Netbook/Notebook

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C7Diemaco
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-04 11:31

C7Diemaco

Je naait het steeds of America

Topicstarter
Hoi,

Mijn schoonzusje wil een netbook/notebook voor school. Ik benoem netbook/notebook omdat ze een scherm tussen de 11 en 13 inch wil hebben. Ik heb helaas geen flauw benul wat voor zulke configuraties nu echt de budget -deze wil je niet hebben- processor is. Een i5 of i7 is daarentegen weer te hoog gegrepen qua prijs.

Ze gebruikt hem primair voor internetten en tekstverwerking. 3D spellen worden niet gespeeld maar het zou erg fijn zijn als het spellen als sim city en rollercoaster kan draaien.

Ik zoek een a merk, iets als Asus of... met Acer slechte ervaringen. Goedkoop, goed maar geen lange levensduur dus netto duurder.

Steekwoorden:
- A merk
- Windows 7 (versie boeit niet)
- 11 tot 13 inch
- Geen budget processor
- Geen high end processor
- Budget: 650 euro
- Gemiddelde videokaart

Feitelijk dus een allrounder middenmoot.

There is no knowlegde that is not power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
C7Diemaco schreef op maandag 21 mei 2012 @ 20:32:
Hoi,

Mijn schoonzusje wil een netbook/notebook voor school. Ik benoem netbook/notebook omdat ze een scherm tussen de 11 en 13 inch wil hebben. Ik heb helaas geen flauw benul wat voor zulke configuraties nu echt de budget -deze wil je niet hebben- processor is. Een i5 of i7 is daarentegen weer te hoog gegrepen qua prijs.

Ze gebruikt hem primair voor internetten en tekstverwerking. 3D spellen worden niet gespeeld maar het zou erg fijn zijn als het spellen als sim city en rollercoaster kan draaien.

Ik zoek een a merk, iets als Asus of... met Acer slechte ervaringen. Goedkoop, goed maar geen lange levensduur dus netto duurder.

Steekwoorden:
- A merk
- Windows 7 (versie boeit niet)
- 11 tot 13 inch
- Geen budget processor
- Budget: 650 euro
- Gemiddelde videokaart

Optie 1:
die nieuwe ultrabook van Sony vaio gaat 650 euro kosten.. 11,6 inch met een hybride ssd/hdd + core i3 ulv
Ook heeft deze een accuduur van 9 uurtjes, en een zeer nette featureset in aansluitingen... Enigste wat ontbreekt is de goede gpu.

Optie 2:
Een maatje groter en zwaarder heb je de Dell Vostro V131
Die heeft dan geen SSD voor de 650, en is wat groter en zwaarder, maar bied zeker meer specs aan voor de prijs. (In processor en gpu).

Je moet gewoon voor jezelf nagaan wat belangrijk voor haar is..
Als ze veel gaat gamen en dan is dus de gpu belangrijk, dan zou ik voor de Dell gaan. Zo niet, dan bied de vaio toch iets meer comfort in het formaat, gewicht en het snelle boot en reactiesnelheid van het OS voordeel van de SSD. Zoals ik lees neig ik voor je zusje meer naar de Vaio omdat ze voornamelijk alleen maar gaat internetten en tekstverwerken. Maar dan twijfel je toch nog over de grafische kracht die ze nodig heeft.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is eigenlijk al doorslaggevend.

Je zoekt een portable apparaat A-merk voor tekstverwerking en internetten.

Dan is 11,6 inch ideaal voor portable, Lenovo nog steeds het beste A-merk en Brazos voldoende voor jouw wensen:

http://tweakers.net/price...ws64mh%29.html#tab:prices

Deze speelt ook nog de nodige Casual games door de goede GPU icm dualcore cpu.

Waarschuwing: het risico bestaat dat je na je eerste Lenovo niets anders meer wil......!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 07:51:

Dit is eigenlijk al doorslaggevend.

Je zoekt een portable apparaat A-merk voor tekstverwerking en internetten.

Dan is 11,6 inch ideaal voor portable, Lenovo nog steeds het beste A-merk en Brazos voldoende voor jouw wensen:

http://tweakers.net/price...ws64mh%29.html#tab:prices

Deze speelt ook nog de nodige Casual games door de goede GPU icm dualcore cpu.

Waarschuwing: het risico bestaat dat je na je eerste Lenovo niets anders meer wil......!
Een AMD fusion processor is absoluut geen sterke cpu en gpu.. het is budget en low end. Het is namelijk een processor van AMD die bedoeld is om te concureren tegen de Atom Cpu's van Intel (mini laptops). Alleen dan voornamelijk met een iets betere shared gpu waardoor je sterkere multi media capaciteit en HDMI support.. (Maar niet goed voor games aangezien het nog steeds shared memory is).

Maar de cpu is wel een paar dramatische stappen lager dan een i3 processor. En het is absoluut het budget cpu van AMD. Daarnaast vind ik de lenovo gewoon erg duur voor zijn prijs. Ik heb zelf de Sony 11,6 inch AMD fusion laptopje goedkoper gezien dan die. De HP DM fusion laptopje is dan al stukken prijstechnischer.

Dus dit voldoet niet aan zijn eisen aangezien hij "geen budget processor" wilt hebben. Dus het zou niet echt mijn advies zijn...

