Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik vroeg me af of hier meer mensen zijn die net zo enthousiast zijn over de 'The Leap' als ik! :)
En hem misschien ook al ge-preordered hebben? ($70) www.leapmotion.com

Afbeeldingslocatie: http://images.fastcompany.com/upload/Leap-620.jpg

YouTube: Introducing the Leap

Dat ding is echt super accuraat, en het feit dat ze gratis developerkits verstrekken maakt het alleen maar meer interessant. Ik zie hier in ieder geval wel toekomst in! Vraag me toch af wat voor techniek er gebruikt wordt voor het motion-tracking.

[ Voor 7% gewijzigd door Wootism op 22-05-2012 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348351

Dit had ik nog nooit gezien........ Lijkt me echt super en komt/staat op mijn wensenlijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:02
Ik vind het ook een geniaal ding. Maar heb er nog niet superveel vertrouwen in dat het ook echt goed werkt... Op het filmpje lijkt het echt goed te werken maar of dat in de praktijk ook is..?! Daarnaast, is het wel prettig om de hele dag met je armen en handen te zwaaien voor je beeldscherm? Je armen raken dan toch wel vermoeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

zag hem vanochtend ook voor het eerst op slashdot.

Lijkt me een ideaal voor tochscreen achtige dingen. Ik heb een hekel aan vingerafdrukken op mijn scherm, en dit lijkt daar een goede oplossing voor.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online
Brm-G schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:04:
Ik vind het ook een geniaal ding. Maar heb er nog niet superveel vertrouwen in dat het ook echt goed werkt... Op het filmpje lijkt het echt goed te werken maar of dat in de praktijk ook is..?! Daarnaast, is het wel prettig om de hele dag met je armen en handen te zwaaien voor je beeldscherm? Je armen raken dan toch wel vermoeid.
Hun USP is dat het ontzettend accuraat werkt. Neem aan dat ze op het filmpje gewoon realtime beelden laten zien. En als het niet zo is hebben ze een hoop boze klanten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-05 22:55

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Vind het een leuk dingetje maar ik vrees toch ook dat je er ontzettend moe van wordt. Ook de toepasbaarheid met huidige applicaties is nog ver te zoeken.

Probeer maar eens in 3ds Max accuraat te werken met je handen, je kunt nergens op rusten met je armen en dat maakt het heel vermoeiend en dan ga je trillen, dit zou met software misschien wel te corrigeren zijn maar dan gaat de accuraatheid weer omlaag.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:02
Wootism schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:09:
[...]

Hun USP is dat het ontzettend accuraat werkt. Neem aan dat ze op het filmpje gewoon realtime beelden laten zien. En als het niet zo is hebben ze een hoop boze klanten :P
Ja oke maar als je een promotiefilmpje maakt laat je de touches die mislukken niet zien. Erg zullen genoeg mislukte touches zijn geweest en die zullen de gebruikers ook wel hebben. Probeer maar eens een venster te minimaliseren door op het gele bolletje te klikken op deze manier, dat gaat je niet zo snel lukken denk ik.

Ik twijfel nog. Hebben jullie niet het idee dat je snel last van je armen krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 16:03

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik denk dat je je armen prima met de elleboog op je buro kunt laten rusten, zal wel mee vallen dan dus.

Anyways, dit zit er wel erg gaaf uit! K ga t in de gaten houden.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online
Ventieldopje schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:11:
Vind het een leuk dingetje maar ik vrees toch ook dat je er ontzettend moe van wordt. Ook de toepasbaarheid met huidige applicaties is nog ver te zoeken.

Probeer maar eens in 3ds Max accuraat te werken met je handen, je kunt nergens op rusten met je armen en dat maakt het heel vermoeiend en dan ga je trillen, dit zou met software misschien wel te corrigeren zijn maar dan gaat de accuraatheid weer omlaag.
3DsMax..... dan noem je ook een programma :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 18:42
Wootism schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:09:
[...]

ik heb meer het gevoel dat ik naar een render zit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online
kipneck schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:26:
[...]

ik heb meer het gevoel dat ik naar een render zit te kijken.
Fijn voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Wat ik niet vat is waarom alleen mac ? Zo duur is de unit niet. Als het inderdaad echt is dan is het al goud waard.

