Graag wil ik jullie tips voor het maken van mijn nieuwe VMWare server.
AUB niet vragen om de DIY NAS Topics door te nemen en de Zuinige thuisserver enz enz.
Deze heb ik al doorgespit, veel gezien, gelezen en gevraagd.
Maar nu komt het er toch op aan.
Ik ben op zoek naar een All-in-One oplossing nu heb ik het volgende samen gesteld.
(Disken heb ik al in me huidige nas dus die verhuizen mee, deze zijn toegevoegd als illustratie.)
Dus dit betekend dat mijn VMWare bakken en NAS in elkaar geknutseld moeten worden, tot een bak waar ik even mee vooruit kan.
De 16 Disken zullen later een update krijgen naar een groter formaat.
Het moederbord heeft ook 2 connectors voor mini SAS
- VMWare server voor virtuele machines
- Later misschien als PFSense Router.
- Webserver (Ubuntu)
- Gateway/VPN Server (Server 2008)
- 2-3x Windows 7 (Voor verschillende test doeleinden en als Dev machine
- WDS Server / WSUS (Server 2008)
- Domain Controller (DHCP-DNS enz.)
- Nieuwe Server 2008 NAS
En wellicht nog wel meer test/productie machines.
Ik ga mijn oude niet clone maar gewoon netjes van voor af aan beginnen.
VMWare zal dus als hoofd OS gaan dienen voor de Virtualisatie ik verwacht hier dan ook geen problemen mee.
Heb hier zelf ook al wat testjes mee gedaan op me huidige ESXi Config, dit was op zicht goed te noemen.
Maar dit was slechts met 2 disken en wat benchmarks, vervolgens wat filmpjes kijken over het netwerk en data kopiëren.
Maar nu wordt er hier best veel gebruik gemaakt van de NAS.
Dit wil zeggen iedereen heeft zijn eigen Film Disk. 's avonds wil het dan nog wel eens zijn dat er gedownload wordt, en door 3 man film gekeken en dan ook nog eens muziek afgespeeld.
Je voelt hem dus al aankomen best veel Lees en Schrijfwerk.
Het moederbord heeft ook 2 connectors voor mini SAS En dan nog de Rocketraid (3220)
Hoe gaat de VM (Server 2008) hier dus mee om. Aangezien ik dit niet uitvoerig kan testen.
- Is het handig om alles in een te doen (Domme vraag misschien Domme vragen bestaan niet toch?
- Energie verbruik Schatting? met de config die hierboven staat.
- Welke aansluitingen kan ik het beste nemen voor de kast (SFF of gewoon SATA)
Ik weet dat dit een voorkeurs vraag is. Maar ik ben toch benieuwd of er nog verschil is in het makkelijker wegwerken, nummeren van kabels, aansluiten enz enz.
- Zal de hardware volstaan met wat ik in gedachte heb.
Dit is ook weer voor keur dat weet ik maar toch graag eventueel advies.
De vragen lijst wordt wellicht nog langer kom er op dit moment even niet op.
Ik zal vast een hoop dingen vergeten zijn enz. Maar dat hoor ik dan graag.
Alvast bedankt voor het lezen
AUB niet vragen om de DIY NAS Topics door te nemen en de Zuinige thuisserver enz enz.
Deze heb ik al doorgespit, veel gezien, gelezen en gevraagd.
Maar nu komt het er toch op aan.
Ik ben op zoek naar een All-in-One oplossing nu heb ik het volgende samen gesteld.
(Disken heb ik al in me huidige nas dus die verhuizen mee, deze zijn toegevoegd als illustratie.)
