Toon posts:

HD7850 + Samsung SA450 24 inch 75 hz werkt niet in windows 7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb dit beeldscherm pricewatch: Samsung Syncmaster S24A450BWG (Zilver) , welke 75 hz zou moeten supporten maar windows geeft dit niet aan. ik heb win 7 ultimate 64 bit en verborgen modi weergeven doet niks. het ati driver programma van mijn hd 7850 zegt maximale refreshrate gedetecteerd = 75 hz maar aanpassen kan daar niet. ik heb gezocht naar manieren om het te forceren maar ik kom er niet uit, wie kan mij hierbij verder helpen?

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Op pagina 6-21 van de handleiding van je beeldscherm (hier te downloaden http://www.samsung.com/nl...ed/LS24A450BWT/EN-support )

Staat letterlijk: Maximale resolutie 1920x1200 @60 Hz
Ik denk dat dit er iets mee te maken heeft ;)

Volgende keer graag eerst de handleiding doornemen voordat je iets post _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
vaag, waarom zegt mijn ati driver en http://azerty.nl/2-936-47...yncmaster-s24a450mw-.html dan dat het 75 hz is..

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je hebt het nu ineens weer over een ander scherm. Jij had toch de BW? En dat scherm wat je van azerty laat zien is de MW. En de informatie die daar staat komt inderdaad niet overeen mat de manual. Het beste is om altijd gewoon op de website van de maker te kijken. (samsung dus) En als het daar niet staat ff de manual openen. Daar moet het sowieso wel in staan. En als het daar ook niet in staat is het tijd om te mailen ;)
Waarom je AMD (ATI bestaat niet meer) drivers zeggen dat hij het wel aankan weet ik niet. Misschien omdat die het op lagere resoluties wel aankan? i don't know!

Als je in de veronderstelling was dat je een 75HZ scherm kocht. En dit blijkt nu niet zo te zijn. Zou ik proberen om je product te ruilen! Als het verkeerd op hun website staat is dat sowieso wel een legitieme reden lijkt me. Ik heb zelf 120hz scherm, en ik wil nooit meer terug naar 60. Ik kan me dus goed voorstellen dat je graag op 75HZ wil draaien met je nieuwe setup. GL

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:09
Sowieso is de website van Azerty iig op het gebied van monitoren een rommeltje... want dat type zie ik meerdere keren in de lijst staan bij ze. 3x BW en 3x MW... rare boel.
Je hebt het nu ineens weer over een ander scherm. Jij had toch de BW? En dat scherm wat je van azerty laat zien is de MW.
Het verschil wat ik zie op de website van Samsung is dat de MW een 1680x1050 @ 75hz monitor is... en de BW een 1920x1200 @ 60hz is. Ik denk dat Azerty die informatie door elkaar heeft gegooid, of beter gezegd ik weet het zeker want ze geven van de MW aan dat het een 1920x1200 monitor is...

http://www.samsung.com/hk...T/XK?subsubtype=sa450-led

http://www.samsung.com/hk...T/XK?subsubtype=sa450-led

Heel erg slordig voor een webshop met die reputatie, dat is gewoon ordinair copy/paste geweest... moet je eens kijken, klopt geen donder... prijzen en specificaties zijn erg vreemd en dus meerdere keren dezelfde monitor in het rijtje:

http://azerty.nl/producte...1&SORTERING=levertijd_asc

@haarbal... dat kan idd volgens de handleiding. In principe vrijwel alle resoluties kunnen dat op de hoogste (native) na.

[ Voor 20% gewijzigd door MicGlou op 24-05-2012 19:47 ]

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:52
waarschijnlijk ondersteunt hij wel 75hz, alleen niet op native resolutie.

probeer eens 1024x768 :P

die 75 hz zie je steeds vaker op monitoren, maar ja, wel 100% nutteloos dus. misschien heb je nog een kleine kans met een dual link dvi kabel. single link heeft volgens mij net niet genoeg bandbreedte voor fullhd 75hz.

zoveelste edit: misschien ff testen met vga, die is gewoon bijgeleverd, je kan de res en refresh ook zelf aanmaken in catalyst control center als ik me niet vergis. dan zie je vanzelf of het werkt of niet.

[ Voor 94% gewijzigd door haarbal op 24-05-2012 19:55 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de antwoorden !

Ik heb enkel een DVI kabel meegekregen en mijn videokaart heeft geen vga meer. Maar ik heb er ergens nog wel een, dan even via de vga van mn moederbord proberen.
je kan de res en refresh ook zelf aanmaken in catalyst control center als ik me niet vergis. dan zie je vanzelf of het werkt of niet.
Hmm, alleen detectie, ik kan de refreshrate en resolutie niet vanuit daar instellen. Ik heb trouwens enkel 'AMD vision control center', zal vast zijn omdat ik de 7 serie heb. (catalyst cc = oud?). Op de lagere resoluties doet hij trouwens ook alleen 60 hz, ookal staat het vinkje bij verbergen van andere modi uit.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2012 22:08 ]

• haarbal
Je kan gewoon in de handleiding kijken, dan zie je vanzelf dat 75 hz op 1920x1080 niet in de lijst staat.

Verwijderd

Topicstarter
Niet een erg relevant antwoord. Hoe kom je bij 1920x1080? en je had het over lagere resoluties testen wat ik ook heb gedaan.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2012 00:23 ]

• haarbal
1920x1200 dan, kijk in de handleiding, er komen een heleboel resoluties voorbij op een gegeven moment, en de vertical refresh is 60 hz als je boven de 1440x900 o.i.d. komt.

Pagina: 1