Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Defecte Voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Zo'n uur geleden heeft mijn computer de geest gegeven en ik heb de indruk dat de voeding het heeft begeven. Alleen voordat ik het ding in de RMA gooi zou ik graag zeker willen zijn van mijn zaak en ook willen weten of ik het niet zelf zou kunnen oplossen.

De PC is zo'n anderhalf jaar uit en gebaseerd op een mix van het BBG Game systeem van Oktober 2010. Het is een systeem met 1 GPU, 1 HDD en de voeding die erin zit is een CoolerMaster 700W.

Vanochtend heb ik eerst nog rustig mijn mail kunnen lezen en beantwoorden voordat ineens en meteen het hele ding uitging. Op de aan/uitknop reageert het ding niet alsof er geen spanning op het gebeuren staat, de aan/uit knop direct op het moederbord geeft ook geen reactie. En ja, op het stopcontact staat wel degelijk spanning: mijn telefoon ligt prima op te laden -edit- en de monitor bleef ook gewoon aanstaan.

-edit- Dit was ik net in de haast nog even vergeten. Na een minuut of 15 reageerde hij wel weer even op de aan/uit knop en heb ik meteen even de temperaturen bekeken. CPU/Moederbord (dat zijn volgensmij de twee die in de BIOS staan, in ieder geval CPU) waren 35/30 graden en de GPU was 40 graden. Lijkt me dus ook geen temperatuurprobleem. Tijdens het gamen kwam de GPU ook nooit boven de 50 graden, lette altijd goed op de hitte van het systeem.

Zou het iets anders kunnen zijn dan een voedingsprobleem of is dit het meest waarschijnlijk? Ik heb geen andere voeding liggen waarmee ik het zou kunnen testen.

Mocht dit topic in het verkeerde forum staan, zou de mod van dienst het dan kunnen moven voor mij?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2012 12:06 ]

Verwijderd

Beste Wroshe,

Een soortgelijke ervaring heb ik gehad met een PC hier, die was 2 jaar oud, en viel bij het spelen van een spel uit. Daarna ging deze niet meer aan, na een kwartiertje wel! Na het openen van het systeem bleek er aardig wat stof in het koelblok van de processor. Dit zorgde er voor dat deze oververhitte. Mogelijk is dat bij jou ook het probleem, controleer daarom je koeling even.

Edit, ik lees jou edit nu, het lijkt geen temperatuur probleem, toch interessant om stof problemen uit te sluiten!

Succes!!

HcH

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2012 16:21 ]