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Highpoint RocketRAID 3220 | € 199,- | € 199,- |
1 | Intel Xeon E5620 Boxed | € 348,40 | € 348,40 |
1 | Intel Gigabit CT Desktop Adapter | € 23,15 | € 23,15 |
1 | Intel PRO/1000 GT | € 23,28 | € 23,28 |
4 | Hitachi Deskstar 7K1000.C, 500GB | € 66,60 | € 266,40 |
6 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 80,95 | € 485,70 |
6 | Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB | € 102,90 | € 617,40 |
1 | Norcotek RPC-4220 | € 446,13 | € 446,13 |
1 | Corsair HX650W | € 99,20 | € 99,20 |
4 | Kingston 8GB 1333MHz DDR3 Registered ECC with Parity CL9 DIMM Quad Rank, x8 LV | € 59,30 | € 237,20 |
1 | Supermicro X8DT3-LN4F | € 472,74 | € 472,74 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.218,60 |
Motivatie
Aangezien ik nu 4 servers 24/7 heb draaien wordt het in het hokje een beetje warm, nu is dat niet het enige probleem maar het verbruik speelt een rol. En omdat alles altijd overal en nergens staat wil ik alles in een hebben.Dus dit betekend dat mijn VMWare bakken en NAS in elkaar geknutseld moeten worden, tot een bak waar ik even mee vooruit kan.
Storage Motivatie
Aangezien ik trouw blijf aan Windows server 2008 als het op storage aan komt zal deze virtueel de 16 Disken aan gaan spreken.De 16 Disken zullen later een update krijgen naar een groter formaat.
Het moederbord heeft ook 2 connectors voor mini SAS
Taken die hij moet gaan vervullen
- NAS- VMWare server voor virtuele machines
- Later misschien als PFSense Router.
Machines die erop komen te draaien
- Exchange server verdeeld over 3 servers (10GB Gereserveerd)- Webserver (Ubuntu)
- Gateway/VPN Server (Server 2008)
- 2-3x Windows 7 (Voor verschillende test doeleinden en als Dev machine
- WDS Server / WSUS (Server 2008)
- Domain Controller (DHCP-DNS enz.)
- Nieuwe Server 2008 NAS
En wellicht nog wel meer test/productie machines.
Research
Ik heb de topics hier doorgenomen en ben veel te weten gekomen, op het gebied van NAS en VMWare ESXi (Heb ook aan andere gekeken maar blijf toch vertrouwd bij ESXi)VMWare en Windows Server 2008 als NAS in een box?
Ja, dit wil ik doen door RDM in ESXi dus mijn disken zoals ze nu zijn in de NAS rechtstreeks aanspreken met een virtuele Server 2008 die dan op zijn beurt weer als NAS gaat dienen.Ik ga mijn oude niet clone maar gewoon netjes van voor af aan beginnen.
VMWare zal dus als hoofd OS gaan dienen voor de Virtualisatie ik verwacht hier dan ook geen problemen mee.
Vragen waar ik nog mee zit
- Hoe zit het met de performance met ESXi en Server 2008?Heb hier zelf ook al wat testjes mee gedaan op me huidige ESXi Config, dit was op zicht goed te noemen.
Maar dit was slechts met 2 disken en wat benchmarks, vervolgens wat filmpjes kijken over het netwerk en data kopiëren.
Maar nu wordt er hier best veel gebruik gemaakt van de NAS.
Dit wil zeggen iedereen heeft zijn eigen Film Disk. 's avonds wil het dan nog wel eens zijn dat er gedownload wordt, en door 3 man film gekeken en dan ook nog eens muziek afgespeeld.
Je voelt hem dus al aankomen best veel Lees en Schrijfwerk.
Het moederbord heeft ook 2 connectors voor mini SAS En dan nog de Rocketraid (3220)
Hoe gaat de VM (Server 2008) hier dus mee om. Aangezien ik dit niet uitvoerig kan testen.
- Is het handig om alles in een te doen (Domme vraag misschien Domme vragen bestaan niet toch?
- Energie verbruik Schatting? met de config die hierboven staat.
- Welke aansluitingen kan ik het beste nemen voor de kast (SFF of gewoon SATA)
Ik weet dat dit een voorkeurs vraag is. Maar ik ben toch benieuwd of er nog verschil is in het makkelijker wegwerken, nummeren van kabels, aansluiten enz enz.
- Zal de hardware volstaan met wat ik in gedachte heb.
Dit is ook weer voor keur dat weet ik maar toch graag eventueel advies.
De vragen lijst wordt wellicht nog langer kom er op dit moment even niet op.
Ik zal vast een hoop dingen vergeten zijn enz. Maar dat hoor ik dan graag.
Alvast bedankt voor het lezen
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?