Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skandalouz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-05 20:32
Goedenmiddag,

ik heb een HTPC staan waarop ik WMC draait. Als ik 's avonds ga slapen zet ik hem af en toe in slaapstand, alleen wordt hij vaak uit zichzelf weer wakker. Ik heb twee registraties van 6u 's ochtends, vannacht was het rond 3.10, en een keer sprong hij na een half uur weer aan, en daarna weer na een uurtje. Naast WMC draait eigenlijk alleen skydrive client, Coretemp en de nodige drivers voor beeld en de logitech muis/toetsenbord. Windows update is uitegeschakeld. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:59

Wallie

Herr

Dat ding download ergens 's nachts de gids een keer...

Je kan het ook goed onder controle houden met de MCE Standby Tool:
http://slicksolutions.eu/downloads.shtml
http://www.degroeneknop.n...language=english#msg36415

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skandalouz
Gebeurt dit dan niet dagelijks, op een vast tijdstip? Ik heb hem 1 keer rond middernacht niet in slaapstand kunnen houden, maar een andere keer rond 6u.
Ik zal de tool even proberen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dit ook wel eens met mijn desktop, ik verdenk de muis ervan.
dat die toch om een of andere reden een beweging ziet en dat de pc aangaat daardoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skandalouz
De muis lijkt het me niet, bij normaal afspelen moet het menu lnks tevoorschijn komen als de muis beweegt en dat heb ik nog nooit gezien. Mocht de tool niet werken, koppel ik de muis een keer los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04

FutureCow

(C) FutureCow

Als je het volgende doet:

Control Panel - Computer Management - Event viewer

In event viewer naar Windows Logs - System

Dan zoek je rond de tijd dat de PC is aan gegaan naar: Power - Troubleshooter

en dan kan er iets staan als:

code:
1
2
3
4
5
6
The system has returned from a low power state.

Sleep Time: ‎2012‎-‎05‎-‎21T21:59:27.800751200Z
Wake Time: ‎2012‎-‎05‎-‎22T03:21:30.067918600Z

Wake Source: Timer - Windows will execute 'NT TASK\Microsoft\Windows\Media Center\mcupdate_scheduled' scheduled task that requested waking the computer.

Of misschien iets heel anders, maar de reden staat er dan bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skandalouz
Ik heb de logs even bekeken (was er al langer naar op zoek, bedankt!) en blijkbaar is het inderdaad media center die een geplande taak qua updaten heeft om 3.13u. Alle andere wake-ups komen blijkbaar van ofwel de HID-usb muis of iets anders usb-gerelateerd. Dit zal ik ook even uitschakelen, en dan is mijn probleem opgelost!
De tool heb ik overigens geprobeerd, die deed het ook. Bijkomend effect was dat bij gewoon opstarten van de pc WMC niet direct geopend werd, en ik ben er nog niet over uit of dat juist goed of slecht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-05 12:39

LocalJoost

plaatje hieronder

Ik heb het zelfde issue met een laptop gehad. Deze haalde ik regelmatig loeiheet uit mijn tas, terwijl ik hem toch echt op sleep had gezet.

Dit bleek te liggen aan (USB) wake timers. Het is uit te schakelen in Advanced power options:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8lG9hf5yVahtOR8LgrIOPdMd/full.png
Als je dit disabled kan de PC niet meer aangezet worden door triggers vanuit USB e.d.

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

Pagina: 1