[Ubuntu server] Dataverkeer per domeinnaam uitsplitsen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-04 15:54
Dag allemaal,

Ik heb een Ubuntu server draaien met daarop een LAMP omgeving en een aantal website's. Elke website is via een eigen domeinnaam te benaderen. Nu ben ik op zoek naar een manier om het dataverkeer per domeinnaam uit te splitten. Het liefst zou ik zelfs een limiet op het dataverkeer per domeinnaam willen instellen.

Nu zou je denken; een omgeving als ISPConfig zou moeten helpen? Maar let op; het gaat hier niet om verschillende useraccounst met eigen root-directories. Nog sterker; alle domeinnamen komen uit bij de zelfde scripts in de zelfde directorie, en een .htaccess in combinatie met php split de domeinen uit en zorgt dat de goede website getoont wordt. Heb ik zo m'n redenen voor :-).

Ik denk dat ik ergens uit ga komen bij een script die traffic beoordeeld volgens de apache-logs, maar kan daar over niets vinden. Ook geen tutorials die me kunnen vertellen hoe ik zoiets kan doen. Of ik zoek niet goed genoeg, dan kan natuurlijk ook :-). Vandaar dat ik jullie om hulp zou willen vragen. Wie kan me de goede richting op helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Awstats ?

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-04 15:54
Het gaat me om de datatraffic per domeinnaam. Niet om de bezoekersaamtallen. Volgens mij houdt awstats dat niet bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Volgens mij houdt ie dat ook bij.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is goed als je even neerzet wat je zelf gevonden hebt en waarom het niet zou gaan werken. Daarbij keek ik net zelf even naar awstats wat geadviseerd werd en het lijkt er wel bij te staan. Heb je de site wel goed gelezen met features en vergelijking?

We verwachten hier op GoT dat je wat moeite doet voordat je een topic opent. Het is niet helemaal duidelijk of je dat ook gedaan hebt, of simpelweg aangeeft gezocht te hebben zonder het werkelijk gedaan te hebben.

Commandline FTW | Tweakt met mate