inch en groter beschouw ik als DTR (desktop replacement) en niet meer echt portable.

10 inch is heel erg portable maar voor langer dan een half uur werk een te klein scherm.
13 inch is al net niet meer zo "handelbaar" en daarom erg log (heb er 3 gehad)
11,6 is "the sweetspot" helemaal portable en toch een lekker scherm !

Wanneer je 500 euro te besteden hebt zou ik eerst kijken of 13 / 14 inch wel echt zo portable is als jij denkt.
Daarna zou ik kijken voor een Lenovo (nog steeds ongeëvenaarde kwaliteit) liefst icm Brazos.

Je bent dan voor rond de 400 euro helemaal compleet met een echt portable notebook icm een kleine 10 uur accuduur (Brazos 2). Ook zit er een prima dualcore in met een gpu waar je ook nog eens wat casual games op kunt draaien.

Gebruikt al te vinden voor 300 euro.

Succes.

Heb je nog vragen pass me a DM........

N.B. een Lenovo heb je over ruim 5 jaar nog steeds een goed werkende machine aan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met TRM....
Als je geen 'spannende' (lees resource hongerige) software draait dan is een laptop met brazo APU een goede keus. Standaard met voldoende CPU, een degelijke video chip en ruim voldoende geheugen. Neem een scherm tussen 12 - 13.3" en je hebt een prima portable laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 07:38:
Ter overweging:

Indien je hem echt als portable voor internet en tekstverwerking wil gaan gebruiken heb je voldoende aan een eenvoudiger cpu en kleiner schermmaat.

Zelf heb ik de formaten 10 inch, 11,6 inch, 13 inch, 14 inch, 15,6 inch en 17 inch in bezit gehad.
Alles vanaf 14 inch en groter beschouw ik als DTR (desktop replacement) en niet meer echt portable.

10 inch is heel erg portable maar voor langer dan een half uur werk een te klein scherm.
13 inch is al net niet meer zo "handelbaar" en daarom erg log (heb er 3 gehad)
11,6 is "the sweetspot" helemaal portable en toch een lekker scherm !

Wanneer je 500 euro te besteden hebt zou ik eerst kijken of 13 / 14 inch wel echt zo portable is als jij denkt.
Daarna zou ik kijken voor een Lenovo (nog steeds ongeëvenaarde kwaliteit) liefst icm Brazos.

Je bent dan voor rond de 400 euro helemaal compleet met een echt portable notebook icm een kleine 10 uur accuduur (Brazos 2). Ook zit er een prima dualcore in met een gpu waar je ook nog eens wat casual games op kunt draaien.

Gebruikt al te vinden voor 300 euro.

Succes.

Heb je nog vragen pass me a DM........

N.B. een Lenovo heb je over ruim 5 jaar nog steeds een goed werkende machine aan......
Hij verteld net dat die 13/14 inch wil hebben. Dus die 11.6 inch valt dan af..

Asus heeft een AMD fusion laptopje van ongeveer 450 euro en 13". Ik kan alleen het model en type niet meer vinden.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
Zoo, het is uiteindelijk toch de Dell v131 geworden.

Bij dell was er een "express deal" waar er allerlij dingen werden toegevoegd, en hij word binnen 2 dagen geleverd.

Donderdag middag besteld, en aan het eind van de dag was de laptop al verzonden. Maandag om 10:30 is hij afgeleverd omdat het weekend ertussen zat.

Als er intresse in fototjes is zal ik deze posten :) verder is de dame in kwestie erg blij met haar laptop'je :D

(uitgegeven is nu 750euro)
Pagina: 1