High-end pc 1300 euro.

Pagina: 1
Acties:

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals je verwacht bij een high-end systeem, ga ik hem vooral gebruiken voor gamen.
Mijn systeem wordt dus enkel en alleen voor games, films kijken en internet gebruikt.

Met het systeem wil ik vooral
De nieuwste games kunnen draaien die er dit jaar aan zitten te komen.
dus gewoon een goed game pc, waar ik paar jaar mee vooruit kan gaan.
ik ben verslaafd aan 60 FPS ;) dus het zou mooi zijn als ik de meeste games op high/ultra settings met 60fps kan spelen.
Er zal niet overgeclocked gaan worden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat de titel al zegt, zoek ik een pc van 1300 euro. maximaal 1400.
Dit bedrag is inclusief Windows 7 erbij en installatie van de hardware minimaal en bezorg kosten. Windows kan ik zelf ook wel installeren. Daarnaast wil ik alles bestellen in 1 winkel een Azerty, 4launch of Alternate(voorkeur).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
ik heb geen enkele randapparatuur nodig, momenteel neem ik al een heel lijstje mee:
Logitech G15 Oranje
Logitech G13
Logitech G35 headset
Logitech G500 muis.
en een goedkope Acer beeldscherm van 1920x1080

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
6 Of 8 GB intern geheugen minimaal.
een bertrouwbare SSD (ik heb een OCZ SSD hier liggen, maar is niet de snelste en niet zo betrouwbaar)
Nvidia videokaart GTX670 of GTX680 2GB editie minimaal.
Intel i5 2500k

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Mijn voorkeur gaat uit naar Intel en Nvidia hardware.
intel werkt altijd stabiel, heb wat AMD systemen gehad met problemen.
Nvidia heeft goede drivers en heeft daarnaast nog Digital viberance, dat ik echt ga missen op een AMD videokaart. Liever een single GPU kaart en geen SLI of Crossfire.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
een behuizing als een 500R is groot zat, ik wil geen monster hoge behuizing hebben, want hij staat al op een verhoging.
Tweede punt is dat alles goed gekoelt moet blijven. dus een mugen 2 rev B koeler lijkt me goed.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-05 14:34
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Carbide 500R Black€ 93,90€ 93,90
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,55€ 31,55
1Asus GTX670-DC2T-2GD5€ 399,-€ 399,-
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 184,20€ 184,20
1Corsair Enthusiast TX550M€ 71,90€ 71,90
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 104,72€ 104,72
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 46,80€ 46,80
1Asrock Z77 Extreme4€ 122,95€ 122,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.055,02

Dit is wat de Best buy guide aanraad, de mugen rev2 is eigenlijk niet nodig, maar wel lekker stil. Hier komt je rand apparatuur nog bij en windows, en dan zit je zo op 1300-1400 eu

• Pykow
  • Nu online

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
sjaakwortel schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:08:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Carbide 500R Black€ 93,90€ 93,90
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,55€ 31,55
1Asus GTX670-DC2T-2GD5€ 399,-€ 399,-
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 184,20€ 184,20
1Corsair Enthusiast TX550M€ 71,90€ 71,90
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 104,72€ 104,72
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 46,80€ 46,80
1Asrock Z77 Extreme4€ 122,95€ 122,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.055,02

Dit is wat de Best buy guide aanraad, de mugen rev2 is eigenlijk niet nodig, maar wel lekker stil. Hier komt je rand apparatuur nog bij en windows, en dan zit je zo op 1300-1400 eu
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B452185%5D=1
Dit systeem komt bij azerty uit op 1397.60 euro
met montage + installatie.
levering van de videokaart is nog lastig.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Also mobo kan je deze nemen: pricewatch: Gigabyte GA-Z77-DS3H
Iets goedkoper, zeker even goed + je wil toch geen SLI.

Als je een kleinere case wil is de Carbide 300R ook goed/mooi. Of de Antec Three Hundred Two...

De XFX 550w Pro voeding is ook iets goedkoper en evengoed maar niet modulair. Ligt er aan wat je wil, in performance ga je het niet merken.

Ah ja, de beste manier om iets te sparen... bouw je PC zelf, buiten wat prutsen met de koeler is er niks aan. Je hebt er ook meer voldoening van achter af. Oefen eens op je oude PC als je je niet zeker voelt. Ook genoeg Step-by-step filmpjes te vinden op Youtube enzo...

Je hebt nu een i7 870 op zich geen slechte CPU, ... misschien kan je wel even verder met een nieuwe GFX kaart + SSD ? Dan kan je later nog altijd de andere onderdelen upgraden.

