Toon posts:

ATI Radeon hd5450 overklokkken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mij video kaart precies zo als in de video YouTube: overclocking ati radeon hd 5450 overgeklokt maar ik krijg telkens blue screen

systeem
Dell inspiron 560mt
cpu core 2 q8300
6gb werkgeheugen

YouTube: overclocking ati radeon hd 5450

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-01 18:19

Nemesizz

Untouchable

De ene CPU of GPU is de andere niet. Soms moet je ook gewoon geluk hebben dat je een exemplaar hebt waar veel rek in zit.

Ik heb zelf ook CPU's en GPU's die enorm goed overklokken, en chips die met 10Mhz meer al crashen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reatie ik zal dan maar wat trug moetten klokken

• erwin10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-10-2023
maar dat wil dus ook zeggen, ik weet niet of je ook je voltage omhoog doet, maar dat jij dus andere
waarden nodig hebt als in het filmje., ookal is het dezelfde kaart., dus voor jou meer of juist minder.

• wdbs
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08-2025
Ik heb in mijn huideige pc ook een 5450 (512mb) zitten. Met afterburner omhoog geclockt. Zal even moeten kijken op hoeveel die nu draait.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

wdbs schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:37:
Ik heb in mijn huideige pc ook een 5450 (512mb) zitten. Met afterburner omhoog geclockt. Zal even moeten kijken op hoeveel die nu draait.
Het is niet relevant te vertellen hoe jouw kaart klokt. De TS moet zelf lekker aan de slag gaan en testen zoals het hoort! Die van jou kan misschien wel 1000Mhz aan op 1,1v en die van hem doet nog geen 700Mhz op 1,3v (heel overdreven voorbeeld).

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nooit aan de voltage gezeten heeft het veel zin om dat wat om hoog te halen of omlaag te halen

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Kerel,

Aan je vragen te lezen heb je werkelijk geen idee wat je aan het doen bent. Overklokken is een sport, een hobby, zoiets moet je leuk vinden, je er over inlezen enzo. Lees eens wat reviews van kaarten, ga eens wat OC topics doorspitten. Met voorkauwen leer je niets, behalve hoe het niet moet..

*ja, voltage verhogingen hebben zeker zin! Ook om je kaart lekker te slopen trouwens... Heer eerlijk, ik heb overklokken ook geleerd met vallen en opstaan, met slopen en opnieuw beginnen. Een verschil, ik heb voor ik ook maar 1 instelling veranderde, tientallen topics en tutorials doorgespit. En zo hoort het ook.

Ik kan een aardig topic vullen met hardware dat ik gesloopt heb, en de bedragen lopen tegen een modaal maandsalaris aan.. Kortom, succes!

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor die dome vragen je hebt groot gelijk overklokken is een sport en je moet uit vinden hoever je hardware waar mee je overklokt kan gaan

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Dat kan je allen maar uitvinden door reviews te lezen, tutorials door te nemen. Voordat je ging overklokken, wat heb je zelf gelezen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gelezen dat je met stappen van 5MHZ moet overklokken en bencmarks draaien om te kijken of hij stabiel loopt maar als ik met de core clock boven de 730 ga dan bevriest het beeld

• erwin10
ok dan zal je dus voor hogere overclock een hogere voltage nodig hebben vrees ik.,
vrij matig vind ik wel moet ik zeggen meeste kaarten kunnen op stock voltage veel meer hebben..
maar zoals andere al zeiden lees je eerst ff in op het internet..succes !

• erwin10
trouwens, ik bedoel het niet vervelend., maar je bent beter af als je gaat sparen voor een nieuwe kaart :)
overclock gaat jou niet zo heel veel opleveren..

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:53

epic_gram

undercover moderator

erwin10 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 17:45:
trouwens, ik bedoel het niet vervelend., maar je bent beter af als je gaat sparen voor een nieuwe kaart :)
overclock gaat jou niet zo heel veel opleveren..
Dat komt dan omdat het een heel goedkoop kaartje is, niet omdat hij niet over te klokken is. Ik heb ook mijn 4350 redelijk overgeklokt, maar zelfs dan blijft hij gewoon langzaam. Erg? nee, het is gewoon de sport om zoveel mogelijk winst uit een zo goedkoop mogelijke pc te halen.

Maareh, voordat je iemand adviseerd om de spanning te verhogen is het wellicht handig om te vragen hoe warm de graka wordt :>

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Verwijderd

Topicstarter
hij wordt niet zo heel er warm 70 graden want er zit een fan op, het is gelukt om de memory clock naar 1000mhz te halen dat ik er veel vind en de core clock naar 750 maar telkens als ik een game speel dan bevriest het beeld en komt er een melding Ati display driver has stopped responding and has recovered from an error

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

welke software gebruik je?

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik:
ccc 12.4
amd gpu clock tool
en msi afteburner om de temps te checken
windows 7 ultimate 64bit

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

heb je je shaders al meegeklokt of staan die op standaard waarden? Zoja, klok die even mee. :)

en is 70 graden idle of load? Als het load is kan je idd je spanning ook voorzichtig gaan verhogen.

[ Voor 35% gewijzigd door epic_gram op 28-05-2012 10:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
De shaders kan ik niet mee klokken dus ze staan op standaard waarden en hij is 70 graden als de gpu op 99% draait

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 20:16
Low budget kaartjes hebben niet noemenswaardige koeling, dus overclocken kun je vaak wel vergeten.
Overigens is er ook niets te behalen met het overclocken van zo'n kaartje.

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

unfor schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 20:47:
Low budget kaartjes hebben niet noemenswaardige koeling, dus overclocken kun je vaak wel vergeten.
Overigens is er ook niets te behalen met het overclocken van zo'n kaartje.
Er is in theorie wel degelijk veel winst te behalen met het overclocken van zo'n kaartje. Als je een beetje technisch bent kan je wel wat solderen voor een voltmod of iets dergelijks, en een passief gekoelde kaart krijgt opeens veel meer overclock potentie wanneer je er een andere vorm van koeling op loslaat. (schroef er bijvoorbeeld een fan op)

Dat je in de praktijk, ondanks een goede overclock, nogsteeds brakke prestaties hebt ten opzichte van high-end grafische kaarten doet daar niets aan af. Ik denk dat de meesten wel zijn begonnen met budget hardware, het gaat immers ook om het leerproces en de ervaring die je opdoet. En het is natuurlijk ook gewoon leuk. :)

Pagina: 1