Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Speakers aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

• canonchiel
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-11 21:06
Hallo

na de versterker terug te hebben gekregen van de winkel waar alleen 1 relai kapot van bleek te zijn wou ik graag nieuwe speakers kopen.

ik weet niet echt me buget hoog genoeg is maar ik zat zelf aan 150 euro te denken voor 2 speakers.

de versterker die ik nu heb is
180 watt bij 16 of het was 8 ohm

ik zit te twijvelen wat voor speakers ik moet nemen en welk merk

omdat er zoveel keus is heb ik niks kunnen vindne

ik hoop hierbij jullie hulp te krijgen

alvast bedankt en groetjes chiel

en tot hoors

I7 3930k, Asus Gtx 680 DC2Top , Asus Rampage iv Formula, Antec HCP 1200 Watt

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:21
Misschien handig om te vertellen wat voor muziek je draait en met welk doel (thuis luisteren, disco draaien etc.), welke versterker het is en wat voor speakers je nu hebt en wat daar niet aan voldoet. 150 euro voor twee speakers is niet zo heel veel, dus verwacht niet al te veel van de geluidskwaliteit. 180 watt is wel vrij veel en je hebt dus speakers nodig die een hoge belastbaarheid hebben. Die zijn over het algemeen ook duurder. Heb je verder nog eisen voor wat betreft het formaat of uiterlijk?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:25

FeaR

In GoT we trust

Klopt zeker, maar de ene 180 Watt is de andere niet. Grote kans dat we hier te maken hebben met een versterker waarbij die 180 Watt tot stand gekomen is door te meten op één kanaal, op 1000 Hz en bij 6 Ohm. Dat geeft geen realistisch beeld. Dus alleen op de xx Watt kan je niets zeggen.
en je hebt dus speakers nodig die een hoge belastbaarheid hebben.
Met normaal gebruik heb je maar een paar Watt per kanaal nodig, iets wat bijna elke versterker wel moet kunnen leveren. Op hogere volumes heb je inderdaad meer vermogen nodig, maar de volle 180 Watt ga je van je leven niet gebruiken. Of je moet echt hele lastige speakers hebben qua impedantie en gevoeligheid. Blijft ook dat je beter te veel dan te weinig vermogen kan hebben in verband met clippen. Je kan beter een 50 Watt speaker op een versterker van 150 Watt aansluiten dan een speaker van 150 Watt op een versterker van 50 Watt. Bij hogere volumes dus.

Verder ben ik het met je eens dat er behoorlijk wat informatie mist om hier iets zinnigs over te zeggen. Iets van eisen qua kleur, formaat, sound, et cetera moeten gewoon vastgesteld kunnen worden. Met dit budget zou ik sowieso de tweedehands sites afspeuren, in de winkel heb je niet veel voor 75 euro de stuk.

Tevens een schopje richting Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het hier om een aankoopadvies gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-11 16:20

Perkouw

Moderator General Chat
canonchiel schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 02:33:
Hallo

na de versterker terug te hebben gekregen van de winkel waar alleen 1 relai kapot van bleek te zijn wou ik graag nieuwe speakers kopen.

ik weet niet echt me buget hoog genoeg is maar ik zat zelf aan 150 euro te denken voor 2 speakers.

de versterker die ik nu heb is
180 watt bij 16 of het was 8 ohm

ik zit te twijvelen wat voor speakers ik moet nemen en welk merk

omdat er zoveel keus is heb ik niks kunnen vindne

ik hoop hierbij jullie hulp te krijgen

alvast bedankt en groetjes chiel

en tot hoors
Dat lijkt me nogal onmogelijk, probeer eens een top drie te maken van hetgeen je gevonden hebt of van mij part een top vijf en geef dan even aan waarom die eruit springt voor je en het hem juist net wel of niet is.
Verder is je budget ook niet echt ruim te noemen, zoals hierboven gezegd kan je voor dat bedrag wellicht beter uitweiden naar een tweedehands setje speakers.

