Core 2 Quad Q6600 B3 Overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-12-2020
Hallo tweakers ,

Ik heb hier een Core 2 Quad Q6600 B3 met als processorkoeler een scythe mugen.

Nu zou ik deze graag willen overclocken tot 3.0 ghz.

Enig idee hoe ik dit moet doen?

P.S. Ik heb een Asus P5K Mobo.... Een radeon HD4870 Graka... En 4Gb werkgeheugen.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 14:44
Begin eerst is te googlen wat overclocken is, en hoe het werkt. Daarna kan je gaan googlen hoe je met jou Mobo je CPU kan overclocken en welke waardes je hiervoor moet gebruiken.

Op Tweakers verwachten mensen dat je zelf initiatief toont en research doet voordat je een topic opent.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1
Ik ben heel de middag al aan het zoeken geweest..... maar de processo overclocken naar 3.0ghz zie ik niet veel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet overclocken ook niet beginnen met een doel, je moet kijken wat jou processor aan kan, zoek dus gewoon wat generieke pagina's (of misschien specifiek over de Q6600) maar zoek eerst wat basisinfo op (zoals Remz al zei eigenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Dat is omdat overclocken naar 3GHz op zichzelf niet vaak als onderwerp wordt gekozen, want je kan net zo makkelijk naar 3,2GHz willen overclocken.
Jij moet gewoon echt met de basis van overclocken beginnen, toon zelf eens wat inzet door gewoon op "cpu overclocken" te Googlen, zo moeilijk is het echt niet :X

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1
Thanks.... hier kan ik vast wel wat mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Begin inderdaad eerst eens met de basis. Verdiep je in de materie, dan zal er vanzelf een hoop duidelijk worden. Zie verder Het algemeen beleid voor de eisen met betrekking tot een goede topicstart. Deze gaat dicht.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.