Toon posts:

Zuinige thuisserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Na lang zoeken, tobben en reviews te lezen heb ik inmiddels volgende samengesteld

Lian Li PC-Q08 Case
Asus P8H77-I
Intel pentium G620
Corsair value select 4 GB PC-10666 kit van 2

Hierin zal ik 6 schijven plaatsen, het systeem zal voornamelijk dienen als nas voor mijn asrock ion 3D htpc, als sabnzb download & par2check server, centraal backup systeem , printserver & ftp.

In de Lian Li PC-Q08, die ik gekozen heb vanwege de front koeling en ruimte voor 6 hdd's samen met het asus moederbordje past een normal sized ATX voeding.

Ik denk dat het systeem dat ik voor ogen heb dit wel vlot aankan of niet teveel verbruikt voor wat ik in gedachte heb?

Ik loop echter vooral verloren in het enorme aanbod aan voedingen.

Wat ik wil is een zo zuinig mogelijke rotsvaste kwaliteit voeding die dit systeem vele jaren 24/7 draaiende houd. Hier wil ik gerust voor neertellen. Zelf heb ik een seasonic x-560 in mijn pc.

Kandidaten lijken mij onder meer Antec earthwatt 380, Enermax Liberty Eco 400, Seasonic S12II 380, Be Quiet Efficient F1 350, Seasonic X-400 ( jammer genoeg fanless )

Probleem is naar ik lees storten alle voedingen in qua efficiëntie bij lage belasting.

En nergens op het web kom ik hierover informatie tegen welke ATX voedingen welk goed presteren bij wat ik voor ogen heb of ik google verkeerd.

Ik heb ook al gekeken naar SFX voedingen maar daar is het aanbod zo fel beperkt.

De Seasonic SS-300SFD 80 Plus leek me wel wat maar die heeft maar een middelmatige fan erin volgens Silentpcreview.

Alsook weet ik niet of deze dan wel goed in m'n case zal passen die ik voor oog heb.

Weet er iemand raad? Als jullie nog tips hebben verder zijn deze ook welkom,

ik heb ergens vandaag gelezen dat ik beter voor 1 ram latje ga van 4 gb dan 2 van 2 gb ook voor een homeserver.

Dank bij voorbaat

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:39
Nette setup. Ik zou sowieso de Seasonic X-400 laten staan, omdat deze plat moet liggen en mag niet op zijn zij in verband met warmte-ophoping. De Seasonic S12II 380 is een beetje te duur, maar op zich een prima voeding. Met de andere 3 heb ik persoonlijk geen ervaring.

Daarnaast kan je beter voor 1 latje van 8GB gaan, dan 2x 4GB; dan heb je nog altijd ruimte om uit te breiden als je achteraf toch geheugen tekort komt.