Al is het de mogelijheid te hebben om zo te werken ala minority report of tony stark in zijn 3d grafische ontwerp van iron man suit.

probleem is kip/ei gerelateerd .. software moet aangepast worden om met LEAP om te gaan, dus waarom nu zo'n device kopen? en dus waarom ontwikkelen als men geen device heeft..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online
vso schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:42:
Wat ik niet vat is waarom alleen mac ? Zo duur is de unit niet. Als het inderdaad echt is dan is het al goud waard.

Al is het de mogelijheid te hebben om zo te werken ala minority report of tony stark in zijn 3d grafische ontwerp van iron man suit.

probleem is kip/ei gerelateerd .. software moet aangepast worden om met LEAP om te gaan, dus waarom nu zo'n device kopen? en dus waarom ontwikkelen als men geen device heeft..
Het is niet alleen Mac, ook Windows 7&8. Daarnaast zijn ze ook bezig met Linux support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien dit niet Mac-specifiek is, past het beter in Overige Hardware :)

MS > OH

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-05 10:21
Ik neem aan dat jullie allemaal maandag het nieuws op tweakers hebben gemist :)

Dus bij deze nogmaals de link :)

nieuws: Start-up ontwikkelt bewegingsherkenning met grotere precisie

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online
Pfff, en toen stond mijn topic in het meest dode gedeelte van GOT. :P
Ik vond het juist wel bij Apple passen aangezien het op dat platform geboren is en er ook zijn looks aan te danken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:32

ByteDelight

Retro computing is alive!

Nou, je hebt mijn interesse gewekt, maar ik vraag me serieus af of dit een werkelijk produkt is.

Als het al zo goed werkt, dus als interface voor OSX, Win7 of 8, dan is het een flinke doorbraak in userinterfacing in mijn ogen.

De reacties op 't frontpage topic geven dit ook aan, maar ook daar is de twijfel of het wel echt is.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 13:41

mux

99% efficient!

bverstee schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:15:
Nou, je hebt mijn interesse gewekt, maar ik vraag me serieus af of dit een werkelijk produkt is.
^dit. Het lijkt me te mooi om waar te zijn, en ik heb nog nooit van een (theoretische) techniek gehoord die zó nauwkeurig en zó goed kan werken. Er moet ergens een addertje onder het gras zitten, en anders SHUT UP AND TAKE oh ik heb er geen geld voor... damn.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online
bverstee schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:15:

Als het al zo goed werkt, dus als interface voor OSX, Win7 of 8, dan is het een flinke doorbraak in userinterfacing in mijn ogen.

De reacties op 't frontpage topic geven dit ook aan, maar ook daar is de twijfel of het wel echt is.
De voorbeelden in dit filmpje zien er toch wel echt uit.
YouTube: Leap Motion Demo

Maar ondanks dat ik al redelijk overtuigd ben zie ik het nog niet als de 'main-control' van je computer, maar meer als een ondersteuning binnen bepaalde programma's.

Dit filmpje is nog beter trouwens :)
http://news.cnet.com/1606-2_3-50124905.html

[ Voor 4% gewijzigd door Wootism op 22-05-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-05 18:54

Koppensneller

winterrrrrr

In de demo wordt ook een 3D-weergave van een hand getoond, en daarbij wordt ook de bovenkant van de hand gerenderd. Dat lijkt me redelijk onmogelijk als er gewerkt wordt met elke willekeurige cameratechniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online
KoppenSneller schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:30:
In de demo wordt ook een 3D-weergave van een hand getoond, en daarbij wordt ook de bovenkant van de hand gerenderd. Dat lijkt me redelijk onmogelijk als er gewerkt wordt met elke willekeurige cameratechniek.
Check het filmpje op deze pagina http://news.cnet.com/1606-2_3-50124905.html
op 0:30 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 14:43
KoppenSneller schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:30:
Er wordt eerst ook een potlood getoond, dat heeft hij ook niet echt vast, dat wil dus toch niks zeggen? :P
Het ding ziet je 5 vingers bewegen, en plakt er gewoon een hand aan...

[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 22-05-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online
Nog een mooie hands-on op Engadget

http://www.engadget.com/2...trol-technology-hands-on/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:49

franssie

Save the albatross

dit is toch best indrukwekkend.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-05 16:17
Die lui hebben toch echt goud in handen? Alleen al voor de consumenten markt, maar de gebruikte techniek is in zoooo veel toepassingen te gebruiken. Ik denk zo 1 2 3 aan:
- Medische toepassingen (computers aansturen zonder gevaar voor de steriliteit, of operaties op afstand)
- Motion tracking wat gebruikt wordt voor animatie-films zoals Avatar. Waar nu nog een hele grote studio met balletjes moet worden gebruikt voor point-tracking.
- Bediening van de boord-computer in een auto.

