Ik heb een Axis 207W IP camera aangekocht. Deze heeft de mogelijkheid om bij een event (beweging in het beeld) een mail met een snapshot te versturen. hiervoor moet je via de webinterface van de camera de SMTP settings instellen van je ISP (dit is telenet bij mij). nu vul ik deze in maar het als ik via de testknop een testmail wil laten versturen krijg is steeds een foutmelding: "primary server failed" (primary is omdat je er 2 kan instellen als je dat wil). iemand hier ervaring mee?
Ik weet geen oplossing om Telenet aan de praat te krijgen, maar je zou ook Gmail kunnen gebruiken? Doe ik ook voor mijn backup software, die heeft ook een SMTP server nodig om mail te kunnen versturen, en daar heb ik m'n Gmail account voor gebruikt
Je moet een aantal dingen invullen:
- Een IP-adres voor de camera zelf
- Het subnetmasker dat je netwerk gebruikt
- De gateway die je netwerk gebruikt
en dan
- Het ip-adres van de mailserver
of
- minimaal 1 ip-adres van een DNS-server
- de naam van de mailserver.
Ik weet niet of de Axis namen kan resolven; wat heb je ingevuld voor de mailserver?
- Een IP-adres voor de camera zelf
- Het subnetmasker dat je netwerk gebruikt
- De gateway die je netwerk gebruikt
en dan
- Het ip-adres van de mailserver
of
- minimaal 1 ip-adres van een DNS-server
- de naam van de mailserver.
Ik weet niet of de Axis namen kan resolven; wat heb je ingevuld voor de mailserver?
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
@ Thinkpad: Gmail lukt niet door SSL, dit ondersteunt de IP cam niet.
@ Paul: ik heb al dns servers ingegeven (standaard staat deze op die van de router). IP adres van de camera is vast (om naar te kunnen connecteren van buiten mijn LAN netwerk. SMTP van telenet (uit.telenet.be) heb ik al vervangen door een IP adres (verkregen door naar de smtp server te pingen).
@ Paul: ik heb al dns servers ingegeven (standaard staat deze op die van de router). IP adres van de camera is vast (om naar te kunnen connecteren van buiten mijn LAN netwerk. SMTP van telenet (uit.telenet.be) heb ik al vervangen door een IP adres (verkregen door naar de smtp server te pingen).
Waarschijnlijk beschikt je provider ook nog wel over een normale SMTP server die op poort 25 werkt. Vaak iets van relay.provider.tld
Zoek even op de site van je provider en let op vermeldingen over zakelijke SMTP servers geschikt voor relaying.
Deze misschien?
nslookup smtp.telenet.be
Niet-bindend antwoord:
Naam: smtp.telenet.be
Addresses: 195.130.132.48
195.130.132.50
195.130.137.68
195.130.137.74
Zoek even op de site van je provider en let op vermeldingen over zakelijke SMTP servers geschikt voor relaying.
Deze misschien?
nslookup smtp.telenet.be
Niet-bindend antwoord:
Naam: smtp.telenet.be
Addresses: 195.130.132.48
195.130.132.50
195.130.137.68
195.130.137.74
[ Voor 39% gewijzigd door akimosan op 22-05-2012 09:20 ]
ik gebruik nu gewoon de SMTP server "uit.telenet.be" via poort 25 en die werkt al niet. kan ik met een gewoon abonnement op een zakelijke server van telenet?
nslookup uit.telenet.be
Naam: uit.telenet.be.telenet.be
Address: 67.215.65.132
nslookup smtp.telenet.be
Naam: smtp.telenet.be.telenet.be
smtp en uit verwijzen naar dezelfde server.
ik gebruik de smtp van telenet ook als smtpserver voor mijn nas en dat werkt perfect..
Naam: uit.telenet.be.telenet.be
nslookup smtp.telenet.be
Naam: smtp.telenet.be.telenet.be
smtp en uit verwijzen naar dezelfde server.
ik gebruik de smtp van telenet ook als smtpserver voor mijn nas en dat werkt perfect..
zou het aan mijn router kunnen liggen? (dir-100 van D-link)
FTP uploads via poort 21 naar het internet werkt ook niet, krijg ik een timeout fout.
FTP uploads via poort 21 naar het internet werkt ook niet, krijg ik een timeout fout.
moet je proberen te telnetten naar die machine en kijken of je antwoord krijgt op poortje 25DenBenny schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 15:32:
ik gebruik nu gewoon de SMTP server "uit.telenet.be" via poort 25 en die werkt al niet. kan ik met een gewoon abonnement op een zakelijke server van telenet?
http://www.yuki-onna.co.uk/email/smtp.html
Wat hij zegt. In Nederland deed KPN dit ook (poorten blokkeren). Zijn vast oplossingen voor te verzinnen, maar gewoon die van gmail gebruiken is het makkelijkst denk ik.ThinkPadd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:22:
Ik weet geen oplossing om Telenet aan de praat te krijgen, maar je zou ook Gmail kunnen gebruiken? Doe ik ook voor mijn backup software, die heeft ook een SMTP server nodig om mail te kunnen versturen, en daar heb ik m'n Gmail account voor gebruikt
bij gmail kun je bij opties SSL uitschakelen
dan is het gewoon mogelijk
Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)
Doe ik dit door de "Niet altijd https gebruiken" te selecteren?
Pagina: 1