Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Beste mensen,

Vandaag kwam ik na een paar weken niet thuis te zijn geweest weer thuis, en kwam er achter dat me internet het niet deed.

Nu heb ik van alles geprobeerd maar kom er niet uit wat het is.
Ten eerste wil ik even zeggen dat ik geen noob ben in network troubleshooting. Ik heb aardig wat lan party's meegemaakt en heb wel 't een en ander gezien.

Feiten:
Mijn desktop (boven met lange kabel) had geen internet.
Mijn laptop (draadloos) wel

Ik direct gekeken met ipconfig, en zag dat ik geen ip adres had gekregen bij het opstarten van mijn desktop.
Ik ipconfig /release en daarna ipconfig /renew gedaan.

Echter kreeg ik van windows 7 de melding:
An error occurred while renewing interface Local Area Connection : unable to con
tact your DHCP server. Request has timed out.
Nu dacht ik: 'he wat raar, mijn laptop heeft wel ip adres'
Dus ik hetzelfde op mijn laptop gedaan, en deze kreeg netjes een ipadres.

Toen heb ik een static ip adres ingevuld in de juiste range, en geprobeerd wat te internetten (dns resolven zelfs via me laptop gedaan, en toen google gepingt vanaf me desktop) maar niets deed het.

Ik begon aan de hardware te twijfelen, en heb een andere kabel geprobeerd. Deze gaf ook geen verandering.
Toen heb ik de beide kabels op mijn andere (in mijn desktop aanwezige) netwerkkaart geduwd. Wederom geen verschil.

Toen heb ik de beide kabels in mijn laptop geduwd, en de wireless uitgezet.
dynamic ip kreeg ik niet, na herhaaldelijk ipconfig /renew (met dezelfde bovenstaande foutmelding)
static kon ik opeens wel mijn router pingen, maar verder dan dat kwam ik niet.

Ik heb toen alle andere kabels uit mijn router/modem gehaald en mijn kabel in verschillende poorten geprobeerd. Dit gaf helaas geen verschil

Ik kreeg van windows 7 troubleshooting wizard de tip mijn router te resetten.
Eerst heb ik gekeken of op mijn desktop ik met een static ip ook mijn router kon pingen en dat ging ook goed.
Toen heb ik mijn router 10 seconden van de stroom gehaald en toen weer aangezet.

Nadat hij opgestart was werkte mijn wireless van mijn laptop weer prima, maar deden de wired verbindingen het nog steeds niet.

Ik heb toen de router gereset (kort reset knopje indrukken) en toen hetzelfde getest, maar dit leek ook niet te werken.

Via wireless heb ik de setup van de router bekeken, maar alles stond gewoon standaard (op wat wachtwoorden na) en dhcp stond gewoon aan.

Ik heb een ziggo modem/router, namelijk de cisco EPC3925.

Ik kon op internet niet heel veel vinden over dat ding, en zeker niet de problemen die ik heb.

Heeft iemand nog tips?
Ik begin raadeloos te worden

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maestro2702
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-02-2024
Ik vermoede dat de poorten van je ziggo router de boosdoener zijn. Of zij zijn defect, of Ziggo heeft van afstand een aanpassing doorgevoerd die je zelf niet kunt terugdraaien.

Ik zou eerst nog even kijken met een compleet vreemde pc/laptop voor je netwerk en daarna Ziggo maar een contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
daar was ik ook bang voor ja... :(

Ik moet misschien nog wel even melden dat ik met een van de kabels tussen mijn laptop en desktop nog wat data heb overgezet om te testen of mijn drivers misschien niet werkte ofzo.
Dit ging allemaal prima..

This message was sent on 100% recyclable electrons.