Hallo,
Ik ben 17 jaar, zit nu in mijn eindexamens en ga volgend jaar in Schotland. Daarom ben ik op zoek naar een (gaming)laptop. Dit is de situatie:
Heeft iemand een goed advies, goede ervaringen of anderszins een goede tip voor het kopen van een laptop in die richting?
Groeten,
Floris
P.S.: Nog even over een laptoprugzak: hoewel het overdreven lijkt, regent het in Schotland echt bijna continu, zeker in de winter. Weet iemand nog een goede tas die waterdicht is en hier ook garantie voor geeft?
Ik ben 17 jaar, zit nu in mijn eindexamens en ga volgend jaar in Schotland. Daarom ben ik op zoek naar een (gaming)laptop. Dit is de situatie:
- Budget: tot een maximum van 1500 euro. Outlook en windows licenties hebben wij thuis nog liggen, die hoeven niet erbij (ik ergens gelezen dat bij bepaalde fabrikanten een korting verkregen kan worden als je het OS niet laat installeren, klopt dat?)
- Draagbaarheid: De laptop moet enigszins draagbaar zijn. Ik ga waarschijnlijk een laptoprugzak gebruiken, dus een gewicht van ongeveer 3,5kg zou geen probleem moeten zijn. 15 of 17 inch maakt mij hierbij niet zo veel uit.
- Gebruik: Ik ben van plan er naast de studie ook het een en ander mee te gaan gamen, GuildWars 2 en Diablo 3 zijn voorbeelden. Deze zou ik graag op hoge settings willen draaien.
- Accuduur: Een accuduur van 3 à 4 uur vind ik wel ok, hier kan ik goed de vluchten tussen Nederland en Schotland overbruggen. minder neem ik echter geen genoegen mee.
- Scherm: Een 1920 bij 1080 scherm lijkt mij de beste optie, zeker in een 17" variant.
- Geheugen: 6 of 8GB lijkt me genoeg, maar meer is altijd welkom.
- Hdd/SSD: Omdat ik een nogal uitgebreide muziekverzameling heb van toch al bijna 100 gig, heb ik het liefst een laptop met bijvoorbeeld een 128GB ssd, met daarbij een grotere caddy harddisk zoals bij bijvoorbeeld BTO soms mogelijk is. Als dit niet handig gaat of erg duur wordt, zou ik ook een laptop met alleen ssd en een externe harddisk op e-sata of usb3.0 goed vinden. Ook zou ik de SSD kunnen laten zitten, maar ik vraag me af of dat niet tot verlies aan snelheid leidt,
- Videokaart: Maakt niet zo veel uit, zolang de prestaties maar goed zijn. Wel zou ik in mijn kamer een extra scherm neer willen zetten (niet bij de €1500 inbegrepen). Ik heb nu thuis een 2x 22" setup en ik ben daar erg tevreden over. Een DVI of HDMI-uitgang zijn dus wel een must.
- Netwerkkaart: Het liefst een dualband 2,4/5GHz, maar zeker geen breekpunt voor mij.
Heeft iemand een goed advies, goede ervaringen of anderszins een goede tip voor het kopen van een laptop in die richting?
Groeten,
Floris
P.S.: Nog even over een laptoprugzak: hoewel het overdreven lijkt, regent het in Schotland echt bijna continu, zeker in de winter. Weet iemand nog een goede tas die waterdicht is en hier ook garantie voor geeft?