Windows 7 kan je blijkbaar al voor minder dan 30€ vinden, kan wel de topic niet meer vinden met de link. Iemand?

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:06

p0st

Dutch Reefer

W.b. Windows 7, www.culgame.com! Ik had een W7 Ultimate licentie voor <20€!

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Dat was de site, nice ;)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:49
Kan aan mij liggen hoor, maar 22$ voor een Windows 7 (Ultimate!) licentie klinkt nogal fishy. Dat kan volgens mij nooit echt legaal zijn.

The devil is in the details.

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04 10:49

IIsnickerII

Docent Software Dev

Als er groot ingekocht word kan de aankoop prijs van de leverancier flink meevallen. En omdat ze zo´n groot aantal stuks verkopen kunnen ze deze ook voor een spotprijs kwijt.

Voor je SSD kan ik een Samsung 830 series of een Crucial M4 Aanraden.

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Verwijderd

Pykow schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:37:
[...]

http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B452185%5D=1
Dit systeem komt bij azerty uit op 1397.60 euro
met montage + installatie.
levering van de videokaart is nog lastig.
Dat ziet er lang niet gek uit. Even opgeslagen voor latere review.

• Pykow
  • Nu online

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Inrage schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:56:
Also mobo kan je deze nemen: pricewatch: Gigabyte GA-Z77-DS3H
Iets goedkoper, zeker even goed + je wil toch geen SLI.

Als je een kleinere case wil is de Carbide 300R ook goed/mooi. Of de Antec Three Hundred Two...

De XFX 550w Pro voeding is ook iets goedkoper en evengoed maar niet modulair. Ligt er aan wat je wil, in performance ga je het niet merken.

Ah ja, de beste manier om iets te sparen... bouw je PC zelf, buiten wat prutsen met de koeler is er niks aan. Je hebt er ook meer voldoening van achter af. Oefen eens op je oude PC als je je niet zeker voelt. Ook genoeg Step-by-step filmpjes te vinden op Youtube enzo...

Je hebt nu een i7 870 op zich geen slechte CPU, ... misschien kan je wel even verder met een nieuwe GFX kaart + SSD ? Dan kan je later nog altijd de andere onderdelen upgraden.

Windows 7 kan je blijkbaar al voor minder dan 30€ vinden, kan wel de topic niet meer vinden met de link. Iemand?
ik heb alleen schrik voor het bouwen van de CPU. overige hardware heb ik al meer meer gedaan.
In mijn huidige systeem heb ik al een OCZ agility 3 erin gezet, alleen kabeltje was te kort ;) waardoor hij niet netjes is weg gewerkt, maar ach een dichte kast en hij blijft toch op 1 plek staan.

Vorig jaar had ik de standaard GPU vervangen (dat was een GT320) vervangen voor een GTX460. Gelukkig had ik net 2x 6 pins voeding om hem aan te kunnen.

Eerst zat ik ook te twijfelen om toch maar een upgrade uit te voeren, maar ik moet redelijk veel vervangen.
HDD is een economische schijf en dus redelijk langzaam en heeft wat dode sectoren ( via HDTune getest)
Me grafische kaart moet een update krijgen, maar dan moet ik dus ook me voeding veranderen.
Daarnaast heb ik 3 maanden terug heel veel last gehad van bluescreens en geheugen fouten. soms duurde het een uur voordat ik mijn pc goed kon opstarten, dus ik ben bang dat me pc het geen jaren lang meer gaat volhouden.

mijn huidige pc heeft maar 2 voordelen, dat is me CPU die het nabehoren goed doet, maar wel 55 tot 60 graden wordt tijdens diablo3 of Battlefield 3. Me kast is gewoon niet goed gekoelt.
De tweede voordeel is die snelle laadtijd van de bios en dat samen met een SSD zit ik nu razend snel in windows.+/- 30 seconde.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

de CPU hoef je niet te bouwen, gewoon op de pinnetjes leggen en klaar. CPU is niet moeilijker dan geheugen of videokaart vind ik.

En 60 graden voor battlefield 3 met een vrij dikke i7 is best netjes.

People as things, that’s where it starts.

• Pykow
  • Nu online

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
VasZaitsev schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:21:
de CPU hoef je niet te bouwen, gewoon op de pinnetjes leggen en klaar. CPU is niet moeilijker dan geheugen of videokaart vind ik.

En 60 graden voor battlefield 3 met een vrij dikke i7 is best netjes.
Ja maar je zit toch ook met koelpasta enzo ?

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-05 11:08
Pykow schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:36:
[...]

