Toon posts:

Raad mij een passieve fullrange set aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet,

Titel zegt het eigenlijk al, ik ben opzoek naar ervaringen van mensen + adviezen voor welke passieve fullrange semi professionele speakers ik moet halen.

Ik heb deze versterker:
http://www.vintage-audio.com.ua/en/cat/55/233.html

mijn budget:
maximaal €400 per 2 (dus €200 per stuk)
Maar richtlijn is eerder rond de €100-€150 per stuk

Gaat gebruikt worden voor:
-90% thuis gebruik, kleine kamer aangesloten op de laptop (met externe behringer geluidskaart of aan de midi controller draaitafel)
-10% Kleine feestjes. (heb ik nog nooit gedaan, maar wil dit wel graag gaan doen dus daar moeten ze ook wel geschikt voor zijn)

Overige punten:
-aangezien het voornamelijk thuis gebruikt gaat worden wil ik dat ze wel een vol en helder geluid hebben, dus geen schelle knal kasten die puur bedoeld zijn om volume te creeren op een feest oid.
-aangezien ze op ooghoogte komen te staan en dichtbij het zitgedeelte ben ik ook opzoek naar een set met zo min mogelijk ruis uit de tweeter. (ik ga ze waarschijnlijk ook geaard aansluiten in de hoop dit nog meer tegen te gaan)
-een lekkere diepe/harde/heldere bass is wel een must
-de speakers moeten goed samen gaan met de versterker (dus niet speakers met zo een laag vermogen dat er grote kans is dat ik ze opblaas)

Voorbeeld speaker die in de buurt komt van wat ik zoek:
http://www.bax-shop.nl/pa...details.html#!prettyPhoto

Dus als iemand me aan de hand van dit bericht een set kan aanraden, graag! Laat ook even weten waarom je die dan aanraadt.

Heel erg bedankt alvast, hoop dat ik er wat van leer.

MX

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:42

FeaR

In GoT we trust

Let wel dat er een verschil zit tussen een PA-speaker zoals je zelf linkt vanaf Bax-Shop en een HiFi-speaker. Die laatste zou meer mijn eigen voorkeur hebben aangezien je hem voor 90% thuis wil gebruiken. Voor die 10% feestjes is zo'n PA wel een veiligere keuze. Verder heb ik niets met PA-spul, dus daar kan ik je niet mee helpen. Enige wat ik wel kan doen is het topic verhuizen naar Consumentenelektronica Aankoopadvies waar aankoopadviezen thuis horen ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Excuus! ben nog nieuw hier, even wennen.

Komen HiFi speakers dan ook in het formaat/prijsklasse/vermogen als die PA set die ik linkte van baxshop?
Dacht eigenlijk dat HiFi alleen in 5.1 sets en dergelijk kwamen, en dus actief ipv passief.
(ben zoals je misschien merkt nog redelijk nieuw in heel het geluidstechnische wereldje)

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-11 13:56
Ik zou als ik jou was kijken naar een knappe monitorset zoals bijvoorbeeld:
Syrincs M3-220
KRK RP8 G2

En wanneer je een feestje hebt, gewoon een setje PA-speakers huren.

Deze speakers zullen, zeker voor thuis, een stuk beter en mooier geluid geven dan PA-speakers die een heel ander doel hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik hiervoor dus geprobeerd, ik heb de behringer truth b1031a gekocht maar die heb ik weer terug gestuurd. het geluid was te vlak en de bass was veel te weinig aanwezig. (tenzij je op de grond ging zitten dan was de bass ineens meer aanwezig)

maar er zijn toch vast wel PA speakers die wel gewoon mooi geluid leveren in een thuis setting? ik heb al aardig wat filmpjes en posts gezien van mensen die zo een set thuis hebben staan.

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• Littleburst
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-11 19:02
PA speakers zijn niet gemaakt voor mooi geluid. Dat is niet de focus op een feestje, dan moeten ze vooral hard kunnen, waarschijnlijk te veel bass produceren en tegen een stootje kunnen.

Met een setje 2de hands grote speakers zul je veel beter geluid hebben en geen problemen moeten hebben op een feestje. Grote speakers hebben ook zat bass en als het minder dan 50 man zijn zullen de speakers hard zat gaan.

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-11 16:12
Ik heb voor feesten waar ik draai 2x de alto 15 inch actieve pa speaker , een echte aanrader als je niet huis muziek luistert met die speakers.voor thuis gebruik kan je inderdaad veel beter voor monitoren gaan!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-11 19:33
Ik zou gewoon kijken voor goede studiomonitoren of hifi-boxen voor aan jouw versterker. PA speakers zijn gemaakt om toch op redelijk hoog volume niveau en in grotere ruimtes te werken. Als je deze dan thuis gaat gebruiken merk je dat je op lagere volumes vaak wat ruis hoort (als ik mijn 2x 450W PA thuis aanzet staat de volumeknop achter op, ze zijn namelijk actief, hooguit een kwart open en hoor je een lichte his, bij de band heb ik daar nooit last van omdat ze daar veel harder staan), maar ook dat het geluid pas goed is als je een meter of vier van die speakers afstaat wat je thuis niet snel zal redden.

Overigens als je speakers zoekt met "een vette bas", moet je dat niet zoeken in studiomonitoren, die zijn juist gemaakt om het frequentiespectrum zo vlak mogelijk weer te geven zonder overdreven basboost dus.
Pagina: 1