Toon posts:

Nieuwe Casual Game Pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Forummers,

Ik wil een nieuw systeem voor mijn vriendin samenstellen met een video kaart en geheugen van mijn oude pc.
Dit is hetgeen wat ik tot nu toe heb:

MOBO: Gigabyte GA-Z77M-D3H
CPU: Intel Core i3 2100
GPU: (Recycled) MSI R5770 Hawk 1GB
Geheugen: (Recycled) Kingston HyperX 4GB DDR3-1600 CL9 kit
HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB
Voeding: Nexus RX-5300 Modular 530W
Behuizing: Cooler Master Elite 330U Midi-Tower 2x USB 2.0
Extra Fan: Cooler Master Sickle Flow 120mm
Optical Drive: Oud dingetje wat ik nog ergens heb liggen

Ik heb zelf niet zo heel veel ervaring met het samenstellen van een systeem dus tips zijn erg welkom.
Btw, zij is een casual gamer waarbij een goed/perfect draaiend World of Warcraft een prioriteit is.

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Wat is je budget?

Als je een wenslijst aanmaakt in de pricewatch kan je een nette tabel maken (genereer rml) zodat we hier dan ook even kunnen kijken wat, wat exact kost.

Volgens mij is WoW vrij CPU intensief dus ik denk dat het geen kwaad kan daar een snellere te nemen. Ook is een SSD absoluut het overwegen waard.

Scientia potentia est

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Elite 330U€ 33,90€ 33,90
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 81,-€ 81,-
1Cooler Master SickleFlow 120 Red LED 120mm, 120mm€ 5,42€ 5,42
1Intel Core i3 2100€ 97,60€ 97,60
1Nexus RX-5300€ 67,95€ 67,95
1Gigabyte GA-Z77M-D3H€ 86,46€ 86,46
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 372,33

Thanks for the tip. Hopelijk is dit iets overzichtelijker. Totale budget ligt rond de 400 euro (tweedehands geheugen en vid. kaart vallen hier buiten natuurlijk). Denk dat een SSD net iets buiten het budget valt.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:42
Waarom zo'n dure voeding? Alleen omdat die modulair is? Ik vind een modulaire voeding niet echt bij je budget passen.

Als je een Corsair CX430 V2 neemt, bespaar je toch al gauw 25 euro.

Als je die 25 euro bij je HDD optelt kan je een Crucial M4 128GB SSD aanschaffen. Een HDD zal tegenwoordig altijd de bottleneck van een moderne pc vormen.

[ Voor 29% gewijzigd door GioStyle op 20-05-2012 17:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
GioStyle schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:52:
Waarom zo'n dure voeding? Alleen omdat die modulair is? Ik vind een modulaire voeding niet echt bij je budget passen.

Als je een Corsair CX430 V2 neemt, bespaar je toch al gauw 25 euro.

Als je die 25 euro bij je HDD optelt kan je een Crucial M4 128GB SSD aanschaffen. Een HDD zal tegenwoordig altijd de bottleneck van een moderne pc vormen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf heel weinig verstand heb van het samenstellen van een computer. Aangezien ik echter wel zelf bij het proces betrokken wil zijn heb ik wat onderdelen van advies-sites overgenomen.
Ik dacht voor een iets betere voeding te gaan zodat ik er later voor haar een betere video-kaart/meer geheugen in kon doen.
Jullie raden echter aan minder geld te besteden aan de voeding en meer aan een processor en een SDD?

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:42
Je moet het natuurlijk zelf weten; het is jouw geld.

Echter vind ik 70 euro voor een voeding wel een behoorlijke hap uit je budget. Het geld wat je daarmee bespaart kan je inderdaad beter gebruiken voor andere dingen. Meer bang-for-bucks zeg maar.

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Waarom eigenlijk de 330U? De Cooler Master 334U is vrijwel even duur en ziet er naar mijn idee een stuk beter uit.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Verwijderd

Topicstarter
@GioStyle. Nee zoals ik al zei vertrouw ik jullie mening veel meer :P Ik denk dat ik dan voor een iets goedkopere voeding ga en meer investeer in een SDD en CPU. Kan ik dan eventueel later alsnog een 2GB/3GB Vid Kaart in de computer stoppen mocht het nodig zijn of heb ik dan echt een betere voeding nodig (ter zijner tijd)?

@Leo1010: Ik heb die gekozen omdat ik die zelf heb en ik van plan ben deze pc zelf te assembleren. Ik kan echter ook voor de 334U gaan. Ik neem aan dat ze qua inhoud op elkaar lijken.

Mijn dank voor de tips!
Pagina: 1