Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-06 13:03
Dag,

Sinds gister wou mijn pc niet meer aan nadat hij plotseling zonder waarschuwing uitviel. Hierna wou hij niet meer aan.

Alles los gekoppelt en daarna nogmaals geprobeerd aan te zetten, dit keer wel aan. Alles weer aangesloten, en hij wou niet meer aan. Hierop alles uit de kast gehaald schoongemaakt, voeding opengemaakt stof eruit etc.
Alles er weer in, PC alsnog niet aan.

Vanochtend nog een poging gedaan, CMOS clear knop ingedrukt op het moederbord PC weer wel aan (zonder toetsenbord muis etc eraan). PC weer aangesloten aan monitor/muis/toetsenbord etc. PC weer niet aan. nogmaals CMOS clear knop ingedrukt, PC weer wel aan.

PC staat nu aan, durf hem niet meer uit te zetten i.v.m. studie

Moederbord: Asrock 870 extreme 3
Voeding: OCZ 700W MODXSTREAM PRO ocz700mxsp

Gedaan: PC van binnen schoongemaakt, kabels vervangen voorzover mogelijk ivm modulaire voeding.
Alles uit de kast gehaald en schoongemaakt, alles los gehaald behalve koeler/cpu van moederbord.

Mijn vraag ligt dit probleem bij het moederbord of de voeding?

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen 80% voeding en 20% moederbord, dus als je even van iemand een voeding kan lenen en het daarmee kan proberen, dan weet je al wat meer. Moederborden gaan niet zo snel kapot in verhouding met voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
Helaas niet de mogelijkheid om een voeding te lenen. Dus het is bij mij meer of nieuwe voeding kopen of nieuw moederbord + processor.

Het vreemde vind ik ook dat hij na CMOS clear wel weer wou starten.

Aan/uit knopt ligt het probleem niet aangezien er een aan/uit knop op het moederbord zit en ik de gewone ook heb aangesloten beide werken.

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou in ieder geval heel snel een backup gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
Deze waarde krijg ik uit AIDA64 geen idee in hoeverre dit betrouwbaar is?

Spanningswaarde
CPU Core 1.400 V
+3.3 V 3.392 V
+5 V 5.088 V
+12 V 12.302 V
+5 V Standby 5.261 V
GPU +12V 12.438 V
GPU VRM 0.945 V

Stroomwaardes
GPU VRM 4.00 A

Zien er normaal uit volgens mij

Net reboot gedaan: windows>opnieuw opstarten (Dus niet afsluiten) wou pc niet booten.

Nogmaals voeding stekker eruit cmos clear stekker erin. heel vaak op aan/uit knop drukken van zowel de kast als op moederbord zelf en toen wou hij weer aan.

Lees net volgende in AIDA64: Chassis inbreuk opgemerkt Ja

Google verteld mij dit:

"Sommige kasten icm met het mobo ondersteunen deze functie, het is een beveiliging tegen kast-inbraak.
Mocht je kast met de ingeschakelde beveiliging worden opengemaakt dan, kan* de pc niet meer worden opgestart."

Klopt dit? Zo ja dan lijkt dit wel erg op mijn probleem

[ Voor 55% gewijzigd door zmeding op 21-05-2012 14:00 ]

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

" Mijn vraag ligt dit probleem bij het moederbord of de voeding? "

Voordat je die vraag stelt, probeer je toch eerst een andere voeding?

Gewoon zoveel mogelijk hardware eraf, enkel het broodnodige gebruiken, en proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:50:
" Mijn vraag ligt dit probleem bij het moederbord of de voeding? "

Voordat je die vraag stelt, probeer je toch eerst een andere voeding?

Gewoon zoveel mogelijk hardware eraf, enkel het broodnodige gebruiken, en proberen :)
Jah probleem is het proberen van andere voeding is mijn geval gelijk een nieuwe voeding halen.

Dus probeer zoveel mogelijk van te voren uit te sluiten waar het probleem zit.

Verder heb ik al alle hardware ontkoppelt en geprobeerd..

Het vreemde is dat hij nu wel werkt, maar hij dus af en toe niet wil starten.

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als in het BIOS de optie "chassis intrusion" op Enabled staat, dan kan daar inderdaad het probleem liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:46:
Als in het BIOS de optie "chassis intrusion" op Enabled staat, dan kan daar inderdaad het probleem liggen.
Mijn moederbord heeft de optie niet zo ver ik kan vinden. Zal dan wel fout van AIDA zijn denk ik.

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmeding
Ik heb voeding tester gebruikt hij start normaal alle waardes zijn goed ik zie alleen bij 24pin -5v lampje niet brandt. Verder heb ik wel eenmaal gehad dat hij nietnwou starten, stroom eraf kabel eruit. Stroom erop en dan stekker er zo recht mogelijk in en dsn werkt hij normaal.

Is er nu een grotere kans dat het moederbord gaar is?

My iRacing

Pagina: 1