Ik ben op zoek naar een nieuwe Game-PC, maar omdat dit best een grote uitgave is, zou ik deze graag als eerst aan jullie willen voorleggen voor een beoordeling. Alle feedback is welkom en bij voorbaat dank!
•Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk gamen (League of Legends, Diablo 3, Max Payne 3), browsen, downloaden uitpakken etc. Geen videobewerking enzo.
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik aim rond de 1000, maar als iets meer betalen veel verschil kan uitmaken wil ik maximaal tot de 1250 gaan.
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik zou de volgende producten mee willen nemen:
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee geen voorkeuren.
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee niet bepaald.
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien ik al 2 hardeschijven en een voeding heb liggen kunnen deze volgens mij (indien compatible) mee naar mn nieuwe pc. Dan blijft er deze lijst over :
Er heerst erg veel twijvel bij het moederbord. Misschien eerder voor de ASrock z77 uit de BBG of de MSI gaan? Graag jullie feedback hierover.
Daarnaast heb ik de neiging om bij videokaart altijd voor ATI te kiezen, omdat ik hier goede ervaringen mee heb. Misschien zou iemand me kunnen overtuigen om dit keer toch voor Nvidia te gaan.
Tot slot zou ik een prijsklasse hoger kunnen bij het kiezen van mijn kast, aangezien ik een goede airflow heel belangrijk vind (mijn kamer neigt snel warm te worden in de zomer, zoninval).
Alvast bedankt iedereen! Als er iets ontbreekt hoor ik het graag.
•Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk gamen (League of Legends, Diablo 3, Max Payne 3), browsen, downloaden uitpakken etc. Geen videobewerking enzo.
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik aim rond de 1000, maar als iets meer betalen veel verschil kan uitmaken wil ik maximaal tot de 1250 gaan.
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik zou de volgende producten mee willen nemen:
- Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB (7200 RPM voor overige installaties naast mn toekomstige SSD)
- Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB (5400 RPM voor backups series en overige dl's)
- Recom RC-PE550Plus Power Engine 550 Watt Plus
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 81,- | € 81,- |
| 1 | Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB | € 129,80 | € 129,80 |
| 1 | Recom RC-PE550Plus Power Engine 550 Watt Plus | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 210,80 | |
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee geen voorkeuren.
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee niet bepaald.
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien ik al 2 hardeschijven en een voeding heb liggen kunnen deze volgens mij (indien compatible) mee naar mn nieuwe pc. Dan blijft er deze lijst over :
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Creative SoundBlaster Recon3D PCI-E | € 65,50 | € 65,50 |
| 1 | Corsair Carbide 500R Black | € 93,90 | € 93,90 |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 31,55 | € 31,55 |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 203,03 | € 203,03 |
| 1 | Asus HD7850-DC2-2GD5 | € 226,10 | € 226,10 |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 104,72 | € 104,72 |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 45,85 | € 45,85 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Maximus V GENE | € 167,- | € 167,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 937,65 | |
Er heerst erg veel twijvel bij het moederbord. Misschien eerder voor de ASrock z77 uit de BBG of de MSI gaan? Graag jullie feedback hierover.
Daarnaast heb ik de neiging om bij videokaart altijd voor ATI te kiezen, omdat ik hier goede ervaringen mee heb. Misschien zou iemand me kunnen overtuigen om dit keer toch voor Nvidia te gaan.
Tot slot zou ik een prijsklasse hoger kunnen bij het kiezen van mijn kast, aangezien ik een goede airflow heel belangrijk vind (mijn kamer neigt snel warm te worden in de zomer, zoninval).
Alvast bedankt iedereen! Als er iets ontbreekt hoor ik het graag.