Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickk006
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik heb nu een htpc en zou deze willen ruilen/verkopen tegen een mac mini omdat deze een stuk kleiner is en ik deze dan achter mijn tv wil ophangen.

Nu wil ik weten of de mac mini die hieronder beschreven staat net zo snel is als mijn pc en of ik hier bluray films van groot formaat zonder haperingen mee kan afspelen.

ik zoek een mac mini met een 2,5 ghz processor werkgeheugen deze wil ik upgraden naar 8gb kost maar 50 euro en in de toekomst een ssd toevoegen. Ik heb op mijn htpc die ik nu in gebruik heb sabnzb, sickbeard en xbmc.

Specificaties van mijn htpc:

Behuizing: Antec Fusion Remote zwart + afstandsbediening

Voeding: Antec Earthwatts EA-380D Green

Moederbord: Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H

USB 3.0: PCI-Express uitbreidingsmodule met 2x 3.0 USB

CPU: AMD Phenom II X4 965 Black Edition

CPU koeler: Scythe Big Shuriken cpu koeler €30,-

Intern geheugen: OCZ DDR3 PC3-14400 1800MHz Platinum Edition 4GB Dual Channel kit

Harddisk: 2X Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB = 2TB. Totaal

Videokaart: Saphire Radeon HD 5750, intern geheugen 1GB DDR5

Geluidskaart: ICIDU 7.1 PCI Sound Card MI-707210

DVD-brander: SAMSUNG SH-222 Dual layer brander zwart

Besturingssysteem: Microsoft Windows 7 Home Premium OEM NL 64BIT

Kan je bij apple software xbmc ook automatisch op laten starten heb it nu ook en vind het ideaal en terwijl ik wat aan het kijken ben download die automatisch voor mij afleveringen die ik nog niet heb gezien.

Ik hoor het graag. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door patrickk006 op 22-05-2012 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Over welke mini hebben we het? Het is toch een kleine moeite om even een linkje naar de pricewatch te plaatsen? De ene 2.5GHz is de andere natuurlijk niet.
http://tweakers.net/price...tVQmFMNCN9IeBrhyr19mv0bw_

Als het gaat om de pricewatch: Apple Mac Mini 2.5 GHz (mid 2011) kan ik kort zijn, die is snel zat voor een HTPC. Qua hardware moet deze moeiteloos alles af kunnen spelen wat je maar wilt. Ik kan je alleen niet zoveel zinnigs vertellen over de softwarekant aangezien ik geen ervaring heb met OS X.

Overigens zou ik niet weten waarom je er 8GB geheugen in wilt plaatsen voor het draaien van XBMC, sanbnzb en sickbeard..... Trouwens je zou ook prima het goedkopere model kunnen nemen pricewatch: Apple Mac Mini 2.3 GHz (mid 2011) de CPU is snel zat en die intel IGP kan hardwarematig ook prima HD video decoderen.

[ Voor 21% gewijzigd door jaapsander op 22-05-2012 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08 21:40
> automatic starten van apps bij startup
http://www.zimbio.com/Mac.../43/OS+X+startup+programs

als je trouwens onder articles kijkt
pricewatch: Apple Mac Mini 2.5 GHz (mid 2011)
dan zie je een paar topics met dezelfde vragen
tevens lees ik op internet dat deze nieuwe modellen geen dvd drive meer hebben

[ Voor 60% gewijzigd door flashback1989 op 22-05-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelP102
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
:)

[ Voor 103% gewijzigd door MarcelP102 op 22-05-2012 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelP102
  • Niet online
:)

[ Voor 99% gewijzigd door MarcelP102 op 22-05-2012 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickk006
Het gaat hier om de pricewatch: pricewatch: Apple Mac Mini 2.5 GHz (mid 2011)
Ik wil voor de 2,5 ghz gaan omdat ik ergens een test heb gelezen waar uit bleek dat deze videokaart 2 keer zo snel is (HD6630 dan de HD3000)

Is deze nu sneller dan mijn htpc?
jaapsander schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:26:
Over welke mini hebben we het? Het is toch een kleine moeite om even een linkje naar de pricewatch te plaatsen? De ene 2.5GHz is de andere natuurlijk niet.
http://tweakers.net/price...tVQmFMNCN9IeBrhyr19mv0bw_

Als het gaat om de pricewatch: Apple Mac Mini 2.5 GHz (mid 2011) kan ik kort zijn, die is snel zat voor een HTPC. Qua hardware moet deze moeiteloos alles af kunnen spelen wat je maar wilt. Ik kan je alleen niet zoveel zinnigs vertellen over de softwarekant aangezien ik geen ervaring heb met OS X.

