Op dit moment ben ik in het bezit van een Asus EB1501p, een superfijn kleine minipc met helaas een Atom cpu (Intel Atom D525). Vanwege de Nvidia ION chipset is deze uitermate geschikt voor fullhd, ben nog geen film tegen gekomen die die niet slikt via XBMC. Daarnaast gebruik ik hem ook als downloadbak (nieuwsgroep) en ook dit gaat prima. Alleen heeft die soms toch moeite met bv internetten (engadget/chive) of youtube. Je merkt dan gewoon dat die wat power te kort komt. Even 8 seconden wachten op Chrome is dan heel normaal. Ik heb laatst bijna een ssd schijf gekocht voor performance winst, maar volgens mij gaat dat weinig schelen met een atom cpu.
----------
Waar ik dus naar opzoek ben is een fullhd speler die ook het downloaden (nieuwsgroep) mag overnemen en het toelaat om af en toe te browsen. Dus een slag krachtiger als een Atom maar toch lekker zuinig.
Na wat rond te hebben gesnuffeld en wat topics en benchmarks te hebben doorgenomen twijfel ik toch nog tussen een AMD A4-3400, Amd Fusion e350, Celeron G530 en een i3 (530?). Met alle 4 de cpu's heb ik geen ervaring en heb dus geen flauw idee hoe die zich meet tegenover een Atom met dagelijks gebruik. 10watt meer of minder vebruik lig ik ook niet wakker van, ik wil hem zovaak mogelijk uit drukken en eventueel via WOL weer aan kunnen zetten
iemand nog tips of aanvullingen op onderstaand?
INTEL
AMD Fusion
----------
Waar ik dus naar opzoek ben is een fullhd speler die ook het downloaden (nieuwsgroep) mag overnemen en het toelaat om af en toe te browsen. Dus een slag krachtiger als een Atom maar toch lekker zuinig.
Na wat rond te hebben gesnuffeld en wat topics en benchmarks te hebben doorgenomen twijfel ik toch nog tussen een AMD A4-3400, Amd Fusion e350, Celeron G530 en een i3 (530?). Met alle 4 de cpu's heb ik geen ervaring en heb dus geen flauw idee hoe die zich meet tegenover een Atom met dagelijks gebruik. 10watt meer of minder vebruik lig ik ook niet wakker van, ik wil hem zovaak mogelijk uit drukken en eventueel via WOL weer aan kunnen zetten
iemand nog tips of aanvullingen op onderstaand?
INTEL
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | MS-Tech CI-50 | € 39,47 | € 39,47 |
| 1 | Intel Core i3 530 | € 77,35 | € 77,35 |
| 1 | Corsair Vengeance CML4GX3M2A1600C9 Low Profile | € 25,- | € 25,- |
| 1 | Asus P8H77-I | € 87,90 | € 87,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 229,72 | |
AMD Fusion
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | MS-Tech CI-50 | € 39,47 | € 39,47 |
| 1 | Corsair Vengeance CML4GX3M2A1600C9 Low Profile | € 25,- | € 25,- |
| 1 | Sapphire Pure White Fusion E350 | € 81,67 | € 81,67 |