Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gaming laptop - 15/17 inch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben 17 jaar, zit nu in mijn eindexamens en ga volgend jaar in Schotland. Daarom ben ik op zoek naar een (gaming)laptop. Dit is de situatie:
  • Budget: tot een maximum van 1500 euro. Outlook en windows licenties hebben wij thuis nog liggen, die hoeven niet erbij (ik ergens gelezen dat bij bepaalde fabrikanten een korting verkregen kan worden als je het OS niet laat installeren, klopt dat?)
  • Draagbaarheid: De laptop moet enigszins draagbaar zijn. Ik ga waarschijnlijk een laptoprugzak gebruiken, dus een gewicht van ongeveer 3,5kg zou geen probleem moeten zijn. 15 of 17 inch maakt mij hierbij niet zo veel uit.
  • Gebruik: Ik ben van plan er naast de studie ook het een en ander mee te gaan gamen, GuildWars 2 en Diablo 3 zijn voorbeelden. Deze zou ik graag op hoge settings willen draaien.
  • Accuduur: Een accuduur van 3 à 4 uur vind ik wel ok, hier kan ik goed de vluchten tussen Nederland en Schotland overbruggen. minder neem ik echter geen genoegen mee.
  • Scherm: Een 1920 bij 1080 scherm lijkt mij de beste optie, zeker in een 17" variant.
  • Geheugen: 6 of 8GB lijkt me genoeg, maar meer is altijd welkom.
  • Hdd/SSD: Omdat ik een nogal uitgebreide muziekverzameling heb van toch al bijna 100 gig, heb ik het liefst een laptop met bijvoorbeeld een 128GB ssd, met daarbij een grotere caddy harddisk zoals bij bijvoorbeeld BTO soms mogelijk is. Als dit niet handig gaat of erg duur wordt, zou ik ook een laptop met alleen ssd en een externe harddisk op e-sata of usb3.0 goed vinden. Ook zou ik de SSD kunnen laten zitten, maar ik vraag me af of dat niet tot verlies aan snelheid leidt,
  • Videokaart: Maakt niet zo veel uit, zolang de prestaties maar goed zijn. Wel zou ik in mijn kamer een extra scherm neer willen zetten (niet bij de €1500 inbegrepen). Ik heb nu thuis een 2x 22" setup en ik ben daar erg tevreden over. Een DVI of HDMI-uitgang zijn dus wel een must.
  • Netwerkkaart: Het liefst een dualband 2,4/5GHz, maar zeker geen breekpunt voor mij.
Nu heb ik al het een en ander zitten kijken, en de laptops die vaak genoemd worden zijn de barebones van BTO of XNB. Wat mij hier opvalt, is dat de ervaringen vaak heel gemixt zijn. Aan de ene kant zijn mensen zeer tevreden over de prestaties van hun laptop, maar de bouwkwaliteit laat vaak te wensen over. Nu heb ik ook geruchten gehoord over de nieuwe G55 en G75 serie, maar ook van andere fabrikanten gaan er geruchten. Ook zijn er bepaalde laptops die ik met aanzienlijke kortingen via de universiteit kan krijgen, zoals http://www.studentstore.c...%28NP700G7C-S01UK%29.aspx.

Heeft iemand een goed advies, goede ervaringen of anderszins een goede tip voor het kopen van een laptop in die richting?

Groeten,
Floris

P.S.: Nog even over een laptoprugzak: hoewel het overdreven lijkt, regent het in Schotland echt bijna continu, zeker in de winter. Weet iemand nog een goede tas die waterdicht is en hier ook garantie voor geeft?

• electrom
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-10 16:38

electrom

Sapiens ars vivendi

Heb gewoon wat filters opgezet in Pricewatch ;). Wat dacht je van deze of deze? Volgens mij ben je het beste met de Asus (toch qua specs= 4GB meer RAM e.d.). Ikzelf heb ook de Intel HD videochip en ben er zeer tevreden over!
Laptoprugzak. Als ik me niet vergis geeft Bol.com garantie?

HTC One X+ - Toshiba Satellite C660 - Qware Pro 3 7" - Ipod Touch v4 | Website | Specs | Twitter

Verwijderd

Die laptop met Intel HD chip gaat D3 niet op hoge specs spelen. Een videokaart is wel een must als je wilt gamen op een laptop.

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-11 17:03
Die Asus heeft gewoon een 2GB GT630M, staat alleen niet in de pricewatch.

Verwijderd

Dat is niet handig dan, daarnaast reageerde ik op de post boven me dat je met een Intel HD niet lekker kan gamen

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-11 10:39

hostler

Yeahhh dude!

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:14:
• Budget: tot een maximum van 1500 euro. Outlook en windows licenties hebben wij thuis nog liggen, die hoeven niet erbij (ik ergens gelezen dat bij bepaalde fabrikanten een korting verkregen kan worden als je het OS niet laat installeren, klopt dat?)

Ik weet niet hoe het bij de rest zit, maar bij Asus kan je geld terug krijgen voor je windows licentie. Je moet dan contact met hun opnemen en HEEEEEEL voorzichtig je licentie stikker verwijderen zonder kapot te maken (lastig). Dan heb je alsnog niet erg veel voordeel, maar alle kleine beetjes helpen.

Verwijderd

De voorganger had koeling en kwaliteitsproblemen. Rukding totdat we zeker weten dat dat is opgelost.
of deze?
Die kost elders in de PW.. €699?

Maar het is op dit moment vrij simpel, of je neemt iets met twijfelachtige kwaliteit (clevo), of je neem iets wat wel goed is, maar enorm zwaar. Zoals de M17x.. En dat wil je ook niet. De asus G-serie legt het prijstechnisch gezien af tegen de M17x.

Bestaat er dan niet iets in een iets lager segment wat wel goed is? Op dit moment niet, maar over een paar weken zou je met de opvolger van de XPS 15 en de asus N56 twee goede kandidaten moeten hebben. Voor de rest is er gewoon weinig met kwaliteit.
Pagina: 1