Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit in deze topic hoort.

Modbreak:Nee, dus nu een eigen topic. :+

Ik zit in de volgende situatie:

Bij mijn huidige werkgever is er een beleid dat medewerkers pas een vast contract (van onbepaalde tijd) nadat deze 3 keer is verlengd. Dat is ook de reden dat ik een nieuwe baan heb gevonden waar ze mij wel vast contract (van onbepaalde tijd) hebben aangeboden.

Ik heb de afgelopen week ontslag genomen en ze willen mij een vast contract aanbieden met hetzelfde salaris.

Een paar kleine verschillen:
- bij mijn huidige werkgever heb ik 2 extra vakantie dagen.
- bij mijn huidige werkgever heb ik een pensioen vrije regeling
- Bij nieuwe werkgever is er een betere bonus regeling
- Bij nieuwe werkgever krijg ik een mobiliteitsvergoeding, telefoon + internet vergoeding (ik werk bij mijn huidige
werkgever op een vast locatie, niet gedetacheerd).
- Bij nieuwe werkgever is er meer opleidingsmogelijkheden.

Ik ben er nog niet helemaal overuit.

Wat vinden jullie hiervan?

[ Voor 2% gewijzigd door zeef op 21-05-2012 00:38 ]

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:10
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:26:

Bij mijn huidige werkgever is er een beleid dat medewerkers pas een vast contract (van onbepaalde tijd) nadat deze 3 keer is verlengd. Dat is ook de reden dat ik een nieuwe baan heb gevonden waar ze mij wel vast contract (van onbepaalde tijd) hebben aangeboden.

Ik heb de afgelopen week ontslag genomen en ze willen mij een vast contract aanbieden met hetzelfde salaris.

- Bij nieuwe werkgever krijg ik een mobiliteitsvergoeding, telefoon + internet vergoeding (ik werk bij mijn huidige

Je vergeet het belangrijkste... Is het werk bij je nieuwe werkgever leuker of minder leuk? Dat bepaalt toch wel hoe lang je er wilt blijven werken.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Verwijderd

Topicstarter
kfaessen schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:29:
[...]

Je vergeet het belangrijkste... Is het werk bij je nieuwe werkgever leuker of minder leuk? Dat bepaalt toch wel hoe lang je er wilt blijven werken.
Het werk wordt steeds leuker. Ik krijg meer verantwoordelijkheden etc.

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:26:

Je bent 1 ding vergeten; de proeftijd bij je nieuwe werkgever.

Ik zou voor wat betreft de arbeidsvoorwaarden niet weggaan, misschien wel voor de groeimogelijkheden of ander/leuker werk. Maar als je die twijfel wel hebt dan vraag je toch aan je huidige baas 100-150E erbij (of iig zo'n 5%), lukt dat niet, dan vertrekken :). Dat is dan de kostprijs die je werkgever moet betalen omdat jij steeds losse contracten krijgt (met als gevolg dat je om je heen gaat kijken - en als je verder een gezond CV hebt krijg je er echt wel wat bij!).

Bij ons is het ook eerst 3 jaarcontracten en daarna pas vast, maar ik heb er wel vrede mee. Alleen wel weer spannend elk jaar, maargoed dat houdt je wel scherp ;).
Benedykt schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:53:
[...]
Ik heb al gedeclareerd en teruggekregen, dus lijkt me wel ;)
> 19ct per km kan sowieso niet onbelast (ook niet via declaraties), dus dan wordt het 19 cent en een beetje :P.
Declaratie kan alleen met een bonnetje (vb treinkaartje oid). Overigens vind ik 1888 bruto obv 40uur als starter MBO zo slecht nog niet hoor :P zeker niet met telefoon en winstuitkering van bijna een maandsalaris.

[ Voor 22% gewijzigd door Sport_Life op 20-05-2012 23:11 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Sport_Life schreef op zondag 20 mei 2012 @ 23:00:
[...]
Bij ons is het ook eerst 3 jaarcontracten en daarna pas vast, maar ik heb er wel vrede mee. Alleen wel weer spannend elk jaar, maargoed dat houdt je wel scherp ;).
Als ik een vast contract zou hebben en jouw onderneming zoekt versterking en biedt een jaarcontract aan, dan gaat zoiets natuurlijk niet werken. Het kan natuurlijk wel werken als het een onderneming is die vooral veel jonge mensen/weinig ervaring aanneemt. Of zijn er mensen die een vast contract willen inruilen voor een jaarcontract?

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

stin schreef op zondag 20 mei 2012 @ 23:13:
[...]

Als ik een vast contract zou hebben en jouw onderneming zoekt versterking en biedt een jaarcontract aan, dan gaat zoiets natuurlijk niet werken. Het kan natuurlijk wel werken als het een onderneming is die vooral veel jonge mensen/weinig ervaring aanneemt. Of zijn er mensen die een vast contract willen inruilen voor een jaarcontract?
Secundaire voorwaarden zijn wel uitstekend te noemen, en het is een groot bedrijf waar veel mensen wel willen werken. Iig zijn er zat collega's, ook >35, die idd van een vast contract naar een jaarcontract zijn overgegaan. (en een aantal daarvan na een jaar eruit zijn gegooid, dat is wel sneu).

En trouwens een vast contract zegt ook absoluut niet alles, als ze van je af willen laten ze je de hele dag kutklusjes doen of ze geven je wat maandsalarissen mee onder het mom van bezuiniging..

[ Voor 23% gewijzigd door Sport_Life op 20-05-2012 23:45 ]

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:16

PauseBreak

derp!

Als ze van je af willen dan bouwen ze een dossier en dan functioneer je ineens niet meer. Dan val je niet onder 'bezuinigingen' of 'reorganisaties', want dat kost het bedrijf doorgaans meer ;)

Nee, merp!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

PauseBreak schreef op zondag 20 mei 2012 @ 23:52:
Als ze van je af willen dan bouwen ze een dossier en dan functioneer je ineens niet meer. Dan val je niet onder 'bezuinigingen' of 'reorganisaties', want dat kost het bedrijf doorgaans meer ;)
eea moet wel te verantwoorden zijn bij de rechter als het zover komt, iemand die 10 jaar goede beoordelingen heeft gehad kan niet ineens in 3 maanden een slecht dossier krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 20-05-2012 23:57 ]

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:16

PauseBreak

derp!

Sport_Life schreef op zondag 20 mei 2012 @ 23:57:
[...]

eea moet wel te verantwoorden zijn bij de rechter als het zover komt, iemand die 10 jaar goede beoordelingen heeft gehad kan niet ineens in 3 maanden een slecht dossier krijgen.
Dat klopt, daarom beginnen ze daar ook al iets eerder dan 3 maanden van tevoren mee :)

Nee, merp!

Pagina: 1