Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kingston Hyper X 3K - grafiek-kleurtjes

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Zie hier:
reviews: Kingston Hyper X 3K: sla je slijtageslag

Mijn monitor levert uitstekende kleuren met z'n 24" H-IPS paneel, en nog steeds kan ik het verschil tussen de twee groene lijnen op een haartje na nog net zien. Maar het verschil is wel zó klein dat ik ze niet kan matchen met de legenda eronder. Bezoekers met een TN-paneel gaan echt geen verschil zien, denk ik.

Misschien heven een ander kleurtje voor een van die groene lijnen verzinnen? Oranje ofzo?

De gele valt ook behoorlijk weg in de achtergrond, dus die misschien gelijk maar ff een paar tintjes donkerder maken ;)

日本!🎌

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
ik heb nergens last van...

Het grote adblocking topic

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-11 01:01

ongekend41

Division Brabant

Ik zie het verschil tussen de 2 groene lijnen icm de legenda ook bijna niet op mijn laptop scherm (HD/LED backlit). Die gele is nog wel te volgen maar iets donkerder mag idd wel.

nope

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 11:27
Wellicht zien mensen met een TN scherm en slechte kleurechtheid het verschil daardoor juist veel beter? ;)

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:47
Mijn laptopscherm heeft er moeite mee(wel een high end scherm op een lenovo w520)

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Volgende keer maak ik mooiere grafieken :)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Het is bekend dat de grafiekjes dynamisch zijn? Klik op een lijn of op een item uit de legenda en de rest wordt grijs :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Was mij niet bekend dat de grafieken dynamisch zijn...

Is dat er al lang? Misschien handig om het iets duidelijker aan te geven? Want het is niet vanzelfsprekend...

Wel een handig optie trouwens! Niettemin zou de grafiek ook zonder dynamische elementen leesbaar moeten zijn. Die twee kleuren groen zijn echt niet te onderscheiden. (En ik werk met een uitstekend scherm!) Als je een olijf-groen zou gebruiken, zou het veel beter zijn.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ja hoor, al sinds de introductie van dit type grafiek. Laat onverlet dat de kleurtjes beter kunnen, maar daar is Willem al op ingegaan. En over dat aangeven zal ik eens nadenken (al zou je onderhand kunnen weten dat je op T.net zo goed als overal op kan klikken :+).

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Toch een beetje jammer dat het niet alsnog aangepast wordt.
Waar anderen met moeite het verschil nog kunnen zien kan ik dat absoluut niet in de legenda.

Edit: vooruit, met hoover over is inderdaad te achterhalen welke lijn bij welke device hoort.

[ Voor 28% gewijzigd door Sphere- op 22-05-2012 16:05 ]

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Als de grafiekjes dynamisch zijn, moet het toch helemaal een werkje van niks zijn om de kleurtjes aan te passen? Je hoeft niet eens een nieuw plaatje uit te spuugen, maar alleen wat kleurcodes te copypasten. Hier, deze zal wel werken: #ff8000 en hoppa :)

日本!🎌

Pagina: 1