@KaWaReZ: We willen je best helpen, maar je post vaak zeer korte (en voor mij onsamenhangende) zinnetjes. Het enige wat er vaak uitkomt: Het werkt niet, kunnen jullie in de glazen bol kijken wat er aan mankeert?? Helaas heb ik mijn glazen bol uitgeleend
Ik heb vaak genoeg GPU's geswitched zonder problemen. Hierbij presenteer ik je: Camulos's Guide to switch GPUs specifically for BOINC

1:
Uninstall GPU drivers via configuratiescherm, doe een reboot.
1a: Uit voorzorg: Zet alle overklok software even op default/uit
2: Uninstall de gpu-driver bestanden die achterblijven met
DriverSweeper, en doe een reboot. Als het goed is, zie je een relatieve lage resolutie en wil windows de nieuwe hardware installeren (wat we dus niet doen).. zet hem nu uit.
3: Trek je stekker uit de voeding, schroef de kast open, haal de GPU(s) eruit. Zet je nieuwe GPU's erin, kast dicht, stekker in
4: Boot PC, check of GPU iets doet ^^, start windows, log in. (als hij windws zegt, nieuwe hardware gevonden, gewoon negeren)
5:
Download de nieuwste drivers voor je GPU(s), install. Reboot (required)
5a: Voor Boinc heb je de OpenCL en/of CUDA drivers nodig. Let erop dat je deze installeerd! Voor ATI heb je
APP SDK nodig. Voor nVidia kaarten kun je hier terrecht:
http://developer.nvidia.com/cuda-downloads.
5b: Valideer nieuwe GPU(s) met
GPU-Z
6: In BOINC moet je de GPU-projecten
DETACHEN (zeer belangrijk), en opnieuw toevoegen op de normale manier. Hierdoor initialiseerd BOINC het project opnieuw, en zal de software ook de juiste applicaties downloaden.
7: Als BOINC moeilijk doet: Uninstall Boinc, reboot,
download Boinc, install Boinc. Zorg er ook voor dat er geen aangepaste cc_config.xml bestaat! (controleer tussen installatie door, dat er geen bestanden in de boinc-data-folder blijven staan)
7a: Als BOINC nog steeds moeilijk doet: Kies een nieuw GPU specifieke boinc-project (GPUGrid voor nVidia-kaarten, Collatz/Milkyway voor ATI), doen deze het wel goed dan weet je dat je PG-preferences verkeerd staan. Doen deze andere boinc-projecten niet goed dan heb je issues met boinc.
7b: Als
preferences niet goed bij PG zijn: Check of je je videokaart-type enabled hebt, check of je voor de sub-projecten wel de juiste GPU-type heb aangevinkt.
7c: Als hij niets doet: Heb je de preferences in BOINC wel goed staan? (GPU always on?). Mocht niet helpen, en zit je met de handen in het haar?? Dan even surfen naar
BOINC forum!, wellicht dat iemand anders dezelfde problemen heeft gehad. En anders post je daar een uitgebreide beschrijving van je probleem inclusief wat je al hebt geprobeerd.
Laat ons even weten hoe je dit doorloopt! Ben benieuwd of je wellicht 1 van de stappen had overgeslagen.
Cheers en succes
Edit1: Stap 6 aangepast, Detach (en dan attach) projects
Edit2: Stap 7 aangepast, cc_config.xml ook verwijderen
[
Voor 8% gewijzigd door
Camulos op 27-05-2012 09:52
]