• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08-2025
beste Tweakers,

ik heb een BTO 17CL36, een laptop met een intel i7-2820QM,12GB 1600Mhz Dual-channel en een GTX460M GDDR5 videokaart, bijde gekoeld met een eigen Ventilator.

nu loopt de GTX460M tijdens het gamen op tot 70/80 Graden, wat opzich nog niet zo heel slecht is..maar Furmark loopt al snel richting de 85/90 graden wat ik toch iets te hoog vind :9

nu heb ik hem al schoongemaakt, en ge-repasted..heefd 2 graden geholpen..nu heb ik het idee dat de ventilator nog een stuk sneller kan..

is er een programma'tje waarmee je de fan's gewoon 100% zet? tijdens gamen gaan de speakers toch loeihard, dus een beetje geluid is niet erg :D

ik wacht op reactie's met progje's die ik kan proberen..

(speedfan werkt niet)

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• EXpaND
hi guys,

ben er al achtergekomen! :D
voor de personen die zelf in het bezit zijn van een Clevo/Sager/BTO/Xnotebooks laptop ect, probeer FN (blauwe letters onderaan toetsenbord en 1)dus FN+1 -> dit gooit bij mij de fans op 100% :9

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Verwijderd

Je had ook MSI Afterburner kunnen installeren. Dan kan je zelf instellen bij welke temperatuur de fans hoe hard moeten draaien.

• EXpaND
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 00:47:
Je had ook MSI Afterburner kunnen installeren. Dan kan je zelf instellen bij welke temperatuur de fans hoe hard moeten draaien.
dit werkte bij mij alleen bij de ventilator van de Videokaart, devan de processor blijft gewoon zachtjes draaien, verder wel handig programma voor laptops met een enkele ventilator :)

wel bedankt voor de reactie :9

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-01 16:14
Opzich is 90 graden nog een hele redelijke tempratuur voor een (laptop)videokaart als hij op vol vermogen moet draaien hoor... t wordt alleen zo warm op je schoot, dus wat dat betreft heb je een goeie oplossing gevonden :)

• EXpaND
Schumaster schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 08:36:
Opzich is 90 graden nog een hele redelijke tempratuur voor een (laptop)videokaart als hij op vol vermogen moet draaien hoor... t wordt alleen zo warm op je schoot, dus wat dat betreft heb je een goeie oplossing gevonden :)
nou, dit valt reuze mee...volgens laser thermometor is de onderkant maar 28 graden onder prime & furmark..nu moet ik zeggen dat BTO dezr laptop een verdomt goeie koelingssysteem heeft meegegeven! full-load op 100%modus =76/78 graden max..stand auto =85/87 (gaat nooit zelf naar 100%->60% max?)

Thnx voor alle coments! Ik ga hem volgende mamaand laten opsturen om er een i7-2920XM & GTX580M in te lsten instaleren..dan is het weer game on! :9

Pagina: 1