Ik wil voor me huidige build een Intel Core i5 2320 gaan kopen.. Aangezien ik al een MSI-Z68A-GD65 (G3) moederbord had liggen.. Ik neem bewust geen Core i5 2500k omdat die duurder is, en omdat ik volgend jaar toch weer een upgrade ga uitvoeren naar haswell, aangezien ik zoiezo 6x SATA 600 poorten nodig heb om me SSDs erop aan te kunnen sluiten, want anders haal ik de maximale snelheid niet uit de ssds als ik die op de SATA 300 zal moeten aansluiten wegens te kort aan SATA 600 aansluitingen.. Ik hoopte dat die 2 extra poorten die op dat moederbord zaten wel de oplossing zouden zijn.. Maar het schijnt dat het een marvell controller is die nogal erg sloom zou zijn. Dus het huidige setje is de oplossing ook niet..
Omdat ik de core i5 2320 prijs technisch aantrekkelijker vind wil ik liever daar voor gaan..
Aangezien ik momenteel een AMD phenom II x4 955 be systeem heb en dat ook totaal geen vooruitgang heeft kwa snelheid.. Ook het MSI 790FX-GD70 is nogal out-dated. Aangezien ik zoiezo SATA 600 nodig heb.
Ik vroeg me af en dat is ook de hoofdvraag, is deze processor nog steeds limited unlocked zodat je maar 400mhz kan ocen?
Omdat ik de core i5 2320 prijs technisch aantrekkelijker vind wil ik liever daar voor gaan..
Aangezien ik momenteel een AMD phenom II x4 955 be systeem heb en dat ook totaal geen vooruitgang heeft kwa snelheid.. Ook het MSI 790FX-GD70 is nogal out-dated. Aangezien ik zoiezo SATA 600 nodig heb.
Ik vroeg me af en dat is ook de hoofdvraag, is deze processor nog steeds limited unlocked zodat je maar 400mhz kan ocen?
[ Voor 9% gewijzigd door Robin4 op 20-05-2012 17:28 ]
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.