Ik zit er ook sterk aan te twijfelen om er 1 te pre-orderen. Enige nadeel dat ik tot nu kan bedenken is dat het actieve gebied niet erg groot is. Je kunt bijvoorbeeld nog niet lekker onderuitgezakt achter je PC gaan zitten of je HTPC vanaf de bank aansturen.

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-05 10:36

vleesjus

echte vleesjus!

Ik kwam vandaag de leap tegen via een collega. Klinkt erg interessant voor een project waar we mee bezig zijn. Ik heb dus een developer aanvraag ingediend. Eens kijken wat we terug krijgen :)

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144074

Harmani schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:51:

Ik zit er ook sterk aan te twijfelen om er 1 te pre-orderen. Enige nadeel dat ik tot nu kan bedenken is dat het actieve gebied niet erg groot is. Je kunt bijvoorbeeld nog niet lekker onderuitgezakt achter je PC gaan zitten of je HTPC vanaf de bank aansturen.
Tegen de tijd dat het bruikbaarder wordt ligt er allang weer een geupdate model in de winkels en zit jij met je verouderde preordered device. Ik zie ook liever eerst een goede review van het werkelijke apparaat dan blind aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:11

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik heb m al eerder gezien, op failblog (win!), en ga m preorderen wanneer mogelijk.(budget enzo)

het is gewoon een leuk hebbedingetje, en kan heel misschien zelfs 3d scannen. B)
alsje ziet hoe nauwkeurig dat potlood te zien is..

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-05 10:41
Ben zojuist uitgekozen om deel te nemen aan het dev programma. Krijg een unit thuisgestuurd. Ben erg benieuwd en zal jullie up-to-date houden :)

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Nice, wil der zeker 1 hebben. Vraag me alleen af hoeveel "nut" het gaat hebben .. zie het meer een toevoeging voor me ramplank en een alternatief voor de muis ..

Tja vanalles

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:45

Vos

AFCA

stimmits schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 20:38:
Ben zojuist uitgekozen om deel te nemen aan het dev programma. Krijg een unit thuisgestuurd. Ben erg benieuwd en zal jullie up-to-date houden :)
Ben benieuwd naar je bevindingen!

Misschien handig als variatie op muis ivm RSI :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 11:42

BeyondThunder

Lost Lightning

Om het Topic up-to-date te houden wou ik deze link even invoegen:

Er zijn al veel dev modellen verzonden en binnenkort worden de pre-orders verzonden. Ik ben echt razend benieuwd naar de toepassingen. (ik heb er zelf nog geen een besteld).

Dit lijkt me meesterlijk voor XBMC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

alhoewel het me moeilijk lijkt om het ans een tochscreen te kunnen gebruiken, lijkt het we een heel erg leuk apparaat om te hebben, ik heb al al lang geleden gepreorderd, en hij zal dus hopelijk binnenkort worden verzonden.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:28
Hoe zit het nu met het bereik?
Ze hebben het nu over 8 cubic feet (2.43M).
Maar hoeveel dat in de praktijk nu is?.
In de filmpjes lijkt het dat ze allemaal vlak voor de tv zitten.
Stel dat het nu 2 meter van de tv nog werkt dan lijkt het me wel een leuk ding.
Anders heb ik nog mijn twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Laatst online: 30-05 11:42

BeyondThunder

Lost Lightning

Ik zie de Leap Motion wel verschijnen in o.a. afstandsbedieningen, spatiebalken en smartphones. Vooral de prijs en de nauwkeurigheid spreken we erg aan. Nauwkeuriger dan de best muis heb ik ergens gelezen!
Hier nog een leuk artikel.