Overigens zou ik niet weten waarom je er 8GB geheugen in wilt plaatsen voor het draaien van XBMC, sanbnzb en sickbeard..... Trouwens je zou ook prima het goedkopere model kunnen nemen pricewatch: Apple Mac Mini 2.3 GHz (mid 2011) de CPU is snel zat en die intel IGP kan hardwarematig ook prima HD video decoderen.

[ Voor 3% gewijzigd door patrickk006 op 22-05-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickk006
Dat ze geen dvd drive hebben maakt mij niet zo gek veel uit het oude model heeft dit wel alleen wat het 2011 model weer heeft is ruimte voor een 2e harde schrijf. Ik wil namelijk een ssd erin plaatsen waardoor die een stuk sneller opstart.

Weet iemand trouwens waar je zoon kabel kunt kopen voor een 2 harde schrijf ik heb wel een site gevonden alleen dan heb je meteen een heel gereedschap setje erbij wat ik een beetje overdreven vind.
flashback1989 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:19:
> automatic starten van apps bij startup
http://www.zimbio.com/Mac.../43/OS+X+startup+programs

als je trouwens onder articles kijkt
pricewatch: Apple Mac Mini 2.5 GHz (mid 2011)
dan zie je een paar topics met dezelfde vragen
tevens lees ik op internet dat deze nieuwe modellen geen dvd drive meer hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
patrickk006 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 20:14:
Het gaat hier om de pricewatch: pricewatch: Apple Mac Mini 2.5 GHz (mid 2011)
Ik wil voor de 2,5 ghz gaan omdat ik ergens een test heb gelezen waar uit bleek dat deze videokaart 2 keer zo snel is (HD6630 dan de HD3000)

Is deze nu sneller dan mijn htpc?

[...]
De GPU is inderdaad een stuk sneller dan de IGP van de Intel. Maar de vraag is heb je die snelheid nodig? Antwoord: nee, afspelen van HD video gebeurt in fixed function hardware van de GPU.

Deze pc is ongeveer net zo snel als je HTPC qua CPU kracht, misschien wel iets sneller, maar aangezien dit veel meer CPU kracht is dan je ooit nodig zal hebben zal je geen verschil merken. Qua GPU ga je er op vooruit.
patrickk006 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 20:31:

Weet iemand trouwens waar je zoon kabel kunt kopen voor een 2 harde schrijf ik heb wel een site gevonden alleen dan heb je meteen een heel gereedschap setje erbij wat ik een beetje overdreven vind.

[...]
Ik heb trouwens geen idee wat je met zoon kabel bedoeld, kun je niet even die link geven van het hele setje?

[ Voor 35% gewijzigd door jaapsander op 23-05-2012 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

patrickk006 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 20:31:
kabeltje dat je daarvoor nodig hebt is een standaard SATAkabeltje volgens mij. Die kun je op vrijwel iedere straathoek vinden voor een paar centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelP102
  • Niet online
link van ut setje:
http://www.ifixit.com/App...it/IF171-005#.T795LbBzq8A
jaapsander schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:26:
[...]

De GPU is inderdaad een stuk sneller dan de IGP van de Intel. Maar de vraag is heb je die snelheid nodig? Antwoord: nee, afspelen van HD video gebeurt in fixed function hardware van de GPU.

Deze pc is ongeveer net zo snel als je HTPC qua CPU kracht, misschien wel iets sneller, maar aangezien dit veel meer CPU kracht is dan je ooit nodig zal hebben zal je geen verschil merken. Qua GPU ga je er op vooruit.

[...]

Ik heb trouwens geen idee wat je met zoon kabel bedoeld, kun je niet even die link geven van het hele setje?
Pagina: 1