Toon posts:

Nieuwe GPU + Geheugen of SDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wil wat onderdelen van mijn desktop veranderen.
Op dit moment heb ik:

CPU: i7-860
MOBO: MSI P55-GD65
HDD: Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ
Voeding: OCZ StealthXStream 600w
GPU: MSI R5770 Hawk
Geheugen: Kingston HyperX - Geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB

Nu wil ik de MSI R5770 Hawk en de Kingston HyperX - Geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB vervangen door Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5 en Corsair Vengeance 8GB DDR3-1600 CL9 kit resp.

Aangezien ik echter 'slechts' een HDD ipv. SDD heb, vroeg ik mij af of het aan te raden is deze eerst te vervangen voor ik aan het andere spul begin. Mijn budget laat echter niet beide opties toe (GPU + Geheugen of alleen SDD).
Ik gebruik mijn computer voornamelijk voor gamen.
Alvast bedankt voor de antwoorden!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Wat wil je winnen, want dat zeg je niet.

Ik moet nu maar even aannemen dat het een game bak is. Dan zal je door de nieuwe graka er een stuk op voruitgaan. Geheugen, tja, gebruik je meer dan 4 GB, kan ik niet zien in mijn glazen bol. Je kan er ook gewoon 4 GB bijprikken. Snelheidsverschil door het geheugen zal je niet opmerken.
Maar misschien vindt je het leuk om benchmark programmatjes te draaien, daar komt dan wellicht een hoger getal uit.

Een SSD is de beste upgrade van dit moment, maar als je last heb van lagere fps in games, dan zal een ssd daar niets aan veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gaf volgens mij al aan dat ik voornamelijk game met mijn pc. Dat is dus de prioriteit.
Het geheugen en de oude grafische kaart gaan in een tweede pc die ik aan het samenstellen ben. Daarom wilde ik meteen voor de 8GB gaan.
Maar puur voor gamen is de SDD dus niet nodig? Dit zorgt alleen voor snellere opstarttijden?
Nogmaals bedankt.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:48
Ja de winst zit vooral in de laadtijden van games, minder in fps. Dus als je een fps probleem hebt bij de settings die je wilt draaien, dan zou ik de gpu upgraden (of je lat voor de settings lager leggen :P)
Ssd is gewoon in het algemeen om je computer een snellere feeling te geven.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ja de winst zit vooral in de laadtijden van games, minder in fps.
Niet minder, het maakt niets uit. Je zal er geen enkele frame meer door krijgen.

De beste upgrade is hier de videokaart. Het geheugen uitbreiden naar 2x 4GB kan ook geen kwaad voor een aantal games. BF3 heeft bijvoorbeeld niet genoeg aan 4GB, een hoop andere spellen wel.

Verwijderd

Topicstarter
Laadtijden vind ik inderdaad minder belangrijk/heb ik helemaal geen last van.
Bedankt voor de tips, ga ik morgen de grafische kaart en het extra geheugen kopen :)
Pagina: 1