Lekker naast je op de bank met gestures je XBMC (en de rest) bedienen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-05 19:05

Garyu

WW

thespeed schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:41:
Hoe zit het nu met het bereik?
Ze hebben het nu over 8 cubic feet (2.43M).
Maar hoeveel dat in de praktijk nu is?.
In de filmpjes lijkt het dat ze allemaal vlak voor de tv zitten.
Stel dat het nu 2 meter van de tv nog werkt dan lijkt het me wel een leuk ding.
Anders heb ik nog mijn twijfels.
8 cubic feet is niet 2.42 meter. De omrekening gaat natuurlijk ook kubiek, dus is dat iets minder dan 0.03 m3 (0.0283168 m3 om precies te zijn). Da's niet heel veel..

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 29-05 18:54

Koppensneller

winterrrrrr

Garyu schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:54:
[...]

8 cubic feet is niet 2.42 meter. De omrekening gaat natuurlijk ook kubiek, dus is dat iets minder dan 0.03 m3 (0.0283168 m3 om precies te zijn). Da's niet heel veel..
0.22 m2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-03 22:36
Ik zie echt met verlangen uit naar het ding: het zou wel eens DE oplossing kunnen zijn om de pijn in mijn gewrichten te beperken die ik nu ondervind van het "muizen" terwijl ik al afwissel tussen een horizintale en vertikale muis. Heb een ook al in mei 2012 gepre-ordered.

Komt nog wel iets minder leuks bij kijken: de inklaringskosten en btw die onze roverheid toch echt wil hebben op alles wat meer kost dan 22 euro incl. verzendkosten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crt
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-12-2024

crt

Waarschijnlijk wordt de techniek van wiskundige wavelets gebruikt om de interessante info uit de data stroom te halen. Hiermee kan je de kleinst mogelijke informatie waarden filteren uit een grote hoeveelheid waarden. Voorbeeld is om de hartslag van een persoon te registreren die verborgen is in een container.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

hoe lang zou het eigenlijk duren voordat ze arriveren? op de site staat dat ze op 13 maart verzonder werden naar consumenten

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Laatst online: 01:26

MikeVM

- Baloo -

net een mailtje gehad, ze zouden 22 juli verzonden worden. ik ben een early adopter. ik vraag me af welk voordeel ik haalde uit zo een vroege koop?

waar kan ik vinden waneer ik hem eigenlijk betaald heb?

in mn mail vind ik er niets van.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ze zouden het bedrag pas afschrijven als ie verzonden zou worden, althans dat had ik begrepen bij het betalen

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
Als jullie dezelfde mail hebben gekregen als ik, dan stond dat er ook in. Helemaal onderaan:
As always, we will not charge pre-order customer’s credit cards until the devices have actually shipped.
Overigens is mijn financiele situatie nogal veranderd sinds ik die pre-order heb neergezet, dus ik overweeg om hem te cancelen.. Jammer, want ik wil er echt graag een hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 10:59

Magic666

No one's neighbour!

weinig updates van Stimmits...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467711

Ik weet niet of deze discussie nog leeft (laatste bericht is 1 maand oud) ,maar even ter informatie.
Ik heb net bericht gekregen dat hij verstuurt is ,onderweg van uit Tsjechië ,moet in mijn handen zijn rond woensdag de 24ste ,kan niet wachten :) .
Ik weet niet hoe het met de levering aan andere zit maar ,ze zijn blijkbaar begonnen met leveren.
(Nu die verdomde Pebble-watch nog grrrr, )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:09

Felyrion

goodgoan!

Hier ook inderdaad:
Hi Rob,

Your Leap Motion Controller has shipped.

Thank you for your purchase. We're excited to share this first step into the future of technology with you. You can also track your order here.

ModusLink Corp is the authorized merchant of the product offered and your credit card statement will indicate a purchase from ModusLink Corp.

If you have any questions about your order, please contact us at support@leapmotion.com. Our Customer Support team is always here to help.

Thank you.
Leap Motion
www.leapmotion.com
Ik ben zeer benieuwd :)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 07:13
Yep. Hier ook de mail binnen. Heb er twee besteld. ben benieuwd of ze idd deze week al binnen zijn.
Moet dit niet eerst langs de douane?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467711

Geen Idee , maar ik denk van niet want toen ik mijn mail kreeg was hij al in Brno Tsjechië en op het moment in Keulen ,dus hij is al in de EU. (Blijft leuk pakjes volgen via Internet. :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

mmm nog niet ontvangen qua mail. ik zou bijna gaan twijfelen of ik m wel gepreorderd heb :P

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Laatst online: 21:21
Ook hier de mail binnen. Als het goed is bezorging op de 25e! :)

