Hdd terugbrengen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubm93
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09-2022
Hallo allemaal,

Ik heb een hdd thuis liggen van 2tb maar als ik die aansluit wordt me boot vann15 sec in 1minuut veranderd. Dus nu zit ik te denken kan ik deze terug sturen naar de winkel en geld terug krijgen? En een ssd kopen? Is dit mogelijk? Of kan dit niet?

Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 20:45

Onbekend

...

Als je deze via het internet hebt gekocht, kan je die binnen 7 dagen ruilen.

Ik denk dat jou 2TB hd maar 5400 rpm is, dat is langzamer dan een hd van normale grootte die meestal 7200 rpm is. De 2TB hd is dus niet defect.

Om een snelle boottime te krijgen raad ik je inderdaad een ssd aan.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

ho, even rustig aan. Niet te veel vragen stellen zonder genoeg informatie te geven. Om maar eens te beginnen, over welke HDD gaat het? Welke HDD had je eerst? Wat heb je allemaal nog meer in je PC zitten wat problemen kan geven? etc...
Zonder informatie kunnen we je echt niet verder helpen.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubm93
Ik heb een ssd: crucial m4 128gb.
Als hdd heb ik een: Seagate barruca 2tb 7200.
Maar met alleen ssd boot hij heel snel. Met hdd erbij is hij heel
Erg sloom...

Edit: en het is een nieuw systeem 14dagen oud. Ook me eerste systeem
Trouwens. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Rubm93 op 20-05-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
Rubm93 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 15:25:
Ik heb een ssd: crucial m4 128gb.
Als hdd heb ik een: Seagate barruca 2tb 7200.
Maar met alleen ssd boot hij heel snel. Met hdd erbij is hij heel
Erg sloom...

Edit: en het is een nieuw systeem 14dagen oud. Ook me eerste systeem
Trouwens. :)
Ik herken precies dit probleem en dat is waarom mijn 1TB Samsung HDD op dit moment buiten gebruik is. Ik heb ook Windows op een Crucial M4 geïnstalleerd, wanneer ik de HDD erbij aansluit doet de pc inderdaad opeens absurd veel langer over het opstarten. Waarschijnlijk ligt het dus niet aan dat exemplaar HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De vraag is wat duurt er nu exact langer; het opstarten van Windows/OS of het doorlopen van het bootproces van het BIOS?

Aan welke controller hangt de hardeschijf en de SSD? Staat de bootvolgorde in het BIOS wel juist ingesteld, probeerd het systeem misschien eerst vanaf de hardeschijf op te starten om vervolgens door te gaan naar de SSD?

Ga dus eerst eens systematisch te werk door zaken uit te sluiten en geef voldoende informatie alleen aan SSD en hardeschijf hebben we weinig. Overigens neem ik aan dat het om een Seagate Barracuda gaat. Als laatste nog een tip, neem eens de tijd om je er in te verdiepen en niet snel even iets in een forum te plempen, want je komt nu erg verward over. :)

[ Voor 34% gewijzigd door _Dune_ op 20-05-2012 16:10 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubm93
het opstarten van windows/os.

ja snap ik maar zit er nu al een tijdje me en kom er niet uit. heb ssd op sata port 1 en hhd op sata port 2. en hdd staat niet in de boot lijst...

[ Voor 72% gewijzigd door Rubm93 op 20-05-2012 16:40 ]

Pagina: 1