Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben op dit moment klant bij Hi. Ik heb even gekeken naar de RekeningScan van Bellen.com en daar kwam uit dat ik zo'n 30-35 min per maand en 5-10 sms per maand. De oorzaak hiervan is het vele WhatsAppen wat zorgt voor een data verbruik van tussen de 700-900 MB per maand.

Toch heb ik een 2010 Bel&Sms 30 abbonoment waar ik toch elke maand boven zit... maar dat terzijde.

Nu kan ik dus verlengen. Ik wil persee de Iphone 4S. Nu kan je bij Hi dit toestel leasen. Als ik dan kies voor:

-de Iphone 4S 16 GB HiLease
- Hi Large 1000 MB 7,2 mbps
- 75 min / sms

Kom je uit voor 2-jarig abbonoment op 12 maanden 26,- en 12 maanden 52,- dus totaal: 936 euro!
Wanneer ik zou kiezen voor 500 MB 2,0 mbps (want kan thuis wi-fi gebruiken maar te lui) zou dit 846 euro zijn, niet een giga verschil op 2-jarige basis maar ach.

Nu had ik een idee om de Iphone 4S 16 GB los te kopen. Toestel kost ongeveer 500 euro op Marktplaats e.d.

Nu zat ik te denken aan Simyo of een andere sim-only dienst om een internet bundel te nemen met bellen en flink wat te besparen. Nu kwam ik bij Simyo uit voor zo'n 12,98 per maand (1000 MB 2 mbps, 60 min/sms) + eenmalig 15 euro

Dit is dus op 2-jarige basis zo'n 312 euro. Dit samen met het toestel maakt het zo'n 830 euro.

Nu heb ik dan bij Simyo constructie een eigen telefoon en bij Hi niet + dat ik goedkoper uit ben maar mijn vraag is nu, is dit wel echt zo?
Gaat dit me echt veel schelen of zou ik gewoon lekker een lease toestel nemen en simpel me abbonement verlengen?

Alvast bedankt!
Als mensen een andere (goede) deal weten op het internet hoor ik het graag :)

gr.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:42
Wat gebeurt er bij Hi aan het einde van het contract? Moet je de telefoon dan inleveren?

Als je het toestel zelf koopt heb je aan het einde van de contract natuurlijk nog restwaarde waarvoor je hem kan verkopen.

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 21-05-2012 23:33 ]

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Dit is een betere optie en hou je je 4S.

90 belminuten, 1GB en 3000 sms per maand slechts 25 euro per maand 24 maanden lang.

Toestel eenmalig 160 euro.

Totaal 760 euro en je gaat je toestel wel houden.

Hier is de aanbieding: https://directsales.vodafone.nl/friendsfamily/orderform/2208

Verwijderd

Topicstarter
Die is inderdaad interessant! Dankje!

Ja, bij Hi moet je dus na het lease contract je telefoon inleveren dus vrij vervelend. Eerst had ik bij Hi bij een actie internet 2 jaar lang voor € 2,50 onbeperkt! Nu zijn alle abbonementen omgedraaid en bepaal je vooral voor het internet.

Edit: wat ik niet snap is dat Iphone vaak (500 mb) 90 € 28,13 p/m + € 219,00 is en Iphone Altijd (1 gb) € 24,38 + € 159,00 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2012 23:57 ]

• alwaysleft
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 23:51:
Die is inderdaad interessant! Dankje!

Ja, bij Hi moet je dus na het lease contract je telefoon inleveren dus vrij vervelend. Eerst had ik bij Hi bij een actie internet 2 jaar lang voor € 2,50 onbeperkt! Nu zijn alle abbonementen omgedraaid en bepaal je vooral voor het internet.

Edit: wat ik niet snap is dat Iphone vaak (500 mb) 90 € 28,13 p/m + € 219,00 is en Iphone Altijd (1 gb) € 24,38 + € 159,00 8)7
Is idd gewoon super aanbieding;) :) Je hebt wel actiecode nodig, die heb ik :)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit is meer iets voor het Mobile Aankoopadviesforum, dus een move die kant op :)

3i > MAA

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
alwaysleft schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 00:13:
[...]

Is idd gewoon super aanbieding;) :) Je hebt wel actiecode nodig, die heb ik :)
Toevallig enig idee tot hoelang hij duurt? Ik kan namelijk nu me abbonement verlengen bij Hi maar pas 21 september loopt hij af dus anders wordt het even wachten! Vind het zonde om de rest van de maanden af te kopen.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-11 15:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

Vergeet niet dat simyo geen aparte micro aim kaarten heeft.
Ook dat je niet kan bellen naar buitenlandse nummers en die 1000 mb voor 13 euro een actie tarief is, na 12 maanden betaal je meer .

[ Voor 53% gewijzigd door mrc4nl op 22-05-2012 00:47 ]

ora et labora

Verwijderd

Topicstarter
Niet bellen naar buitenlandse nummers en dat die 13 euro een actie tarief is maakt alles meteen weer onaantrekkelijk..

Wat vinden jullie van Hi met hun lease constructie? Goed idee of niet? Eerste 12 maanden 26 euro is aantrekkelijk maar daarna 52 euro gaan betalen is naar mijn idee veel! (voor 1 GB internet en 70 min/sms en daarbij komt dat je minuten niet kan menemen naar volgende maand) Met een Iphone 4 is dit 22,50 en 45 euro dus geen giga verschil..

Voor mij is het op dit moment wel het makkelijkst aangezien ik dan me abbonement kan verlengen i.p.v. wachten tot 21 september.

Wat is dan wél een e.v.t. handige constructie met toestel los kopen en sim-only ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2012 21:36 ]

Verwijderd

je kan ook gaan voor een tele2 sim only abonnement.. 100 min/sms + 1000MB (3,6mbit down 384kbps up) internet 2 jarig contract gehele contractstermijn 13 euro per maand, geen aansluitkosten..

http://www.gsmweb.nl/tele2/index_abo.htm

bij simyo is 9,99 voor 1000MB slechts de 1e 6 maanden geldig..

enige waar je bij de leaseconstructie aan moet denken is dat de iPhones altijd een hoge restwaarde heeft (vergeleken met andere merken). Hierdoor moet je bij Hi, mocht je het toestel willen houden, dat restwaarde aan Hi betalen terwijl je bij een los + sim only constructie dat bedrag juist kan verdienen door het te verkopen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2012 22:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh, deze ziet er interessant uit ja! Is niet veel + het feit dat het een-jarig abbonement is.

Is de dekking van het Tele2 netwerk goed?

• alwaysleft
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 00:34:
[...]

Toevallig enig idee tot hoelang hij duurt? Ik kan namelijk nu me abbonement verlengen bij Hi maar pas 21 september loopt hij af dus anders wordt het even wachten! Vind het zonde om de rest van de maanden af te kopen.
Denk alleen nog deze week

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 23:52:
Oh, deze ziet er interessant uit ja! Is niet veel + het feit dat het een-jarig abbonement is.

Is de dekking van het Tele2 netwerk goed?
Tele2 heeft geen eigen netwerk, ze gebruiken dat van T-Mobile
Pagina: 1