• canonchiel
ik heb eventjes gekeken

het gaat om en philips fa920

met 180 watt op 16 ohm en 50/60 hz

wat ik zelf gezien heb is niet veel omdat de keus te groot is

het is de bedoeling dat het me pc setje gaat vervangen.
omdat ik 5.1 overbodig vindt

en omdat ik een nieuw beuro ga bouwen wilde ik toch graag boekenkast speakerstjes.

ik zat er ook aan de tedenken om over 2 jaar cerwin vega te kopen omdat die ook wel goed geluidt moeten hebben en harde bassen.

de muziek style die ik vooral draai is toch

hardstyle, dupstep top 40 en beetje rock
de bassen zouden mooi zijn,
maar als het mogelijk is om 1 subwoofer bij te hangen zou dat mooi zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi-pictures.net/amplifiers-home/Philips%20FA920/Philips%20FA920.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi-pictures.net/amplifiers-home/Philips%20FA920/back.jpg

de dingen waar over ik aan het twijvelen zijn is toch wel:

pricewatch: JBL HTI6 2.0 (Wit)

Jbl heeft altijd wel kwalitijd heriner ik me nog uit me dj tijd:p

pricewatch: Yamaha NS-333 2.0 (Zwart)

yamaha is ook wel bekent en goed merk dacht ik zo zelf.

deze lijken me ook wel leuk zelf
pricewatch: Pioneer S-31B-LR-K (Zwart)

als het zo staat betekent dat ze 120 wat zijn
tenzij te opgeteld hebben per 2 dan zou het 60 watt per stuk zijn
pioneer is toch wel een van de merken die idereen wel kent en zecht je hebt waar voor je geld

canton zie ik veel en wordt wel wat over gepraat in de topics
pricewatch: Canton GLE 410.2 Walnoot (Wit)

dit zijn mijn ideen ik weet niet of ik een beetje wat uitgezocht heb?

groetjes chiel

en waar zou ik presies op moeten letten ?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:25

FeaR

In GoT we trust

canonchiel schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:10:het gaat om en philips fa920

met 180 watt op 16 ohm en 50/60 hz
Er is een verschil tussen opgenomen vermogen van de voeding en wat de versterker levert. Die 180 Watt 50/60 Hz is het opgenomen vermogen. De Philips levert 2 x 60 Watt. Waar je die 16 Ohm vandaan haalt zie ik zo snel niet staan. Of je moet dat van de "Speakers A + B: 16 Ohm" hebben, maar dan heb je echt alles door elkaar gegooid van wat er op de achterkant staat.
maar als het mogelijk is om 1 subwoofer bij te hangen zou dat mooi zijn.
Subwoofer kan je gewoon High Level aansluiten op de Philips, dat is in 99% van de gevallen de enige manier hoe je een subwoofer aan kan sluiten op een stereoversterker. Maar met dit budget zit er zeker niet nog een extra subwoofer bij in.
als het zo staat betekent dat ze 120 wat zijn
tenzij te opgeteld hebben per 2 dan zou het 60 watt per stuk zijn
pioneer is toch wel een van de merken die idereen wel kent en zecht je hebt waar voor je geld
Bij speakers is het eigenlijk altijd per stuk wat ze opgeven, dus vermogen per stuk en ook de prijs per stuk. Wel iets om rekening mee te houden.
en waar zou ik presies op moeten letten ?
Qua speakers kan je alles wel aansluiten, letten op vermogen is sowieso niet nodig aangezien je met normaal gebruik maar een paar Watt nodig hebt. En op echt hoge volumes zullen je oren het eerder voor gezien houden dan je speakers. Impedantie kan lastig zijn, maar dergelijke speakers uit je shortlist duiken niet snel naar lastige waarden.

Verder zou het ook fijn zijn om op je spelling te letten, zoals Edmin in "Bleu screen" al aangaf.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• canonchiel
ik ga op me type letten:D

sorry 16 0hm A : B

dus dat is 8 ohm niet waar?

subwoofer komt ooit later een keertje.
maar de speakers die ik uitgezocht heb?
is dat wat?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

ik heb ook een 180w versterker, maar dan van Akai, en nog iets ouder dan de jouwe [AM-A102 voor de liefhebbers]

2 van mijn boxen komen van marktplaats, de andere 2 komen van de kringloop. Ik heb voor het hele versterker plus boxen setje hooguit 40 euro betaald.

Het "probleem" een beetje is dat een merk als Yamaha of Pioneer inderdaad wel goed is, maar, het budget spul is vaak nogsteeds niet alles. Maar, als ik heel eerlijk ben, jouw muziekstijl vraagt niet heel veel van de boxen. Een goede bas en wat hoge tonen kunnen overleven moet genoeg zijn. Jazz of klassiek zijn in dat opzicht moeilijker.

People as things, that’s where it starts.

• canonchiel
ok dat is wel mooi ik ga nog eventjes kijken
bedankt nog

Pagina: 1