• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

Topicstarter
Hallo,

ik ben van plan om deze week een scherm te halen die zowel displayport als hdmi ondersteund.
nu is er bij dit scherm alleen een dvi kabel megeleverd, en ik werk liever op hdmi of displayport. dus daar moet ik nog een kabel voor halen.

maar nu de vraag: wat is het verschil qua performance (zoals reactietijd en inputlag) tussen hdmi en displyport? en heb ik voor een eyefinity set-up anders nog steeds een actieve displayport adapter nodig, of kan deze gewoon aan het scherm?

ik neig nu dus wel om die scherm te halen vanwege de displayport.

dit is het scherm: pricewatch: Asus VE258Q

dus iemand meer duidelijkheid? ik heb wel gevonden dat displayport meer bandbreedte heeft en sneller is, maar merk je dat ook wel?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:09
Die monitor heeft helemaal geen bijzondere features, het maakt 0,0 uit of je de monitor via DVI, HDMI of DisplayPort aansluit... ze zullen allemaal hetzelfde beeld weergeven. Of je ben van plan de ingebouwde speakers van de monitor gebruiken, dan valt DVI af omdat daar geen audio wordt meegestuurd.

Inputlag is een 'eigenschap' van het paneel in de monitor, daar veranderd de manier van aansluiten niets aan.

Meer bandbreedte etc voor DisplayPort is van toepassing op 3D, resoluties hoger dan 1920x1200 etc. allemaal eigenschappen die je gekozen monitor niet heeft... dat verschil ga je dus niet merken want je maakt er geen gebruik van.

Als videokaart en monitor beide een displayport aansluiting hebben dan heb je geen actieve coverter/adapter meer nodig.

Kortom, als je de speakers van de monitor niet gaat gebruiken volstaat de DVI kabel die je nu al hebt prima.

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 21-05-2012 16:31 ]

• Fordox

Fordox

00101010

Topicstarter
MicGlou schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:31:
Die monitor heeft helemaal geen bijzondere features, het maakt 0,0 uit of je de monitor via DVI, HDMI of DisplayPort aansluit... ze zullen allemaal hetzelfde beeld weergeven. Of je ben van plan de ingebouwde speakers van de monitor gebruiken, dan valt DVI af omdat daar geen audio wordt meegestuurd.

Inputlag is een 'eigenschap' van het paneel in de monitor, daar veranderd de manier van aansluiten niets aan.

Meer bandbreedte etc voor DisplayPort is van toepassing op 3D, resoluties hoger dan 1920x1200 etc. allemaal eigenschappen die je gekozen monitor niet heeft... dat verschil ga je dus niet merken want je maakt er geen gebruik van.

Als videokaart en monitor beide een displayport aansluiting hebben dan heb je geen actieve coverter/adapter meer nodig.

Kortom, als je de speakers van de monitor niet gaat gebruiken volstaat de DVI kabel die je nu al hebt prima.
dan haal ik wel een displayport kabeltje voor toekomstige eyefinity :)

dank u voor het bondige antwoord, ik had het zelf ook al een beetje in gedachten.

• Fordox

Fordox

00101010

Topicstarter
deze link was onnodig, vooral met de vooranimatie.

ik heb wel degelijk gegooglet van tevoren, maar ik heb nergens specifiek iets kunnen vinden over inputlag en andere voorvallen dat puur met kwaliteit te maken heeft als het op 1 scherm aankomt.

en daarnaast, ik ga de dvi niet gebruiken. hier stap ik sowieso vanaf dus ik wilde een displayport of hdmi kabel kopen.

Ik ook wel van het eerst zoeken voordat je het vraagt. maar niet op zon sarcastische manier. hier ben ik ook al een aardig tijdje mee op gehouden.
offtopic:
altijd leuk om zoiets te krijgen van iemand die maarliefst 41 forum posts heeft gemaakt

[ Voor 8% gewijzigd door Fordox op 21-05-2012 22:32 ]