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Heren Leapers (:P),

graag jullie bevindingen en het liefst video's, indien mogelijk, over het gebruik van de Leap.
Ben zeer benieuwd naar de windows en browsermogelijkheden van de Leap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Laatst online: 30-05 12:52
Leap motion zojuist binnen gekregen. Nu is alleen het wachten op de opening van de store. Kan er nu nog helemaal niks mee. leapmotion.com/setup

FedEx site gaf aan dat het pas geleverd zou worden op de 24e maar nu al binnen. Top service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bseetje
  • Laatst online: 29-04 16:50
Bij mij zou hij ook woensdag pas bezorgd worden, maar ik had hem voor de middag al binnen vandaag!

op www.leapmotion.com/setup staat dat we moeten wachten tot 22 juli. Dat is vandaag, dus ik blijf refreshen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12

Nakebod

Nope.

Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen.
Twijfel enorm of ik er ook één wil, want het is een stoere gadget uiteraard. Dus alleen daarom al zou ik er één willen. Alleen ik zie mijzelf eigenlijk niet meer dan 5 minuten wat handgebaren doen, krijg nu al lamme armen als ik eraan denk :D
In filmpjes zie je ze bijvoorbeeld schietspellen spelen, dat is misschien 1 minuut leuk, maar ik zie mij geen volle BF3 ronde zo door de lucht bewegen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bseetje
De website is live! Ik download nu de software. Ik zal mijn eerste ervaringen zo even delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Pikkemans schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:04:
Leap motion zojuist binnen gekregen. Nu is alleen het wachten op de opening van de store. Kan er nu nog helemaal niks mee. leapmotion.com/setup

FedEx site gaf aan dat het pas geleverd zou worden op de 24e maar nu al binnen. Top service!
Je kan de LeapMotion dus niet al gebruiken als normale muis om een soort van touchscreen te creeeren? Dat is namelijk wat ik zou willen doen. Voor andere zaken vind ik het nog niet zo belangrijk. Ik heb een nieuwe gadget nodig en deze staat hoog op het lijstje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 19:16
Vandaag dus de FedEx gemist, ook bij mij stond de 24e als datum. Nu net alvast de software gedownload.
Morgen 2e kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 19:09

Felyrion

goodgoan!

Hann1BaL schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:35:
[...]

Je kan de LeapMotion dus niet al gebruiken als normale muis om een soort van touchscreen te creeeren? Dat is namelijk wat ik zou willen doen. Voor andere zaken vind ik het nog niet zo belangrijk. Ik heb een nieuwe gadget nodig en deze staat hoog op het lijstje :+
Nee, daar heb je wel echt hun software voor nodig. Voor wat ik begreep wordt daarmee een soort touchscreen geëmuleerd.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bseetje
Ik heb de software geinstalleerd. De demo maakt een goede indruk van wat het apparaat wel en niet kan.

Wat vooral positief opvalt is de enorm snelle reactietijd! De 'hand' in beeld reageert vrijwel net zo snel als dat ik mijn eigen hand beweeg.

Er wordt automatisch een soort 'appstore' geinstalleerd bij de installatie. Hier kan je nieuwe software downloaden die de controler ondersteunt.

Eerste indruk is heel goed. Helaas nu een afspraak en weinig tijd om verder te neuzen. Vanavond meer!

Veel plezier alvast voor de mede-leapers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Laatst online: 30-05 12:52
Heb je misschien een mirror voor de download? Zoals verwacht is dat ding extreem traag met downloaden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bseetje
Nee sorry, geen mirror.

Ik heb trouwens nog heel even in de leap-store (zo noem ik het maar even) gekeken, en daar staat standaard software om de leapmotion als input-device te gebruiken.

Ik moet nu echt weg. Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Pikkemans schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:51:
Heb je misschien een mirror voor de download? Zoals verwacht is dat ding extreem traag met downloaden nu.
http://www.2shared.com/fi...n_Installer_release_.html
of http://www.androidrevolut..._x86_1.0.2+7287_ah730.exe

De 2e link zal het snelst zijn, deze graag niet verspreiden.

