Toon posts:

Tuniq tower 120

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze cooler al 5 jaar in de kast liggen, ooit 2 coolers besteld en nooit terug gestuurd. Het was toen een/het topmodel en bedoeld voor een socket 775 systeem.

Dat systeem is nu dringend aan vervanging toe, en ik vroeg me af of ik deze cooler ook op de huidige systemen nog kan gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products/large/001269.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.frostytech.com/articleimages/200711/tuniqtower120_all.jpg

Ik ben voornemens een Asrock Extreme 4 (Z77) MB met een 2500K aan te kopen. (of een laptop, ben er nog niet uit maar mijn directeur ziet liever een laptop, ook al is ie dan 2 keer zo duur)

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-01 14:22
Ik kan je een ding vertellen, op een laptop gaat hij niet passen;)
Volgens de pricewatch zitten er brackets bij voor sockets 478, 754, 775, 939, 940 en AM2. Aangezien Z77 socket 1155 is gaat dat niet lukken. Je zou kunnen proberen om Tuniq een mailtje te sturen of ze brackets hiervoor hebben.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-01 13:43

Fordox

00101010

of leuk een beetje metaalmodwerk :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Inderdaad, zoek evt. via google op: Tuniq tower 120 1155 bracket

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Je kan kijken hoe de gaten zitten. Bij AMD zitten de gaten altijd op dezelfde plek, een AM2 koeler kun je zo op een AM3+ bord schroeven.

Maar, je hebt al een geweldige koeler voor minder dan 30 piek, die zalman CNSPX10(?) performa.

People as things, that’s where it starts.

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 14:32
YouTube: Mount socket 775 cooler on socket 1156/1155 motherboard

Volgens dit filmpje moet het prima kunnen!

• L702
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-01 12:02

L702

Eric #99

Dat gaat alleen op als het om een mounting systeem met push-pins gaat, wat hier dus niet het geval is. :o

EDIT:
Op de afbeeldingen zie ik ook een AMD clip geval liggen (links onder). Wellicht zou je een retention bracket kunnen vinden waarmee je een AMD koeler op socket 1155/1156 kan monteren.

De Zalman ZM-CS5B, lijkt van die lipjes te hebben om een AMD koeler te kunnen monteren. Maar dit durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen, de prijs lijkt in ieder geval wel de moeite waard om het te proberen.
pricewatch: Zalman ZM-CS5B

Als iemand met een Zalman ZM-CS5B dit zou kunnen bevestigen zou dit mooi zijn. :)

EDIT 2:
Ik lees net ergens dat die clip op jou afbeelding niet standaard met die koeler wordt geleverd, maar ook een accessoire is van Zalman, welke ook te gebruiken is met deze koeler. Aan de ene kant zou dit bevestigen dat het met de Zalman retention bracket werkt, aan de andere kant, moet je wel even kijken of die in de verpakking zit.

[ Voor 58% gewijzigd door L702 op 21-05-2012 23:40 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

L702 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 23:24:
[...]

Dat gaat alleen op als het om een mounting systeem met push-pins gaat, wat hier dus niet het geval is. :o
Ducttape doet wonderen!

People as things, that’s where it starts.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-01 16:10

NoFearCreations

3DPrint the world!

En anders Ty-wraps! :D

---RAWE CEEK!!!---

Verwijderd

Ik denk ik zal nog eens reageren... Wat Fordox zei is te doen. Bij het Goochelen naar " Tuniq Tower 120 1155 bracket " was het bij mij gelijk raak.. Eerste hit gaf aan dat je de Tuniq Tower 120 naar socket 1155 kunt modden, maar dat je beter een andere koeler kunt nemen als je van plan bent om er een hexacore of meer mee te overklokken, omdat de koeler over de 200 watt af zou haken. Daaronder zou dus prima kunnen.
En bij de tweede hit staat een voorbeeld inclusief plaatjes hoe iemand het gedaan heeft... Makkelijker kan het haast niet ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2012 00:30 . Reden: Tiebvaudt ]

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 14:32
L702 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 23:24:
[...]

EDIT:
Op de afbeeldingen zie ik ook een AMD clip geval liggen (links onder). Wellicht zou je een retention bracket kunnen vinden waarmee je een AMD koeler op socket 1155/1156 kan monteren.

De Zalman ZM-CS5B, lijkt van die lipjes te hebben om een AMD koeler te kunnen monteren. Maar dit durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen, de prijs lijkt in ieder geval wel de moeite waard om het te proberen.
pricewatch: Zalman ZM-CS5B

Als iemand met een Zalman ZM-CS5B dit zou kunnen bevestigen zou dit mooi zijn. :)

EDIT 2:
Ik lees net ergens dat die clip op jou afbeelding niet standaard met die koeler wordt geleverd, maar ook een accessoire is van Zalman, welke ook te gebruiken is met deze koeler. Aan de ene kant zou dit bevestigen dat het met de Zalman retention bracket werkt, aan de andere kant, moet je wel even kijken of die in de verpakking zit.
Lees de bovenste reactie van het filmpje: Read the old comments... The push-pins are too big (wide) to fit in the wholes. The srews on the other hand, will do the job perfectly, as they are way, way slimmer than the push-pins!

:)
Pagina: 1