En over lenovo: Het merk zegt helemaal niks over de kwaliteit van de laptop. Natuurlijk heeft Lenovo zat stevige en goede laptops gemaakt, maar dat zijn voornamelijk de Thinkpads waar ze de bekendheid gemaakt hebben. Wat ik hiermee wil zeggen is dat elk merk shitmodellen maakt, en fantastische laptops die onverwoestbaar zijn.
Kijk eens bijvoorbeeld naar Dell en Sony..

Huidige XPS15: Wereldmachine, beste keuze die je kunt maken op dit moment voor redelijk budget voor multimedia
Huidige XPS15z: problemen van hier tot daar, bouwkwaliteit is waardeloos en ook nog een slechte prijs/specs verhouding.

Sony:
Huidige F series: Foeilelijk, warmte problemen, zwaar, lomp, slechte TN panelen, korte accuduur,
Huidige Z series: Beste componenten die te vinden zijn in de wereld van laptops, super accuduur, bizarre sterke koeling en performance, portability waar andere laptop bouwers van dromen.

[ Voor 21% gewijzigd door Vinand op 23-05-2012 09:51 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Vinand:

Spreek liefst alleen voor jezelf en niet voor anderen......

Puntje 1: Hoe kom je erbij dat hij uberhaupt een zware cpu nodig heeft ? (dat staat nl nergens)
Puntje 2: Brazos vergelijken met Atom is niet alleen onzin, het is een heel ander marktsegment
Puntje 3: Sony of HP vergelijken met Lenovo is ongeveer gelijk aan een fiat panda vergelijken met een Tank.
Puntje 4: HP Prijstechnischer dan Lenovo, yeah right, dat scheelt exact: 7 tientjes en dan heb je puur plastic.
Puntje 5: Een i3 notebook van bv Lenovo kost grofweg 350 euro meer dan de Brazos versie => dus B.S.

Uit nieuwsgierigheid: Hoeveel laptops heb je eigenlijk zelf gebruikt de afgelopen jaren ?

Zelf heb ik ervaring met 6 Brazos systemen waarvan alleen de HP notebook en de Asrock mITX niet goed bevielen qua ontwerp. Daarover kun je ook een paar leuke reviews lezen onder mijn profiel.

Liefst niet zo maar wat roepen maar kijk eerst naar de feiten en geef dan je mening op basis van ervaring.
Alleen daar heeft iemand met een gerichte vraag iets aan.

Wat je gezien hebt of denkt/vermoedt/hoopt/inschat is niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:58:

Puntje 1: Hoe kom je erbij dat hij uberhaupt een zware cpu nodig heeft ? (dat staat nl nergens)
Hier:
C7Diemaco schreef op maandag 21 mei 2012 @ 20:32:

- Geen budget processor
- Gemiddelde videokaart

Een laptop van 450 (van Lenovo) kan simpelweg niet aan die eisen voldoen. Hoewel de CPU wel 'genoeg' zal zijn voor het gebruik, is de GPU nou niet bepaald 'gemiddeld'.

Zij bijvoorbeeld deze vergelijking, bij de goedkopere kun je dan een leuk SSD'tje inbouwen :9 .

[ Voor 12% gewijzigd door RoofTurkey op 23-05-2012 10:15 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dan voldoet Brazos dus perfect !

Geen budget cpu en geen high-end cpu en wel met een uitstekende videokaart (gpu).

niet bepaald gemiddeld voor de gpu klopt, hij presteert nl ver bovengemiddeld voor dat segment !

reviews: Round-up: zes AMD Brazos-netbooks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
Wacht een paar weken en ga voor een trinity laptop.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C7Diemaco

C7Diemaco

Topicstarter
Depep schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:50:
Wacht een paar weken en ga voor een trinity laptop.
Heb je hier een link van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C7Diemaco

C7Diemaco

Topicstarter
RoofTurkey schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:09:
[...]

Hier:

[...]

Een laptop van 450 (van Lenovo) kan simpelweg niet aan die eisen voldoen. Hoewel de CPU wel 'genoeg' zal zijn voor het gebruik, is de GPU nou niet bepaald 'gemiddeld'.

Zij bijvoorbeeld deze vergelijking, bij de goedkopere kun je dan een leuk SSD'tje inbouwen :9 .
Hoe groot is het verschil tussen de processoren van de asus U31SD-RX260V en de asus U30SD-RX175V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C7Diemaco

C7Diemaco

Topicstarter
Het is een HP630 A1E24EA geworden waarbij ik de HDD heb vervangen met een SSD. Retesnel! Eigenaar erg blij, dus ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Die is niet tussen de 11 en 13 inch, dus gezien de eisen ben je niet geslaagd. :p

[ Voor 35% gewijzigd door MegaTronics op 10-08-2012 21:31 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C7Diemaco

C7Diemaco

Topicstarter
MegaTronics schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:29:
Die is niet tussen de 11 en 13 inch, dus gezien de eisen ben je niet geslaagd. :p
Oeps! Dit was een laptop voor weer iemand anders. Die van mijn schoonzusje is deze geworden:

http://h71016.www7.hp.com...opup.html?pid=eb2560p&n=1

Geen SSD, dat is een leuk sinterklaas cadeau :)

Laptopje tweedehands voor 550 op de kop getikt.

Pagina: 1