Ja maar je zit toch ook met koelpasta enzo ?
Simpelweg een korrel koelpasta uitsmeren en de koeling er op. Totaal geen rocketscience hoor. :)
Zijn ook honderden tutorials over te vinden op Youtube.

Heb een jaar geleden voor het eerst mijn eigen systeem in elkaar gezet, was er eerst ook altijd vrij huiverig over en dan vooral over de CPU. Maar achteraf is het echt kinderspel, gewoon een beetje manuals lezen en gaan. Achteraf denk je echt 'waar heb ik me druk over gemaakt?!'. :+

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Koelpasta moet je toch niet uitsmeren?

Enfin, bij mijn koeler, een Arctic Cooling Freezer 13 Pro, zat al goede koelpasta geplakt, dus ik hoefde niet moeilijk te doen.

People as things, that’s where it starts.

• Pykow
  • Nu online

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
kleine aanpassing ook qua levering:
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B497346%5D=1

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:28
Er word aangeraden om de Intel Core i5 2500K Boxed te nemen. Ik vraag me af of deze erg veel toevoegt aangezien ik nergens zie dat je van plan bent om te gaan overklocken.
En voor het zelfde geld kan je ook een ivy-bridge nemen toch?

• Pykow
  • Nu online

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Nixo schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:49:
Er word aangeraden om de Intel Core i5 2500K Boxed te nemen. Ik vraag me af of deze erg veel toevoegt aangezien ik nergens zie dat je van plan bent om te gaan overklocken.
En voor het zelfde geld kan je ook een ivy-bridge nemen toch?
Intel Core i5 3570K dus.
Qua prijs scheelt het niet zoveel, dus waarom ook niet ;)

en de corsair 300R is inderdaad een kleinere kast, maar dat betekend toch ook weer meer warmte dan in de 500R ?

• Pykow
  • Nu online

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Om nog even terug te komen op mijn pc die ik wil gaan bestellen.
Kan iemand mij tips geven hoe ik mijn pc koel houdt ?
is een mugen 2 rev B voldoende om de kast koel te houden.
Zit nu met een standaard systeem van acer en mijn CPU (i7 860) wordt 75 graden vandaag. toen was geen enkele game meer speelbaar in mijn systeem.

Mijn pc wordt nu dus te warm en vroeg me af of mijn samenstelling van mijn nieuwe systeem goed gekoeld blijft en of ik misschien wat moet toevoegen voor meer koeling in me kast.
Laat de pc zoals eerder aangegeven in elkaar zetten bij de webshop en niet zelf. kost me wat meer , maar daar zit ik niet zo mee.

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-05 14:34
Als je goed kijkt op de plaatjes van de 500r zie je dat daar sowieso al een belachelijke fan in zit, maar je zou er een paar 120mm fans bij kunnen doen. Ik ben altijd fan van de nexus silent fans, maar er is echt heel veel keuze.
http://www.google.nl/url?...g2=LiEtDI6wgLM2k6-tpjKxYw

• Pykow
  • Nu online

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
is een Corsair Enthusiast Series Modular TX550M voldoenen voor een GTX680 ?
ik zou eerder willen gaan voor 650 wattage of is dit niet nodig ?

heb nu het volgende :
http://azerty.nl/winkelma...D=1&product%5B518473%5D=1

net iets boven me maximum van 1400 euro

[ Voor 56% gewijzigd door Pykow op 26-05-2012 07:32 ]

• p0st

p0st

Dutch Reefer

650W is nog steeds echt heel veel voor jouw systeem, ook met 550 kun je ruimschoots toe! Hier een mooie quote van iemand uit een thread die ik eerder gestart ben:
Eens even kijken of je een fatsoenlijke inschatting kunt maken dan:
Hoeveel zou dit systeem vreten?
i5 2500K op 4.3GHz
Gigabyte Z68UD3
16GB geheugen
10-tal harde schijven, 2 SSD's
Promise SuperTrak EX16350
GTX 680 zonder OC
8 fan's

Full load power use uit het stopcontact (furmark + linx + zooitje lees / schrijf acties op HD's)
spoiler:
420W
Om die reden ga ik nu een 580W van be quiet! bestellen :)

• Pykow
  • Nu online

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Laatste vraag, wat is een betere upgrade ?
Intel Core i5 3570K naar een Intel Core i7 -3770K
of
Corsair Vengeance 8GB (2x4GB) naar Corsair Vengeance 16GB (4x4GB)

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Beide eigenlijk niet nodig, maar ik zou persoonlijk voor de RAM gaan :) omdat die i7 alleen van pas gaat komen bij een aantal hele specifieke programma's die Hyperthreading ondersteunen.

Pagina: 1