[ Voor 7% gewijzigd door Lizard op 22-07-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 01:17

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik ben vrij positief over de Leap, al ben ik benieuwd of de consumentenversie echt stukken beter is. Met de recente updates aan de SDK is de devkit iig te gebruiken als mousepointer, maar nog wat dodgy. Zal vanavond nog eens wat apps downloaden en wat filmpjes maken voor jullie :+

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Cool, of het meteen mijn muis zou vervangen, maar als controller in 3D apps lijkt het me wel wat. Iemand die hem al besteld heeft en hem gaat proberen met 3ds max of andere 3D/CAD software?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Airspace Home kan ik in ieder geval wel vast laten zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

zijn die apps eigenlijk gratis of komen er net als de Playstore ook betaalde versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Er zijn betaalde apps ja. Ik kreeg gisteren een mailtje dat de beta nog 2 dagen zou duren, maar helaas bleek dat vrijdagavond gestuurd te zijn (stomme mailqueue). Scheelt me behoorlijk wat, aangezien ik alle apps in de beta mocht houden, ongeacht prijs :X

Jullie kunnen toch al in https://airspace.leapmotion.com/ ?

[ Voor 10% gewijzigd door MueR op 22-07-2013 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

aha, ik als niet leaper kan er ook gewoon kijken :)
De prijzen vallen nog mee.

Is kijken wat er allemaal te halen is, wie weet stap ik dan ook wel over op een Leap.
Al zal ik hem vooral voor het browsen/windowsen gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Hmm.. ik kan momenteel niet veel doen ben ik bang. Door die enorme drukte op de airspace store kan ik geen apps starten, en ik moet eerst updates binnen hengelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
Volgens de tracker van FedEx kan ik die van mij rond 12.00 uur op 25-07-2013 verwachten. Omdat ik tot nu toe altijd de pech heb gehad dat onze roverheid mij btw liet betalen op pakjes uit de usa (Vanuit Azie nooit !)
ga ik er maar van uit dat ook deze keer betaald moet worden (zal zo'n € 12,60 zijn)

Dat mag de pret niet drukken ! Kijk er wel naar uit. Ik had eigenlijk wat meer enthousiastelingen hier verwacht. Uiteraard zal niet elke Nederlandse koper hier op Tweakers schrijven.

Waar ik de Leap hoofdzakelijk voor wil gebruiken: browsen, en gamen (Rail Simulator 2013) in de hoop dat mijn armen en handen minder pijnlijk gaan aanvoelen. (RSI klachten door zo'n 30 jaar te hebben gemuisd)

Wat ook nog een surprise zal zijn is de plaatsing van het apparaat: Zo staat mijn monitor op ooghoogte op een afstand van plm 70 cm. Mijn toetsenbord en muis staan direct voor me op een hoogte van 70 cm boven de vloer. Dat geeft een combinatie welke voor mij het best ergonomisch verantwoord is.
Wat de bedoeling is: de leap net voor mijn keyboard te plaatsen. Het hoogte verschil tussen leap en onderkant scherm zal ongeveer 30 cm bedragen.

Ik vermoed dat dit een soort ervaring op gaat leveren als een weerman/vrouw voor een blauw vlak staan te gebaren en gelijktijdig naar een scherm kijken met de werkelijke info. Wellicht dat daar ook een soort app voor komt.

[ Voor 32% gewijzigd door strokealpha op 23-07-2013 01:59 . Reden: aanvulling info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Je pakket komt niet uit de VS, maar uit Tsjechie. Daar kwam mijn devkit ook vandaan. Ik hoefde ook geen BTW te betalen, maar een devkit kan natuurlijk anders gelabeled worden :P

Qua plaatsing wil je hem waarschijnlijk achter je toetsenbord leggen, eventueel op iets om hem net wat omhoog te tillen. Zeker niet voor je toetsenbord leggen aangezien het ding een verrassend groot blikveld heeft en je ineens je neus als extra mousepointer hebt. Niet cool kan ik je zeggen :P

En jullie hebben ongetwijfeld al fotos van het ding gezien, maar om je een idee te geven van de afmetingen:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/20838908/leap/device.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door MueR op 23-07-2013 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
Vind ik wel een goeie: neus als muispointer. Zoiets als je neus in andermans (vul maar in) te steken ;-) Maar goed dat er geen geurervaringen aan vast zitten...........

Inderdaad: volgens de tracking wordt Tsjechie als eerste vermeldt. Op dit moment zou het apparaatje in Frankrijk moeten zijn op Charles de Gaul.

Dank voor de info !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12

Nakebod

Nope.

