Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mede-tweakers,

Sorry voor de zoveelste router post.

De afgelopen weken stop mijn router(TL-WR1043ND) op de gekste momenten met werken.
Soms moet ik de router en modem resetten om alles weer aan de gang te krijgen.
Zonder router werkt het internet wel goed.

Volgens www.speedtest.net heb ik wired een ping van 9ms, netjes toch?
Toch heb ik last van lag. Weten jullie wat deze lag kan verklaren?

Moet ik mn router weggooien of kan ik nog iets doen om dit beeste beter te maken.
Verder lijken al mijn routers het altijd 1-1,5 jaar vol te houden om vervolgens kuren te vertonen.
Hebben jullie dit ook? Of doe ik wat verkeerd?

MvG

Melvin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:02

Perkouw

Moderator General Chat
We hebben toch wel iets meer informatie nodig dan je ons nu geeft.

Voor nu schieten me een aantal vragen te binnen;
Wanneer ervaar je lag ? Wanneer je aan het gamen bent ? Zo ja wat zijn de specificaties van je pc ?
En wat heb je zelf al aan onderzoek gedaan om erachter te komen wat de ping mogelijk zou kunnen veroorzaken ?

[ Voor 8% gewijzigd door Perkouw op 21-05-2012 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:36
Is hij voorzien van de laatste firmware?

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53
Dit soort issues zijn inderdaad vaak gerelateerd aan de firmware van het apparaat, evenals de warmte die hij vaak niet goed kan afvoeren

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn router staat boven op een kast, UIT de zon, in een misschien bovengemiddeld warme kamer ik denk gemiddeld 25 graden. De kamer bevindt zich namelijk aan de zonnige zijde van het huis.

Ik ervaar lag op mn ps3 zowel wireless als wired. Tijdens het spelen van CODmw2. Dus extreem meer en vaker lag als normaal het geval is :P
op mn pc speel ik geen online games.

Verder staat de router altijd dag en nacht aan. Ik zal even kijken of een firmware update beschikbaar is. Echter zou ik het raar vinden als een update daadwerkelijk nodig is aangezien de router tot voorheen tiptop werkte. En is namelijk niet veranderd in mijn thuis netwerk en randapparatuur.

Hebben jullie ook last van een korte levensduur van routers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:54:
Mijn router staat boven op een kast, UIT de zon, in een misschien bovengemiddeld warme kamer ik denk gemiddeld 25 graden. De kamer bevindt zich namelijk aan de zonnige zijde van het huis.

Ik ervaar lag op mn ps3 zowel wireless als wired. Tijdens het spelen van CODmw2. Dus extreem meer en vaker lag als normaal het geval is :P
op mn pc speel ik geen online games.

Verder staat de router altijd dag en nacht aan. Ik zal even kijken of een firmware update beschikbaar is. Echter zou ik het raar vinden als een update daadwerkelijk nodig is aangezien de router tot voorheen tiptop werkte. En is namelijk niet veranderd in mijn thuis netwerk en randapparatuur.

Hebben jullie ook last van een korte levensduur van routers?
Kijken of er een firmware update beschikbaar is kan geen kwaad zoals hierboven ook al aangedragen werd.
Echter ben ik benieuwd of je alleen problemen ervaart met je PS3 en of dit dan ook alleen bij Call of Duty; Modern Warfare 2 het geval is ?

Ik heb trouwens geen last van een korte levensduur van routers dit lijkt me ook niet echt 'normaal' eerlijk gezegd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist met gepruts de firmware geupdated. Direct COD gespeeld en het is nu LAG VRIJ.
Echter moet ik nog kijken of de lag niet weer terugkeert aangezien ik voor de update ook op momenten lag vrij kon gamen.

I keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 13:48:
Ik heb zojuist met gepruts de firmware geupdated. Direct COD gespeeld en het is nu LAG VRIJ.
Echter moet ik nog kijken of de lag niet weer terugkeert aangezien ik voor de update ook op momenten lag vrij kon gamen.

I keep you posted.
Kijk dat is goed nieuws, laten we hopen dat het lag vrij blijft voor je! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 13:48:

I keep you posted.
Wat je wellicht ook kunt proberen is om een andere voeding te pakken. Deze willen soms nog wel eens brak worden. Als je gewoon even kijkt wat er nu aan hangt (bijv. 12V 1Ah), dan kan je gewoon een andere voeding van gelijkwaardige capaciteit pakker. Een 2Ah kan ook gewoon werken. Dit is een probleem wat nogal wil optreden, maar wat niet meteen herkend wordt! Men zoekt het vaak in de software, terwijl het vervangen van een voeding vaak de remedie is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dôh, nog bedankt voor uw feedback.
Paar dagen na het updaten werkt alles nogsteeds naar behoren. :)
Ik was skeptisch om in eerste instantie te updaten aangezien dat bij mijn voorgaande routers geen effect had.
Wat ik me wel afvraag is, waarom de update in ene nodig was. In mn thuisnetwerk was niets veranderd. Zou het aan UPC kunnen liggen? Dat zij iets veranderen waardoor updaten noodzakelijk is????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Updates zijn er meestal omdat er problemen zich hebben voorgedaan in de "oude" firmware, zoals misschien het probleem dat u hebt met lag. In de nieuwste firmware zijn deze problemen ( indien het bekende algemene problemen zijn) verholpen. ;)
Pagina: 1