Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• ElektroNeko
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Hallo tweakerts,

Ik krijg als het goed is binnenkort een Motorola Razr V3 (Specs voor de liefhebbers [hier]). Op deze mobiel kun je echter zover ik weet alleen online door een WAP 2.0 provider op te geven. Ik kon niet op de sites van de providers uitvinden of het gebruik gewoon valt in het databundel die je krijgt bij een abonnement, of dat je alsnog apart moet betalen voor WAP.

Dus de uiteindelijke vraag is: Valt WAP gewoon bij providers onder het algemene databundel die je krijgt bij een mobiel abonnement?

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 20:30
ElektroNeko schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:46:
Hallo tweakerts,

Ik krijg als het goed is binnenkort een Motorola Razr V3 (Specs voor de liefhebbers [hier]). Op deze mobiel kun je echter zover ik weet alleen online door een WAP 2.0 provider op te geven. Ik kan niet bij providers uitvinden of het gebruik gewoon valt in het databundel die je krijgt bij een abonnement, of dat je alsnog apart moet betalen voor WAP.

Dus de uiteindelijke vraag is: Valt WAP gewoon bij providers onder het algemene databundel die je krijgt bij een mobiel abonnement?
Wat zei je provider toen je ze belde?

• ElektroNeko
Lumics schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:48:
[...]

Wat zei je provider toen je ze belde?
Ik heb eerlijk gezegd nog niet gebeld, en ik ben eigenlijk nog een provider aan het uitzoeken. Ik weet geen eens zeker of ik een bundel met data neem. Vandaar deze vraag.

(En effe een edit om de OP wat duidelijker te maken...)

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-11 08:14

itsalwaysme

Graast voor DB

Je kan toch gewoon gebruik maken van GPRS? Dat wordt volgens de specs ondersteund.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:46

Fiber

Beaches are for storming.

Wordt WAP überhaupt nog ondersteund door de providers?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Echte ouderwetse WAP moet inderdaad door de provider worden ondersteund, die als een gateway de wap-pagina's converteert naar een binair formaat. Jouw telefoon ondersteunt echter WAP 2.0, waarvan ik op de wikipedia Wikipedia: Wireless Application Protocol lees dat er geen gateway meer nodig is.

In dat geval gaat het gewoon werken, en gaat het gewoon van je normale databundel. Het gaat dan om WAP-pagina's over standaard HTTP (via GPRS).

Edit: welke wap-pagina's wilde je gaan bekijken? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Kuhlie op 21-05-2012 16:05 ]

• ElektroNeko
Kuhlie schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:04:
Echte ouderwetse WAP moet inderdaad door de provider worden ondersteund, die als een gateway de wap-pagina's converteert naar een binair formaat. Jouw telefoon ondersteunt echter WAP 2.0, waarvan ik op de wikipedia Wikipedia: Wireless Application Protocol lees dat er geen gateway meer nodig is.

In dat geval gaat het gewoon werken, en gaat het gewoon van je normale databundel. Het gaat dan om WAP-pagina's over standaard HTTP (via GPRS).

Edit: welke wap-pagina's wilde je gaan bekijken? ;)
Het gaat me niet zozeer om de pagina's, maar omdat ik er dan op zou kunnen MSNen en e-mailen.

En erg bedankt voor die informatie :)

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-11 09:37
msn gaat echt fantastisch op die manier :+)

• Fiber

Fiber

ElektroNeko schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:09:
[...]
Het gaat me niet zozeer om de pagina's, maar omdat ik er dan op zou kunnen MSNen en e-mailen...
Ik denk dat je dat gauw zat bent op dit toestel. Ik zou het lekker bij SMS'en en bellen houden.

Een goedkope moderne telefoon waar dit wel goed op gaat kost ook geen drol meer tegenwoordig.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Je zorgt toch wel dat je weet waar je aan toe bent voor je een abonnement afsluit?

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-11 09:37
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:31:
Je zorgt toch wel dat je weet waar je aan toe bent voor je een abonnement afsluit?
Daar is hij dus nu mee bezig

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Als ik me niet vergis ging WAP gewoon over het GSM netwerk. In dat opzicht denk ik niet dat het onder de databundel valt, maar dat er per minuut wordt aangerekend.

Wat ik me dan weer afvraag is waarom je nu nog die GSM in handen gaat krijgen en waarom je er moderne zaken op zo'n oude telefoon wilt gaan doen, in plaats van dan een nieuwere foon te zoeken...

[ Voor 37% gewijzigd door Big Womly op 21-05-2012 16:41 ]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Fiber

Fiber

Ik snap best dat je zo'n ding wil hebben, hij ziet er gewoon cool uit, maar je moet er niet mee gaan e-malen en internetten vind ik, dat schiet niet op.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
WAP 2.0 gaat idd gewoon over 't GSM netwerk, maar dan wel via GPRS (2,5G) en dus ook uit de databundel, voor af en toe een mailtje is dat snel genoeg.

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:06

Tarin

Just plain weird.

Ik heb destijds op mijn Razr V3 een gmail-app gehad en heb een paar keer gegoogled. Dit werd gewoon per kb afgerekend op m'n rekening (Tele2), dus ik vermoed dat het uit je databundel gaat als je die hebt.

Daadwerkelijk een email schrijven of chatten gaat echter natuurlijk voor geen meter met alleen T9 als ingaveoptie.

[ Voor 22% gewijzigd door Tarin op 21-05-2012 20:25 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Pagina: 1