MueR schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 02:03:
En jullie hebben ongetwijfeld al fotos van het ding gezien, maar om je een idee te geven van de afmetingen:
[afbeelding]
Waar kan je zulke grote post-it's kopen? :+
Maar eh MueR, jij hebt de Leap devkit toch al een paar maanden in huis? Hoe is het gebruik na een aantal dagen/weken?
Leuke design-stofvanger, of serieus alternatief tussen het keyboard/muizen door?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik ben ook curieus naar gebruikservaringen. De eerste reviews zien er namelijk niet zo heel positief uit.

Voor mij hoeft de leap motion eigenlijk niet zoveel te doen, als ie maar goed doet in wat ik ervan verwacht. Wat ik wil is een regulier scherm een touchachtige ervaring geven. Veel diepte heb ik dus niet nodig.

Vanuit mijn perceptie zouden ze verschillende modi moeten maken: minstens één voor 3d/GIS/... en een ander om touch-functionaliteit aan een gewoon beeldscherm te kunnen koppelen. Ik denk dat ze vooral bij dit laatste nog één en ander bij moeten sleutelen... Deze zou namelijk niet het gehele spectrum van sensoren moeten gebruiken maar enkel de eerste 2 à 10 cm voor uw monitor.

De mijne verwacht ik héél binnenkort.

Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Nakebod schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 09:07:
[...]

Waar kan je zulke grote post-it's kopen? :+
Maar eh MueR, jij hebt de Leap devkit toch al een paar maanden in huis? Hoe is het gebruik na een aantal dagen/weken?
Leuke design-stofvanger, of serieus alternatief tussen het keyboard/muizen door?
Hmm.. de SDK die we kregen is pas een maand of anderhalf terug een beetje acceptabel geworden. Voor die tijd werkte het ding bijvoorbeeld niet native in Windows. Ook zijn toen pas gestures (tap, swipe etc) toegevoegd. In de eerste paar demos die ik heb gemaakt zat ik nog frame voor frame te vergelijken waar de pointers zaten enzo. Feest joh, dat maakte alle detecties wat dodgy (voorbeeld)
shizoframia schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:04:
Voor mij hoeft de leap motion eigenlijk niet zoveel te doen, als ie maar goed doet in wat ik ervan verwacht. Wat ik wil is een regulier scherm een touchachtige ervaring geven. Veel diepte heb ik dus niet nodig.

Vanuit mijn perceptie zouden ze verschillende modi moeten maken: minstens één voor 3d/GIS/... en een ander om touch-functionaliteit aan een gewoon beeldscherm te kunnen koppelen. Ik denk dat ze vooral bij dit laatste nog één en ander bij moeten sleutelen... Deze zou namelijk niet het gehele spectrum van sensoren moeten gebruiken maar enkel de eerste 2 à 10 cm voor uw monitor.
Je gaat wel veel diepte nodig hebben. Het zal je verbazen hoe slecht mensen zijn in hun hand/vinger stil houden, dus je wil genoeg beweging hebben om een gesture te detecteren. Je gaat wel echt even een enorme leercurve hebben.

[ Voor 42% gewijzigd door MueR op 23-07-2013 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Meh, doordat FedEx gisteren mijn zending onterecht al Final attempt had bestempeld, moest ik vandaag bellen en krijg ik de Leap Motion pas morgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik heb zojuist 3 enveloppen van fedex ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
Om 9.30 uur was ie al in Roden. Zelf woonachtig in zuid-west Friesland. Zou me niets verbazen wanneer de Leap vandaag wordt geleverd. Geeft verdulleme het gevoel van een kind wat een leuk cadeautje gaat krijgen.... Wat betreft de genoemde leercurve: zelf verwacht ik ook niet dat het allemaal vanzelf gaat en dat je er wat moeite voor zult moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Laatst online: 30-05 19:06
Het lijkt me een heel leuk speeltje om te hebben. Ik vraag me alleen af hoe de support voor linux zal zijn en of het een goeie vervanger is voor touchscreen bij windows 8. Ik wacht dus nog even af met kopen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Helaas is touchless for windows 7 brak, want de mousepointer beweegt voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
En dingen als een next slide in powerpoint? lijkt me het een best handig ding voor bij presentaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Nou ja, in dat filmpje heb ik dus zoiets gemaakt, al was dat een webpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Aah filmpje had ik gemist.... Ziet er best wel goed uit eigenlijk er van uit gaand dat het ding nog niet heel lang op de markt is. of lijkt het beter als dat het werkt?

