Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding samen met GC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit in een discussie over het bouwen van een pc, en durf zelf geen beslissing te nemen voor mijn maat over het volgende vraagstuk:

Gaat de voeding 'Seasonic SS 850-HT' werken met de grafische kaart 'Gigabyte GTX570 1280MB GDDR5 320-bit interface OC'

M.v.g.

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:34

Sorbo

Uw hulp in huis!

Waarom zou dit niet werken?

Heb je al gecontroleerd wat de pc gaat verbruiken, en of er dus ruimte is voor een videokaart met dat verbruik?
Heb je gecontroleerd welke aansluitingen je nodig hebt, en of deze aanwezig zijn op je voeding?

Zo ja, dan zie ik geen reden waarom niet :)

Verwijderd

Topicstarter
De voeding word niet overal aangeboden, en de videokaart neemt naar mij idee 2 slots in gebruik. Ik dacht dat dit ook 2x 12v psu nodig zou zijn maar ik weet niet welke kabel dat specefiek is, en of de PSU deze heeft.

Hier een lijst met het complete systeem:

mobo: MSI Z77A-G43 Sata3 Usb3 VGA/DVI/HDMI
cpu: intel ivy bridge core i5 3570k socket 1155 6mb 3.4ghz
gpu: Gigabyte GTX 570 OC (N570OC13I)
Memory: Kingston DDR3 8g 1600 kit [4gx2] Hyper x Blue
Psu: SeaSonic 850W SS-850HT Active PFC 120mm 4*SATA, 8-pin, PCI-E BULK

Verwijderd

Topicstarter
Heb meeste bouwsites al gehad meeste in het engels omdat ik engels ben, maar ook wat sites in nederland maar er mist altijd wel 1 onderdeel, vandaar.

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:34

Sorbo

Uw hulp in huis!

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 21:47:
De voeding word niet overal aangeboden, en de videokaart neemt naar mij idee 2 slots in gebruik. Ik dacht dat dit ook 2x 12v psu nodig zou zijn maar ik weet niet welke kabel dat specefiek is, en of de PSU deze heeft.

Hier een lijst met het complete systeem:

mobo: MSI Z77A-G43 Sata3 Usb3 VGA/DVI/HDMI
cpu: intel ivy bridge core i5 3570k socket 1155 6mb 3.4ghz
gpu: Gigabyte GTX 570 OC (N570OC13I)
Memory: Kingston DDR3 8g 1600 kit \[4gx2] Hyper x Blue
Psu: SeaSonic 850W SS-850HT Active PFC 120mm 4*SATA, 8-pin, PCI-E BULK
Zo snel even doorkijkend zul je dat makkelijk redden met die voeding ja, 850w is sowieso al ruim bemeten voor de gemiddelde pc. Je kunt voor een schatting altijd even kijken op Outervision's PSU Calculator (http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp), welke je een schatting over je verbruik kan geven aan de hand van de door jou geselecteerde onderdelen.

Verder kun je in de meeste specificatielijsten terug vinden hoeveel stroomconnectoren (en welke) je grafische kaart nodig heeft. Zoals op de site van Gigabyte zelf te vinden is heeft deze kaart 1 6-pins en een 8-pins connector nodig, en deze zijn op de Seasonic gewoon aanwezig (namelijk 2x 6-pin en 2x 6+2-pin, waarvan je van beiden een zal gebruiken)

Verder is praktisch alles op dit gebied gestandaardiseerd, en zijn ongeveer alle onderdelen goed uitwisselbaar, mits je natuurlijk de standaarden in rekening houdt, en een beetje gezond verstand gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door Sorbo op 21-05-2012 21:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor je advies! Ook namens mijn contact vanuit israel:)
Pagina: 1