[ Voor 23% gewijzigd door Ealanrian op 23-07-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Dit filmpje is al een paar maanden oud, en geschreven met nogal brakke APIs die toen beschikbaar waren.

edit:
Verdomme, waarom hebben ze nou die oude calibration er uit gehaald. Die was ideaal.

edit 2:
En voor de mensen die zich afvroegen hoe het met 3d zou werken: https://airspace.leapmoti...utodesk-maya-2014/windows

[ Voor 58% gewijzigd door MueR op 23-07-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
  • Laatst online: 07-12-2024
Iemand via amazon.co.uk besteld en de LM al ontvangen?

Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
hier de LM net binnen...maar hoe gebruik je dat ding IN windows 7?

(de visualizer laat zien dat hij werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whetstone
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Touchless for Windows, maar verwacht niet teveel https://airspace.leapmoti...hless-for-windows/windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
@Whetstone, thanks net geinstalleerd maar doet nog weinig.
Nu opnieuw de app aan het installeren.:(

Helaas lijkt dit niet te werken :(

[ Voor 15% gewijzigd door ericjanvanputten op 23-07-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Probeer een keer te rebooten. Windows 7 is wat dodgy met dat soort dingen. En whetstone, als je wil gaan mopperen, onderbouw dat graag. Negatief doen zonder reden is meh.

[ Voor 39% gewijzigd door MueR op 23-07-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:58
Om 12:30 werd hij bezorgd hier in Voorburg (Bij Den Haag) nu even alles installeren.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
Van mij werd om 11.00 uur bezorgd. De bezorger van FedEx vreg mij wat hij eigenlijk bezorgde omdat er zo'n 40000 stuks bezorgd moesten worden. Ik heb het de jongeman uitgelegd en ik denk dat er nog koper bij komt.

Heb helaas nog geen tijd gehad om er even mee te stoeien anders dan de basis install gedaan. Hoop vanavond wat tijd over te hebben. Moet ook nog een paar websites op een NAS zetten........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
strokealpha schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:06:
Van mij werd om 11.00 uur bezorgd. De bezorger van FedEx vreg mij wat hij eigenlijk bezorgde omdat er zo'n 40000 stuks bezorgd moesten worden. Ik heb het de jongeman uitgelegd en ik denk dat er nog koper bij komt.

Heb helaas nog geen tijd gehad om er even mee te stoeien anders dan de basis install gedaan. Hoop vanavond wat tijd over te hebben. Moet ook nog een paar websites op een NAS zetten........
Tot nu toe is het nog wel erg vermoeiend om er mee te werken. Hij is zo gevoelig. Waardoor het vrij vermoeiend is om ergens op te klikken.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Dat kost echt tijd, geloof me. Ik heb de eerste paar dagen ook echt moeite gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
MueR schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:26:
Dat kost echt tijd, geloof me. Ik heb de eerste paar dagen ook echt moeite gehad.
Ja, dat geloof ik zeker ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 13:12

Korakal

Up up up!

Mijne is ook vandaag binnen gekomen. Heb 'm onder Mac OSX 10.8 geinstalleerd en qua software zit dat allemaal prima. Helaas is de afstand waarbinnen 'ie werkt best klein, ik had gehoopt 'm voor mijn ht-setup te kunnen gebruiken (Mac Mini hangt aan de tv).

Ik ben werkzaam in de GIS-consultancy en heb een team met GIS-ontwikkelaars. Misschien daar maar eens aan overhandigen voor leuke dingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Ik krijg alleen vaak het rechtermuisknop menu als ik wat probeer aan te klikken erg onhandig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 15:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mijn Leap is binnen, ik ben heel benieuwd :) En anders gaat ie zonder pijn weer V&A in, maar dat zien we dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05 14:26

giMoz

iets met meester...

Heb de mijne ook binnen en ondanks dat het erg wennen is ben ik er wel tevreden over...
(Fruit Nina wordt er iig een stuk leuker door... :) )
@Korakal... Te laat...

Of niet natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
  • Laatst online: 19-07-2024
Interesse gewekt en net besteld. Zal wel lang gaan duren voor hij geleverd gaat worden.
Ook gelijk een dev account aangemaakt.
Heeft iemand al iets zelf gemaakt?

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ja. :P

Pagina: 1 2 Laatste